dc.contributor.author |
Σεκαδάκης, Μάριος
|
el |
dc.contributor.author |
Sekadakis, Marios
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-09-21T10:11:16Z |
|
dc.date.available |
2020-09-21T10:11:16Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51115 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18813 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Απόσπαση προσοχής |
el |
dc.subject |
Προσομοιωτής οδήγησης |
el |
dc.subject |
Έξυπνο κινητό τηλέφωνο |
el |
dc.subject |
Διαδίκτυο |
el |
dc.subject |
Aποστολή μηνυμάτων |
el |
dc.subject |
Driving simulator |
en |
dc.subject |
Distraction |
en |
dc.subject |
Smartphone |
en |
dc.subject |
Web surfing |
en |
dc.subject |
Texting |
en |
dc.title |
Συμπεριφορά οδήγησης και χρήση του διαδικτύου στο επαρχιακό δίκτυο με τη χρήση προσομοιωτή οδήγησης |
el |
dc.title |
Driving behaviour during texting and surfing in rural roads using a driving simulator |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδική Ασφάλεια |
el |
heal.classification |
Road Safety |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-03-12 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εξετάζει την επιρροή της χρήσης του διαδικτύου μέσω έξυπνου κινητού τηλεφώνου σε επαρχιακό δίκτυο στη συμπεριφορά ασφάλειας και κυκλοφορίας νέων οδηγών. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης με 37 νέους οδηγούς και σε συνδυασμό με ερωτηματολόγια, συλλέχθηκαν τα απαραίτητα δεδομένα που αφορούσαν την συμπεριφορά οδήγησης και τα χαρακτηριστικά τους αντίστοιχα. Το πείραμα περιλάμβανε οδήγηση χωρίς και με απόσπαση προσοχής λόγω της χρήσης των εφαρμογών Facebook Messenger, Facebook και Google Maps. Αρχικά, αναπτύχθηκε μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης για τον προσδιορισμό της πιθανότητας ατυχήματος. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης για την επιρροή της χρήσης του διαδικτύου στη διακύμανση της μέσης ταχύτητας, στη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και στη διακύμανσή της καθώς και στη διακύμανση της μέσης πλευρικής απόστασης, ενώ γενικευμένα γραμμικά μοντέλα αναπτύχθηκαν με σκοπό τη σύγκριση της επιρροής των διαφορετικών εφαρμογών του διαδικτύου. Η εφαρμογή των μοντέλων έδειξε ότι η απόσπαση της προσοχής οδηγεί στην αύξηση της πιθανότητας ατυχήματος, της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, της διακύμανσης της πλευρικής απόστασης, ενώ αντιθέτως, οδηγεί στη μείωση της διακύμανσης της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, η εφαρμογή Google Maps προκάλεσε τη μεγαλύτερη αύξηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ενώ η εφαρμογή Facebook τη μείωσε. Τέλος, η εφαρμογή Facebook προκάλεσε τη μεγαλύτερη μείωση στη διακύμανση της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. |
el |
heal.abstract |
This Diploma Thesis investigates the impact of texting and web surfing through smartphone on the driving behaviour and safety of young drivers on rural roads. For this purpose, driving profiles were collected through a driving simulator experiment with 37 young drivers, while a survey was conducted to collect the characteristics and driving habits of the participants. The experiment included driving with and without distraction. In the first case, the drivers were distracted due to the use of one of the following internet applications: Facebook Messenger, Facebook and Google Maps. Initially, a binary logistic regression model was developed in order to identify the probability of an accident occurrence. Subsequently, linear regression models were developed for investigating the impact of smartphone use on mean speed variation, mean headway distance and its variation as well as mean lateral distance variation, while generalized linear models were developed in order to compare the different internet applications impact. It was found that driver distraction leads to statistically significant increase of accident probability, headway distance and lateral distance variation. On the other hand, it was observed that speed variation and headway distance variation were reduced. Furthermore, Google Maps caused the highest increase in headway distance, whereas Facebook caused a decrease. Finally, the highest decrease in speed variation and headway distance variation was caused by the use of the Facebook application. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.advisorName |
Yannis, George |
en |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|