dc.contributor.author |
Karousou, Pavlina
|
en |
dc.contributor.author |
Καρούσου, Παυλίνα
|
el |
dc.date.accessioned |
2020-09-28T10:32:48Z |
|
dc.date.available |
2020-09-28T10:32:48Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51170 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18868 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Vessel collision |
en |
dc.subject |
Σύγκρουση πλοίων |
el |
dc.subject |
Collision course |
en |
dc.subject |
Vessel collision probability |
en |
dc.subject |
Human factor |
en |
dc.subject |
Petri nets |
en |
dc.subject |
Πορεία σύγκρουσης |
el |
dc.subject |
Πιθανότητα σύγκρουσης πλοίων |
el |
dc.subject |
Ανθρώπινος παράγοντας |
el |
dc.subject |
Δίκτυα Petri |
el |
dc.title |
Development of vessel collision avoidance model with
emphasis on the role of human factor |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου αποφυγής σύγκρουσης πλοίων με έμφαση στον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μελέτη πλοίου και θαλασσίων μεταφορών |
el |
heal.classification |
Ship design and maritime transport |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-03 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο υπολογισμός της πιθανότητας σύγκρουσης πλοίων, η οποία πραγματοποιείται μέσω της ανθρωποκεντρικής ανάλυσης ενός ενδεχόμενου ατυχήματος σύγκρουσης και αξιοποιώντας την πλατφόρμα Platform Independent Petri Net Editor (PIPE), η οποία, όπως δηλώνει και η ονομασία της, αποτελεί χρήσιμο εργαλείο σχεδίασης και μελέτης των δικτύων Petri.
Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη ανάλυση, χρειάζεται πρώτα να γίνει μελέτη των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την έρευνα των συγκρούσεων πλοίων, καθώς επίσης και των παραμέτρων που εξετάζονται στις εν λόγω μελέτες. Η μελέτη των θαλασσίων συγκρούσεων καθιστά αναγκαίο τον ορισμό του όρου «περιοχή σύγκρουσης». Σημαντική είναι επιπλέον η εξέταση των παραγόντων που συμβάλουν στην πραγματοποίηση των θαλάσσιων ατυχημάτων. Έπειτα, γίνεται εκτενής παρουσίαση των απλών (simple) δικτύων Petri, μιας και αυτά αποτελούν την παρούσα μεθοδολογία ανάλυσης των συγκρούσεων πλοίων. Για λόγους πληρότητας επιπλέον αναφέρονται και οι υπόλοιποι τύποι των δικτύων Petri.
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής, κρίνεται σημαντική η αναφορά στους κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί ανά τα χρόνια κι έχουν σκοπό την εδραίωση της ναυτικής ασφάλειας. Επειδή ο τύπος ναυτικού ατυχήματος που ερευνάται είναι οι συγκρούσεις, παρατίθενται πληροφορίες σχετικές με το κανονιστικό πλαίσιο συγκεκριμένα των συγκρούσεων πλοίων. Επιπλέον, αναγράφονται στοιχεία στατιστικής ανάλυσης των ατυχημάτων μεταξύ πλοίων. Τα στοιχεία αυτά αφορούν στο χρονικό πλαίσιο των τελευταίων δέκα ετών και σχετίζονται με τον συνολικό όγκο θαλασσίων μεταφορών, το είδος των πλοίων που εμπλέκονται στα ναυτικά ατυχήματα, τις ολικές απώλειες πλοίων και τη συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα στην πραγματοποίηση των εν λόγω ατυχημάτων. Ακόμη, γίνεται επισκόπηση, ανάλυση και παρουσίαση των συνεπειών των θαλάσσιων ατυχημάτων (συνέπειες κοινωνικές, οικονομικές και συνέπειες που αφορούν σε καταστροφή της περιουσίας). Επίσης, πραγματοποιείται η παράθεση πληροφοριών σχετικών με ατυχήματα σύγκρουσης πλοίων που σημειώθηκαν τόσο κατά τον 20ο, όσο και κατά τον 21ο αιώνα.
Στο τελευταίο κομμάτι της εργασίας, παρουσιάζεται το μοντέλο Petri Net που αναπτύχθηκε. Το μοντέλο επεξηγείται πλήρως, αναλύονται όλες οι λεπτομέρειες που εμπλέκονται σε αυτό κι έπειτα περιγράφεται ο υπολογισμός της πιθανότητας σύγκρουσης. Το αποτέλεσμα συγκρίνεται με αντίστοιχους υπολογισμούς που υπάρχουν στη βιβλιογραφία, σχολιάζεται και προτείνονται διορθώσεις και ιδέες για μελλοντική έρευνα. |
el |
heal.abstract |
The purpose of the present thesis is the calculation of the vessel collision probability, which is conducted by the anthropocentric analysis of a potential collision accident. This calculation was made by using Matlab and the platform Petri Net Editor (PIPE), which, as its name indicates, is a useful tool for designing and studying Petri Nets.
In order for the required analysis to be conducted, the study of the methods that are used for the vessel collision research, as well as the study of the parameters that are considered in the aforementioned research are initially necessary. The definition of the term “collision area” is of great significance in order to study the vessel collision accident. It is also important to investigate the factors that contribute to the occurrence of shipping accidents and, in particular, the human factor. Then, an extensive presentation of the simple Petri Nets is made, as this kind of Petri Nets are the present methodology for analysing ship collisions. For completeness reasons, the other types of Petri Nets are also mentioned.
In the context of the present thesis, the reference to the rules and regulations that have been adopted over the years, aiming at the maritime safety consolidation, is very important. However, the type of shipping accident that is studied is the collision, and thus, information specifically relevant to the vessel collision regulatory framework is given. In addition, data of statistical analysis of accidents between ships are provided. The statistical data that are indicated concern the period of the last ten years and are about the total volume of sea transportation, the type of vessels involved in the shipping accidents, the vessel total losses and the human factor contribution to the realization of the aforementioned casualties. A review, analysis and presentation of the consequences of shipping accidents (social, economic and property-related consequences) is also made. Moreover, information about vessel collision accidents that occurred during both the 20th and the 21st century is provided.
In the last part of the thesis, the developed Petri Net model is presented. The model is fully explained, all the involved details are analysed and then the collision probability calculation is described. The result is compared with corresponding calculations that exist in the literature and furthermore, comments, ideas and suggestions for future work are presented. |
en |
heal.advisorName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.advisorName |
Ventikos, Nikolaos |
en |
heal.committeeMemberName |
Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Ηλιοπούλου, Ελευθερία |
el |
heal.committeeMemberName |
Samuelides, Manolis |
en |
heal.committeeMemberName |
Iliopoulou, Eleftheria |
en |
heal.committeeMemberName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ventikos, Nikolaos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|