dc.contributor.author |
Μαγκανάρης, Πέτρος
|
el |
dc.contributor.author |
Magkanaris, Petros
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-09-24T10:35:53Z |
|
dc.date.available |
2020-09-24T10:35:53Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51146 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18844 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μαρίνες |
el |
dc.subject |
Παράκτια Ζώνη |
el |
dc.subject |
Στερεομεταφορά |
el |
dc.subject |
Προσαμμώσεις |
el |
dc.subject |
Marinas |
en |
dc.subject |
Coastal zone |
el |
dc.subject |
Sediment transport |
el |
dc.subject |
Siltation |
el |
dc.title |
Διερεύνηση απόδοσης διατάξεων σε σχέση με την παράκτια στερεομεταφορά |
el |
dc.title |
Efficiency of marinas structures in relation with coastal sediment transport |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
bachelorThesis |
el |
heal.classification |
Ακτομηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-03-10 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η απόδοση γενικών διατάξεων μαρίνων σε σχέση με την παράκτια στερεομεταφορά. Τα κριτήρια απόδοσης τους είναι οι επιπτώσεις στον ρυθμό στερεομεταφοράς κοντά στις διατάξεις και η παρουσία προσαμμώσεων του πυθμένα στο εσωτερικό τους. Παράμετροι που εξετάζονται είναι η γεωμετρία των μώλων, η τοποθεσία και ο βαθμός προστασίας της εισόδου τους. Το αντικείμενο της έρευνας έχει ιδιαίτερη σημασία για τον ορθό σχεδιασμό λιμενικών έργων μικρής κλίμακας και μαρίνων καθώς διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία τους, μειώνει δραστικά τα έξοδα συντήρησής τους από βυθοκορήσεις και ελαχιστοποιεί την διάβρωση των παρακείμενων ακτών. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε ιδεατή και απλοποιημένη βαθυμετρία και επιλέχθηκαν προς εξέταση έξι διατάξεις μαρίνων που περιγράφουν κατά το δυνατόν ελληνικές μαρίνες. Οι διατάξεις αυτές παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές στον σχεδιασμό των εξωτερικών λιμενικών έργων για την εξέταση των παραμέτρων που τέθηκαν. Οι πέντε διατάξεις λήφθηκαν ίδιες με συναφείς έρευνες ώστε να παραχθούν συγκρίσιμα αποτελέσματα και σε αυτές προστέθηκε μια ακόμη η οποία αναφέρεται στην βιβλιογραφία ως βέλτιστη σχετικά με τις επιπτώσεις της στην παράκτια στερεομεταφορά. Επιπλέον επιλέχθηκαν τρία κυματικά σενάρια προσαρμοσμένα στα ελληνικά δεδομένα. Το πρώτο και το δεύτερο κυματικό σενάριο επιλέγονται ίδια με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στη μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία του Μαυραντωνάκη (2013) για την ευθεία αντιστοίχιση των αποτελεσμάτων. Το τρίτο κυματικό σενάριο λαμβάνεται για να διερευνηθεί η κάθετη πρόσπτωση κυματισμού στην ακτή και οι επιπτώσεις της εγκάρσιας στερεομεταφοράς στις διατάξεις μαρίνων. Για την υλοποίηση των προσομοιώσεων χρησιμοποιήθηκε το υπολογιστικό μοντέλο MIKE 21/3 Coupled Model FM (Flexible Mesh) του Danish Hydraulic Institute (DHI). Για κάθε μία από τις διατάξεις έγιναν τρεις προσομοιώσεις, για τα τρία κυματικά σενάρια. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται ως προς τον ρυθμό στερεομεταφοράς με αυτά του Μαυραντωνάκη (2013) για τα δύο πρώτα κυματικά σενάρια. Προκύπτει ότι τα νέα μοντέλα, που χρησιμοποιήθηκαν στην παρούσα διπλωματική εργασία και προκρίνει το DHI, αποδίδουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την κατάσταση στερεομεταφοράς ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν εντονότερη κίνηση ιζήματος στο εσωτερικό των λιμενολεκανών. Αναφορικά με την απόδοση των διατάξεων, συμπεραίνεται ότι οι προσήνεμοι μώλοι θα πρέπει να σχεδιάζονται κατά το δυνατόν με καμπυλότητα έτσι ώστε να σχηματίζεται γραμμή παράκαμψης του ιζήματος (bypass). Επίσης, η είσοδος πρέπει να τοποθετείται στην υπήνεμη πλευρά, ιδιαίτερα στον σχεδιασμό μώλων με καμπυλότητα, σε σχέση με την επικρατούσα διεύθυνση κυματισμών ώστε να ελαχιστοποιούνται οι προσαμμώσεις στη λιμενολεκάνη. Με βάση τα παραπάνω, η αποδοτικότερη διάταξη σε σχέση με τις συνθήκες στερεομεταφοράς και τη μεταβολή του πυθμένα στο εσωτερικό της είναι η Διάταξη 3. Προκαλεί τις ηπιότερες επιπτώσεις στις αμέσως κατάντη ακτές ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει τις μικρότερες προσαμμώσεις οι οποίες είναι συγκεντρωμένες κοντά στην είσοδο. |
el |
heal.abstract |
In the present diploma thesis, the efficiency of marinas structures is analyzed in relation with coastal sediment transport. The criteria of efficiency are rates of sediment transport at the area near the structures and presence of siltation inside the port basin. The parameters examined are pier geometry, location and degree of protection of the entrance. The topic of this study is of high significance for the proper design of a small harbor (marina) as it ensures it is well functioning, it decreases its maintenance costs from dredging and minimizes erosion of adjacent coasts. In the first place, bathymetry is simplified and six marina structures, which are similar to greek marinas, are designed. These marinas structures have major differences in their layout in order to examine each parameter that was mentioned. Five of the marinas are selected similar to the ones chosen in relevant studies for comparison. The sixth marina layout is chosen to be examined as it is cited as low impact for coastal procedures. Moreover, three wave scenarios were chosen, adjusted to greek wave data. The first two wave scenarios were chosen similar to the ones used in diploma thesis of Mavrantonakis (2013) for comparison. The third wave scenario was chosen to analyze the impact of vertical wave incidence and transverse sediment transport. For the present diploma thesis MIKE 21 Coupled Model FM (Flexible Mesh) of Danish Hydraulic Institute (DHI) was used. For each marina layout three simulations were executed, one for each wave scenario. Results are compared to the ones reached in Mavrantonakis (2013) thesis. It derives from the comparison that the new model, used in the present thesis, is more accurate in presenting sediment transport conditions and results in higher sediment movement inside the port basin. Concerning the efficiency of marina layouts, it is concluded that piers should be designed curvy so that it is naturally bypassed with sediment. The entrance should be constructed on the lee side of the structure, especially in a curvy marina layout, in order to minimize port basin siltations. From the above, the study indicates that as far as sediment transport and siltation are concerned; it is proposed that marina layouts are designed following layout 3. This layout’s impact on coastal procedures is mild and it develops minimum siltation, concentrated outside of the port and near the entrance. |
en |
heal.advisorName |
Τσουκαλά, Βασιλική |
el |
heal.advisorName |
Χονδρός, Μιχάλης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσουκαλά, Βασιλική |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Αναστάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νουτσόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
159 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|