dc.contributor.author |
Κατσούλη, Αικατερίνη
|
el |
dc.contributor.author |
Παρασκευόπουλος, Νικήτας
|
el |
dc.contributor.author |
Katsouli, Aikaterini
|
en |
dc.contributor.author |
Paraskevopoulos, Nikitas
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-09-29T05:49:11Z |
|
dc.date.available |
2020-09-29T05:49:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51184 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18882 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αρχιτεκτονικός περίπατος |
el |
dc.subject |
Κίνηση στην αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ιαπωνική κουλτούρα |
el |
dc.subject |
Ιαπωνική φιλοσοφία |
el |
dc.subject |
Μύηση |
el |
dc.subject |
Μαθηματικές αναλογίες |
el |
dc.subject |
Μοντάζ |
el |
dc.subject |
Χαράξεις |
el |
dc.subject |
Tadao Ando |
en |
dc.subject |
Le Corbusier |
en |
dc.subject |
Movement of the body in architecture |
en |
dc.subject |
Architectural promenade |
en |
dc.subject |
Japanese culture |
en |
dc.subject |
Savoir habiter |
fr |
dc.title |
Post Tenebras Lux: ο αρχιτεκτονικός περίπατος και η περίπτωση του Tadao Ando |
el |
dc.title |
Post Tenebras Lux: architectural promenade and the case of Tadao Ando |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική σύνθεση |
el |
heal.classification |
Architecture -- Composition, proportion, etc. |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-06-26 |
|
heal.abstract |
Στόχος της Διάλεξης είναι η διερεύνηση της κίνησης στην αρχιτεκτονική του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Tadao Ando, και κατά πόσο αυτή συνδέεται με την έννοια του αρχιτεκτονικού περιπάτου όπως ορίστηκε από τον Le Corbusier.
Γνωρίζοντας και εκτιμώντας το έργο του Αρχιτέκτονα και λαμβάνοντας υπόψιν τις δημιουργίες του καθ’ όλη τη διάρκεια της φοιτητικής μας πορείας, επισκεφθήκαμε τον περασμένο χειμώνα το Vitra Conference Pavilion του Vitra Design Museum στο Weil am Rhein της Γερμανίας που οικοδομήθηκε το 1993. Το έργο αυτό είναι το πρώτο έργο του αρχιτέκτονα έξω από την Ιαπωνία.
Κατά την περιήγηση μας στο κτίριο συνειδητοποιήσαμε ότι η κίνηση, δηλαδή ο περίπατος τόσο από έξω προς τα μέσα όσο και μέσα στο κτίριο, καθώς και η διαδοχή των χώρων διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην κατανόηση του κτιρίου και στην αφύπνιση συναισθημάτων κατά την περιπλάνηση γύρω και μέσα σε αυτό. Ο επισκέπτης περνά από πολλά στάδια φωτός και σκιάς, κινείται σε πολλά επίπεδα και δημιουργεί σχέσεις τόσο με τους χώρους και τους ανθρώπους στο εσωτερικό του κτιρίου, όσο και με το φυσικό τοπίο έξω από το κτίριο.
Τον όρο αρχιτεκτονικό περίπατο (promenade architecturale) εισήγαγε πρώτος ο Αρχιτέκτονας Le Corbusier, από τον οποίο έχει εμπνευστεί ο Tadao Ando, για να περιγράψει την κίνηση στο έργο του: Villa Savoye. Η διάλεξή μας ξεκινάει με την ανάλυση του όρου αυτού και την εύρεση των στοιχείων που τον χαρακτηρίζουν. Με αυτόν τον τρόπο θα διαχωριστεί η απλή κίνηση στην Αρχιτεκτονική από την κίνηση που δομεί τον Αρχιτεκτονικό Περίπατο. Έτσι λοιπόν, μέσα από την ανάλυση παραδειγμάτων και κειμένων του Le Corbusier αναλύουμε αυτά τα επιμέρους στοιχεία και αποδεικνύουμε ότι υπάρχει κάποιος ευρύτερος κανόνας στην έννοια του περιπάτου. Δηλαδή ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη δομή ή ένα μοτίβο κρυμμένο πίσω από αυτή την άποψη της κίνησης.
Ο περίπατος συνδέεται άρρηκτα με το συναίσθημα, τη ροηκότητα, τις αισθήσεις και την αντίληψη του κτιρίου. Έχει να κάνει με την κατανόηση της ύπαρξης του υποκειμένου στο χώρο μέσω της αφύπνισης της μνήμης και της φαντασίας κατά την περιήγηση. Με την έννοια της αρχής και του τέλους, της έναρξης από ένα σημείο και της κατάληξης σε κάποιο άλλο διαβαίνοντας στο ενδιάμεσο ένα ταξίδι διαφορετικών καταστάσεων, αντιμετωπίζοντας το μυαλό ως μια μηχανή χρόνου.
Θεωρούμε πως η αρχιτεκτονική του Tadao Ando δεν είναι μια τυχαιότητα αλλά μια εκτεταμένη ανάλυση της ύπαρξης του υποκειμένου στο χώρο που δημιουργεί ο Αρχιτέκτονας και ότι ο αρχιτέκτονας έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να υποβάλλει τον άνθρωπο να κινηθεί μέσα στα κτίριά του.
Στη Διάλεξη εξετάζουμε με ποιόν τρόπο οι φιλοσοφίες των δυο αυτών Αρχιτεκτόνων συνδέονται και πώς ο Tadao Ando χρησιμοποιεί τη γνώση της έννοιας του Αρχιτεκτονικού Περιπάτου, απαράλλακτη ή τροποποιημένη, στο δικό του έργο, μέσα από την ανάλυση ορισμένων επιλεγμένων παραδειγμάτων. |
el |
heal.abstract |
Purpose of this research is to investigate the body’s movement in the architecture of the Japanese architect Tadao Ando, and how this movement approaches the term of the architectural promenade, which was first described by Le Corbusier.
During the past winter we visited the Vitra Conference Pavilion at the Vitra Design Museum, which is located in Weil am Rhein of Germany. The Pavilion was designed by Tadao Ando, was built in 1993 and was his first project outside of Japan.
During our movement we realized that the promenade outside and inside the building and also the sequence of the different spaces play a significant role in the comprehension of the building and the awakening of emotions and senses. The visitor has to pass through different patterns of light and shadow and to move through multiple levels in the building. These transitions create a deeper relationship between the spaces and the human.
Architectural promenade (architecturale promenade) is a key term in the language of modern architecture. It appears for the first time in Le Corbusier’s description of the movement in the Villa Savoye in Poissy (1928). Our research begins with the analysis of the term and the finding of its characteristics. In that way we can separate the architectural promenade from the simple functional movement in a building. Therefore, through the investigation of projects and texts of Le Corbusier we analyze these characteristics and we prove that there is a general rule in the term of the promenade. Namely, that there is a specific motif hidden behind the conformation and the aspect of the movement.
Movement is all about emotions, flow, sequence, senses and the perception of space. At the same time, movement is the understanding of being in space through the awaking of memory and imagination and what it means to begin from somewhere, from a beginning point, in order to approach an ending point while observing and absorbing space. During this journey human mind functions as a time machine.
The architecture of Tadao Ando is not coincidental, it’s an extensive analysis of the being in the space that the architect creates. His architecture also indicates how the architect has a distinctive and unique way to make the body move in his buildings.
In this research we investigate in which way the philosophies and the approach of the two architects are affiliated with each other and how Tadao Ando uses his knowledge of the architectural promenade in his own work. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|