dc.contributor.author |
Βλαχοπούλου, Ζωή
|
el |
dc.contributor.author |
Vlachopoulou, Zoi
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-09-08T09:09:01Z |
|
dc.date.available |
2020-09-08T09:09:01Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51066 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18764 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μέτρηση |
el |
dc.subject |
Measurement |
en |
dc.subject |
Αβεβαιότητα στη μέτρηση |
el |
dc.subject |
Σχολικό εργαστήριο φυσικής |
el |
dc.subject |
Διδακτική μαθησιακή ακολουθία |
el |
dc.subject |
Διδακτικό πείραμα |
el |
dc.subject |
Uncertainty in measurement |
en |
dc.subject |
School physics lab |
en |
dc.subject |
Teaching-learnig sequence |
en |
dc.subject |
Teaching experiment |
en |
dc.title |
Πρόταση για τη διδασκαλία εννοιών σχετικών με τη διαδικασία μέτρησης φυσικών μεγεθών σε μαθητές Λυκείου. |
el |
dc.title |
A teaching-learning sequence for senior high school students concerning the process of measuring physical quantities. |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Physics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-02-27 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι δόμηση και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σχετικά με τη διδασκαλία εννοιών και την καλλιέργεια δεξιοτήτων που απαιτούνται κατά την επιστημονική / εκπαιδευτική διαδικασία της «μέτρησης» φυσικών μεγεθών. Αρχικά πραγματοποιείται βιβλιογραφική αναφορά στην ιστορία της μέτρησης καθώς και στις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών σχετικά με αυτή. Παρουσιάζεται η διδακτέα ύλη που προτείνεται από το Υπουργείο Παιδείας καθώς και το περιεχόμενο των σχολικών εργαστηριακών οδηγών. Για το διδακτικό μετασχηματισμό και τη δόμηση της ΔΜΑ εκτός από τη μελέτη της βιβλιογραφίας αξιοποιήθηκαν και τα δεδομένα μιας μικρής έρευνας με ερωτηματολόγιο σε 100 μαθητές τα ευρήματα της οποίας παρουσιάζονται. Παρατίθεται η διαδικασία με την οποία δομήθηκε η ΔΜΑ και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η διεξαγωγή της έρευνας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα κατά την εφαρμογή της ΔΜΑ σε της Α΄ Λυκείου είναι το “teaching experiment”. Παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας από την εφαρμογή της ΔΜΑ και τα συμπεράσματα που προέκυψαν. Από τα αποτελέσματα φαίνεται να προκύπτει μια ανάγκη για μεγαλύτερη άσκηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην επεξεργασία μετρήσεων και τη διαπραγμάτευση των εννοιών που σχετίζονται με αυτή την διαδικασία. Η προτεινόμενη ΔΜΑ φάνηκε να μπορεί να εφαρμοστεί το από πλευράς γνωστικού φορτίου αλλά και χρόνου και οι μαθητές είναι σε θέση με την κατάλληλη διαμεσολάβηση του εκπαιδευτικού να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των διδασκαλιών της ΔΜΑ προκειμένου να επιτευχθούν τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this diploma thesis is the structure and evaluation of a Teaching Learning Sequence (TLS) for the secondary education, regarding the teaching of concepts and the cultivation of skills required during the scientific/educational process of “measuring” physical quantities. In the beginning, a bibliographical reference to the history of the measurement is made, alongside with the alternative conceptions of the students regarding it. The curriculum which is suggested by the Ministry of Education is presented as well as the content of the school laboratory instructions. For the didactic transformation and the structure of TLS, apart from the study of the bibliography, the findings of a small survey with questionnaire given to 100 students were utilized. The procedure through which TLS was structured and the conditions under which the research was conducted are cited. The method used for the research during the application of TLS to students of the A grade Senior High School is “teaching experiment”. The findings of the research from the application of TLS and the conclusions reached are presented. From the results, there seems to be a necessity for greater exercise of the students of secondary education on measurement processing and negotiating concepts which are relevant to this process. The recommended TLS seemed that can be applied, from the cognitive load side as well as time, and the students, with the appropriate teacher mediation, are able to meet the requirements of the teaching of TLS with a view to achieving the intended learning results. |
en |
heal.advisorName |
Βελέντζας, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεοδώνης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Κόντος, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Φυσικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|