dc.contributor.author | Καράβολα, Δάφνη | el |
dc.contributor.author | Karavola, Dafni | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T05:33:08Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T05:33:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51130 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18828 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πλατεία Δικαιοσύνης | el |
dc.subject | Dikaiosynis Square | en |
dc.subject | Χάρολντ Πίντερ | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.subject | Harold Pinter | en |
dc.subject | Theater | en |
dc.title | Πλατεία Δικαιοσύνης: δραματουργικές αφετηρίες προς τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου | el |
dc.title | Dikaiosyni's Square: playwrite approaches towards public space formation | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Dikaiosyni's Square: playwrite approaches towards public space formation | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-07 | |
heal.abstract | Χρησιμοποιώντας ως αφετηρία το θέατρο του Χάρολντ Πίντερ, η μελέτη προσδοκά να προτείνει μια διαφορετική ανάγνωση του αστικού σχεδιασμού, βασισμένη στη δυναμική των ανθρώπινων σχέσεων. Το πιντερικό θέατρο, θέτοντας στο προσκήνιο υποκείμενα ενός αναγνωρίσιμου κόσμου κοινωνικών δυνάμεων και ταξικών αξιών αναδεικνύει συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις που τείνουν να συγκαλύπτονται και ξεσκεπάζει πτυχές τις ανθρώπινης επαφής που, συνήθως καταδικασμένες να υποβόσκουν στη σφαίρα του ιδιωτικού, παραμένουν αθέατες. Διαβάζοντας τις ίδιες σχέσεις πάνω στο αστικό πεδίο, στόχος του σχεδιασμού είναι να προσομοιώσει τον δημόσιο χώρο με ένα στρατηγικό ταμπλό που επιτρέπει την αποκάλυψη του πραγματικού προσώπου της πόλης, εκείνου που προκύπτει μέσα από την ανάδειξη των συγκαλυμμένων συσχετισμών των υποκειμένων. Έτσι, παραλληλίζοντας την πιντερική θεατρική πράξη με μια κοινωνική μακέτα, επιχειρείται η μετεγγραφή των δραματουργικών ποιοτήτων και τεχνικών σε εργαλείο σχεδίασης του δημόσιου χώρου. Στην προκειμένη, το «έργο» τοποθετείται στην Πλατεία Διακαιοσύνης ενώ θεατές και ηθοποιοί εναλλάσσονται στα πρόσωπα των χρηστών της πόλης. Κέντρο του σχεδιασμού συνιστά μια μεταβλητή χωρική εγκατάσταση. Ένα παιχνίδι μεγάλης κλίμακας, του οποίου η μορφή δεν παραμένει σταθερή, αλλά μεταβάλλεται διαρκώς σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των χρηστών του. Την εγκατάσταση πλαισιώνει ο σχεδιασμός των παγιωμένων ενοτήτων της πλατείας, που λειτουργούν συμπληρωματικά με αυτήν. Συνολικά, ο ίδιος ο χώρος προσλαμβάνει χαρακτηριστικά δραματικής πράξης αφήνοντας τους ηθοποιούς – αστικούς χρήστες να διαμορφώσουν το σενάριο κάθε φορά εκ νέου. | el |
heal.abstract | Using Harold Pinter's theater as a starting point, the study hopes to propose a different reading of urban design, based on the dynamics of human relations. Pinteresque theater, brings forward subjects of a recognizable world of social forces and class values, highlights emotional and mental states that tend to obscure and exposes aspects of human contact that, usually doomed to lurk in the private sphere, remain unseen. Reading the same relationships on the urban field, the design goal is to simulate public space with a strategic dashboard that allows the revelation of the real face of the city, the one that unveils through the emergence of subjects’ hidden correlations. Thus, paralleling the pinteresque theatrical act with a social model, an attempt is made to transwrite dramatic qualities and techniques into a public space designing tool. In this case, the "play" is placed in Dikaiosynis Square, while spectators and actors alternate in the faces of the users of the city. Center of the design is a variable spatial installation. A large-scale game, the form of which does not remain constant, but is always changing according to the needs and desires of its users. The installation is framed by the design of the consolidated entities of the square, which operate as satellites. Overall, the space itself takes on the characteristics of a dramatic act, leaving the actors - urban users to reshape the script each time. | en |
heal.advisorName | Βοζάνη, Αριάδνη | el |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Vozani, Ariadni | en |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Μπουγατιώτη, Φλώρα | el |
heal.committeeMemberName | Λάββα, Ρίβα | el |
heal.committeeMemberName | Κουτρολίκου, Πέννη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: