dc.contributor.author | Κουτσούκου-Πρελορέντζου, Ουρανία | el |
dc.contributor.author | Koutsoukou-Prelorentzou, Ourania | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-25T08:46:47Z | |
dc.date.available | 2020-09-25T08:46:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51151 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18849 | |
dc.rights | Αναφορά δημιουργού-Μη εμπορική χρήση-Όχι παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εξωτερικό γινόμενο | el |
dc.subject | Cross product | en |
dc.subject | Διανυσματικός λογισμός | el |
dc.subject | Vector analysis | en |
dc.subject | Κατανόηση και αντίληψη φοιτητών | el |
dc.subject | Students' understanding | en |
dc.subject | Κανόνας του δεξιού χεριού | el |
dc.subject | Right hand rule | en |
dc.subject | Ροπή | el |
dc.subject | Torque | en |
dc.subject | Νόμος ημιτόνων | el |
dc.title | Η έννοια του εξωτερικού γινομένου: Μία έρευνα για την αντίληψη και την κατανόησή του από τους πρωτοετείς φοιτητές της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου | el |
dc.title | The concept of the cross product: an investigation about its conception and understanding by first year students of the School of Applied Mathematical akd Physical Sciences at the National Technical University of Athens | en |
dc.contributor.department | Τομέας Μαθηματικών ΣΕΜΦΕ | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μαθηματικά, Διδακτική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-15 | |
heal.abstract | Το εξωτερικό γινόμενο ως έννοια αποτελεί ένα μαθηματικό εργαλείο που έχει εφαρμογή τόσο στα Μαθηματικά όσο και στις επιστήμες της Μηχανικής και της Φυσικής. Η κατανόησή του, από τους πρωτοετείς φοιτητές των σχολών θετικών επιστημών, χαρακτηρίζει την εισαγωγή τους στον τρισδιάστατο χώρο. Η παρούσα έρευνα ξεκινάει με την ιστορική αναδρομή του διανυσματικού λογισμού, από τον Αριστοτέλη και τον κανόνα του παραλληλογράμμου μέχρι τη μορφή που έχει σήμερα. Το ερευνητικό κομμάτι της διπλωματικής αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος της, πραγματοποιήθηκε μέσω συνεντεύξεων σε ορισμένους καθηγητές της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Σκοπός των συνεντεύξεων ήταν να προσδιοριστεί ο τρόπος διδασκαλίας του εξωτερικού γινομένου καθώς επίσης και πως θεωρούν ότι αντιλαμβάνονται οι φοιτητές την έννοια αυτή. Στο δεύτερο μέρος έγινε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου στους πρωτοετείς φοιτητές της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Η έρευνα αυτή έχει ως στόχο να εξετάσει την αντίληψη των φοιτητών ως προς το εξωτερικό γινόμενο και το πως αυτή επηρεάζεται ανάλογα με το σύστημα αναπαράστασης το οποίο τους δίνεται. Επίσης εξετάζει πως οι φοιτητές εφαρμόζουν το εξωτερικό γινόμενο σε ασκήσεις διαφόρων επιστημονικών πεδίων. Η διαδικασία ερμηνείας των αποτελεσμάτων στηρίχτηκε στη θεωρία των τριών κόσμων του D. Tall, καθώς και στη θεωρία της έννοιας ως ορισμός και της έννοιας ως εικόνας των D. Tall και Sh. Vinner. Τελικά, από την ολοκλήρωση της έρευνας προέκυψαν τέσσερα επίπεδα κατανόησης της έννοιας του εξωτερικού γινομένου καθώς και προτάσεις για μελλοντική επέκταση του ερευνητικού μέρους. | el |
heal.abstract | The cross product as a concept is a mathematical tool, that can be applied not only in Mathematics, but also in the field of Engineering and Physics. Its understanding by the first-year students of faculties related to sciences, is crucial for their introduction in the three-dimensional world. This thesis begins with the history of vector analysis, which starts from Aristotle and the parallelogram law and results in the meaning it has nowadays. The main part of the research is composed of two sections. Firstly, several professors of the School of Applied Mathematical and Physical Sciences were interviewed. In this way, we gained insight about the process they follow while teaching the cross product and also we got their feedback about the depth of understanding of this concept by the students. Secondly, a well-aimed questionnaire was given to a sufficient number of first-year students of the School of Applied Mathematical and Physical Sciences. The purpose of the questionaire was to investigate students’ perception about the cross product and how it is affected by the graphical representation that is given to them. Furthermore, we observed their ability to use the cross product in different scientific fields and applications. During the process of explaining the results of the research, the theory of the three worlds by D. Tall and the theory of concept image and concept definition by D. Tall and Sh. Vinner played a significant role. Finally, the outcome of the research, combined with the theoretical framework, brought out four levels of understanding concerning the concept of the cross product. Last but not least, proposals were made so as to extend further the research part of this thesis. | en |
heal.advisorName | Παυλοπούλου, Καλλιόπη | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράκος, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Φελλούρης, Ανάργυρος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 126 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: