dc.contributor.author | Ράλλη, Ελισιάν-Ελένη-Μαρία | el |
dc.contributor.author | Ralli, Elisian-Eleni-Maria | en |
dc.contributor.author | Rallis, Heliciane | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-18T06:25:06Z | |
dc.date.available | 2020-09-18T06:25:06Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51096 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18794 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παναγία των Παρισίων | el |
dc.subject | Βλέμμα | el |
dc.subject | Βίκτωρ Ουγκώ | el |
dc.subject | Παρίσι | el |
dc.subject | Ιστορία | el |
dc.subject | Notre-Dame de Paris | en |
dc.subject | Gaze | en |
dc.subject | Victor Hugo | en |
dc.subject | Paris | en |
dc.subject | History | en |
dc.title | Καθρέπτες παρελθόντος και παρόντος: τα αστικά αποσπάσματα της Παναγίας των Παρισίων | el |
dc.title | Mirrors of Past and Present: the urban fragments of Notre-Dame de Paris | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολλυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού. Διπλωματική Εργασία. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική δημόσιου χώρου | el |
heal.classification | Urban Space Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-08 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική τοποθετείται χωρικά στο κεντρικό Παρίσι και αφορμάται από την ιστορική καταστροφή της Notre-Dame τον Απρίλιο του 2019. Βάσει του μυθιστορήματος του Βίκτωρος Ουγκώ "Η Παναγία των Παρισίων", δημιουργείται ένα χωρικό αφήγημα που συνδέει την Notre-Dame –πέραν της ιστορίας– με την πόλη, τη μυθολογία και το βίωμα. Σκοπός του εγχειρήματος είναι να αποκαλυφθούν διάφορες πτυχές της που δεν σχετίζονται με την ταυτότητά της ως μνημείου και μόνον. Μέσα από την ανάλυση του μυθιστορήματος ανιχνεύονται οι εξής κύριες έννοιες που διέπουν τον σχεδιασμό: η αντιπαράθεση και συνύπαρξη του "πάνω" και του "κάτω", οι αντιθέσεις μέρας-νύχτας και οι πολλαπλές πραγματικότητες που περιλαμβάνονται σε ένα αντικείμενο και, τέλος, η έννοια του βλέμματος και της κρυφής ή αποσπασματικής παρακολούθησης. Βάσει των παραπάνω ορίζεται η έννοια του καθρέπτη: ενός αντικειμένου που παράγει δύο ταυτόχρονα αναγνώσιμες συνθήκες (πάνω και κάτω) και περιλαμβάνει πολλαπλές πραγματικότητες. Ως προς την αντίληψη της πόλης και της Notre-Dame μέσα σε αυτήν, το βιβλίο μας οδηγεί στην αναζήτηση αποσπασμάτων, θραυσμάτων που μοιάζουν να έχουν μεταφερθεί από αλλού. Εντοπίζονται, λοιπόν, δέκα σημεία ενδιαφέροντος στον αστικό χώρο: τα σημεία αυτά είτε έχουν κάποια ιστορική σημασία για την πόλη, αναδεικνύοντας μια θέα η οποία έχει διατηρηθεί η αλλοιωθεί μετά τις παρεμβάσεις του Haussmann στο Παρίσι, είτε σχετίζονται με το μυθιστόρημα , τη μυθολογία και την εικονογραφία του μνημείου, είτε είναι σημαντικά σημεία που έχουν αφομοιωθεί και ξεχαστεί μέσα στην ιστορία της πόλης, διατηρώντας πλέον μόνο βιωματική υπόσταση. Επισημαίνεται ότι και η ίδια η Notre-Dame μπορεί να γίνει αντιληπτή ως σύνολο θραυσμάτων τα οποία αναγιγνώσκονται ως αυτοτελείς συνθέσεις. Σχεδιάζεται λοιπόν ένα δίκτυο 10 σημείων που αποκαλύπτει ένα απόσπασμα της πόλης. Τα σημεία ορίζονται στο χάρτη βάσει χαράξεων του βλέμματος –παρόντος αλλά και παρελθόντος–, και αποτελούν μικρούς μετασχηματισμούς στο κανονικό σύστημα συντεταγμένων της πόλης. Σε κάθε σημείο αντιστοιχεί μια μικρής κλίμακας κατασκευή, η οποία προσανατολίζει τη θέα προς ένα συγκεκριμένο τμήμα της Notre-Dame αφορμώμενη από μια σκηνή του μυθιστορήματος. Οι κατασκευές αυτές είναι στοιχεία αστικού εξοπλισμού που παράγουν την ιδέα της τομής μέσα στην πόλη και οργανώνουν τη θέα. | el |
heal.abstract | This diploma thesis is spatially focused on the area of central Paris and is motivated by the historic catastrophe of Notre-Dame in April 2019. Based on Victor Hugo's novel "Notre-Dame de Paris", this project proposes a spatial narrative which –aside from history– links Notre-Dame to the city, its mythology and the human experience. It aims to reveal different aspects of the Cathedral that do not solely relate to its identity as a monument. To that end, three principal concepts are identified through the analysis of the novel: the juxtaposition and coexistence of the ideas of "up" and "down", the contrast between day and night paired with varying perceptions of a single object or reality and, lastly, the concept of the gaze and that of a secret or partial observation. Based on this analysis, the term "mirror" is defined as an object that produces two simultaneously perceptible conditions (up and down) and contains a multiplicity of realities. With regard to the perception of the city and Notre-Dame's place in it, the analysis of the book, rather than a holistic approach, suggests the search for fragments: curiosity items that seem to have been imported from elsewhere. Ten focal points are thus identified in the urban space: these locations are either of historical significance to the city –revealing a view that has been preserved or altered after Haussmann's metamorphosis of Paris– or related to the novel, the mythology and the historical artistic representation of the monument. In addition, these points can also be located in important parts of the city that have been assimilated and forgotten in its long history. It is worth noting that the Cathedral itself can be perceived as a composition of fragments that can be regarded as autonomous and complete architectural elements. In this light, a network of ten points revealing a specific fragment of the city is designed. The points are spatially defined by lines relating to the gaze –past and present–, and constitute small alterations to Paris's canonical system of coordinates. Every point corresponds to a small-scale structure that orientates the gaze towards a specific part of Notre-Dame, referring to a scene in Hugo's novel. The ten structures constitute elements of urban equipment while simultaneously directing the gaze and creating the idea of the "section" in the urban space. | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Μάρη, Ιφιγένεια | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.advisorName | Mari, Ifigenia | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 279 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: