HEAL DSpace

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κότσαλος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Kotsalos, Georgios en
dc.date.accessioned 2020-09-28T11:56:47Z
dc.date.available 2020-09-28T11:56:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51181
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18879
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διδασκαλία μαθηματικών el
dc.subject Λογισμικά el
dc.subject Τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών el
dc.subject Μαθητές el
dc.subject Εκπαιδευτικοί el
dc.subject Teaching of mathematics en
dc.subject Software en
dc.subject Information and communication technologies en
dc.subject Students en
dc.subject Teachers en
dc.title Η αξιοποίηση της τεχνολογίας κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση el
dc.title The use of technology in the teaching of Mathematics in secondary education en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-08
heal.abstract Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας και στόχος της είναι να διερευνήσει το αν αξιοποιείται η τεχνολογία κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Περιλαμβάνει ποσοτική έρευνα μέσω των ερωτηματολογίων που κλήθηκαν να συμπληρώσουν οι μαθητές και ποιοτική έρευνα μέσω των ημι-δομημένων συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν με τους καθηγητές. Ένα από τα εξαγόμενα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας ήταν ότι το 38,1% των μαθητών δήλωσε πως έχει γίνει χρήση κάποιου λογισμικού κατά τη διδασκαλία της Άλγεβρας με κυρίαρχο αυτών να είναι το Geogebra με ποσοστό χρήσης το 73,1%. Αναφορικά με τη Γεωμετρία, το 46,6% των μαθητών δήλωσε πως έχει γίνει χρήση λογισμικού κατά τη διδασκαλία αυτής με το Geogebra να είναι πάλι στην πρώτη θέση με ποσοστό χρήσης 83,2%. Το 40,6% των μαθητών θεωρεί πως κάποιο λογισμικό θα ήταν χρήσιμο για την ενότητα των συναρτήσεων στην Άλγεβρα ενώ το 24,6% αυτών δηλώνει πως το λογισμικό θα μπορούσε να βοηθήσει σε όλες τις ενότητες της Γεωμετρίας. Οι περισσότεροι μαθητές θεωρούν ότι η χρήση του Διαδικτύου για την εκμάθηση των μαθηματικών είναι μια καλή ιδέα καθώς και το ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο προτεινόμενες ασκήσεις για λύση με τη βοήθεια κάποιου λογισμικού. Το 45,6% των μαθητών ούτε συμφωνούν αλλά ούτε και διαφωνούν με το ότι το λογισμικό βελτιώνει την απόδοση των μαθητών ενώ η πλειοψηφία αυτών δηλώνει πως το λογισμικό χρησιμεύει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πως το μάθημα της πληροφορικής θα έπρεπε να είναι υποστηρικτικό για τα μαθηματικά προκειμένου οι μαθητές να εξασκούνται σε λογισμικά. Από τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας προέκυψε ότι το 44,4% των καθηγητών κάνει συμπληρωματική χρήση λογισμικού κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών κυρίως στο μάθημα της Άλγεβρας. Όλοι οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως τα λογισμικά είναι βοηθητικά για τους μαθητές ενώ το 77,8% αυτών τους παροτρύνουν να ασχοληθούν με τα λογισμικά κατά τη μελέτη των μαθηματικών στο σπίτι τους. Το 66,7% θεωρεί πως θα ήταν βοηθητικό να υπάρχουν στο σχολικό προτεινόμενες ασκήσεις για λύση με τη βοήθεια κάποιου λογισμικού ενώ όλοι τους θεωρούν πως το μάθημα της πληροφορικής θα έπρεπε να είναι υποστηρικτικό για τα μαθηματικά. Οι λόγοι που λειτουργούν αποτρεπτικά για την ιδανική αξιοποίηση των λογισμικών κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών είναι αφενός η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή σε ποσοστό 66,7% και αφετέρου η ελλιπής επιμόρφωση αναφορικά με τα λογισμικά σε ποσοστό 33,3%. Λέξεις κλειδιά: λογισμικά, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, μαθηματικά, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εμπλουτισμένη μορφή σχολικού βιβλίου, πλατφόρμα ψηφιακού σχολείου, Φωτόδεντρο, Geogebra el
heal.abstract This research was carried out in the context of the preparation of the dissertation and aims to explore whether technology is being used when teaching mathematics in secondary education. It includes quantitative research through the questionnaires that students were asked to complete and qualitative research through semi-structured interviews with teachers. One of the exported results of the quantitative survey was that the 38.1% of students said that some software has been used during the teaching of Algebra with Geogebra dominating them with a usage rate of 73.1%. With regard to Geometry, 46.6% of students said that software has been used when teaching it, with Geogebra again in first place with 83.2%. The 40.6% of students believe that some software would be useful for the module of functions in Algebra while 24.6% of them say that the software could help in all modules of Geometry. Most students consider using the Internet to learn mathematics is a good idea as well as that there should be suggested exercises for a solution in the school book with the help of some software. The 45.6% of students neither agree nor disagree that the software improves student’s performance while the majority of them state that the software serves in distance learning and that the computer science course should be supportive of mathematics in order for students to practice software. The results of the qualitative survey showed that 44.4% of teachers make additional use of software when teaching mathematics mainly in the algebra course. All teachers stress that software is helpful for students, while 77.8% of them encourage students to take care of software when studying mathematics at home. The 66.7% of teachers think it would be helpful to have proposed exercises in the school book with the help of some software, and all of them believe that the computer science course should be supportive of mathematics. The reasons that act as a deterrent to the ideal use of software in the teaching of mathematics are on the one hand the incomplete logistical infrastructure at 66.7% and, on the other hand, the lack of software training at 33.3%. Keywords: software, Information and Communication Technologies, mathematics, Secondary Education, students, teachers, enriched school book format, digital school platform, Photodentro, Geogebra en
heal.advisorName Παυλοπούλου, Κάλλια el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Βελέντζας, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 135 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα