HEAL DSpace

Design of a propeller load observer and speed predictor using extended Kalman filter and neural network

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Tzimis, Ioannis en
dc.contributor.author Τζίμης, Ιωάννης el
dc.date.accessioned 2020-09-29T14:49:57Z
dc.date.available 2020-09-29T14:49:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51203
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18901
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Propellers en
dc.subject Tugboats en
dc.subject Extended Kalman filter en
dc.subject Neural networks en
dc.subject Observers en
dc.subject Προπέλες el
dc.subject Ρυμουλκά πλοία el
dc.subject Φίλτρο Κάλμαν el
dc.subject Νευρωνικά δίκτυα el
dc.subject Παρατηρητές el
dc.title Design of a propeller load observer and speed predictor using extended Kalman filter and neural network en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Control engineering en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-09
heal.abstract In this thesis, the optimal design of an observer for the determination of the propeller's power demand is investigated, during the charging of the propulsion system of the ship. The main purpose is to use this observer, for the operation of an optimal system controller. The design of the observer is based on the comparison of two proposed models, the first of which calculates the torque of the propeller, using basic propulsion principles, and the second also gives an estimate of the propeller torque coefficient. The equations governing the two systems are used to construct the corresponding Extended Kalman Filter observers. These observers are able to apply to real-time sensors and filter their measurements, thus removing unwanted disturbances-sounds. In the next stage of this work, the feasibility of using a shaft speed prediction system in a short future horizon is investigated. The purpose is to ensure the best possible operation of the propulsion control system. It is found that for this problem, the method of neural networks gives accurate and reliable predictions. The complete modeling of the propulsion system is carried out, based on the technical characteristics of the available experimental testbed of LME. The implementation of the simulations takes place in MATLAB/Simulink programming environment and both the use of a ducted propeller and the use of a controllable pitch propeller are tested. en
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η βέλτιστη σχεδίαση παρατηρητή για τον προδιορισμό της ζήτησης ισχύος της προπέλας ,κατά την φόρτιση της προωστήριας εγκατάστασης του πλοίου. Σκοπός είναι η χρησιμοποίηση του παρατηρητή, για την λειτουργία βέλτιστου ελεγκτή του συστήματος. Η σχεδίαση του παρατηρητή βασίζεται στη σύγκριση δύο προτεινόμενων μοντέλων εκ των οποίων το πρώτο υπολογίζει την ροπή της προπέλας ,χρησιμοποιώντας βασικές αρχές πρόωσης και το δεύτερο δίνει παράλληλα και μία εκτίμηση για τον συντελεστή ροπής της έλικας. Οι εξισώσεις που διέπουν τα δύο συστήματα χρησιμοποιούνται για την κατασκευή και των αντίστοιχων παρατηρητών εκτεταμένου φίλτρου Καλμαν. Οι νέοι παρατηρητές είναι ικανοί να εφαρμοστούν σε συτήματα με αισθητήρες λήψης πραγματικών μετρήσεων και να τις φιλτράρουν ,απομακρύνοντας έτσι ανεπιθύμητες διαταραχές - ήχους. Σε επόμενο στάδιο της εργασίας εξετάζεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός συστήματος πρόβλεψης της ταχύτητας του άξονα της προπέλλας, σε σύντομο μελλοντικό ορίζοντα. Σκοπός είναι η εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής λειτουργίας του ελεγκτή του συστήματος της προωστήριας εγκατάστασης. Διαπιστώνεται πως για το εν λόγω πρόβλημα, η μέθοδος των νευρωνικών δικτύων δίνει ακριβείς και αξιόπιστες προβλέψεις. Πραγματοποιείται πλήρης μοντελοποίηση του συστήματος πρόωσης ,με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά της διαθέσιμης πειραματικής εγκατάστασης του ΕΝΜ. Η υλοποίση των αντίστοιχων προσομοιώσεων γίνεται στο προγραμματιστικό περιβάλλον MATLAB/Simulink. el
heal.advisorName Papalambrou, George en
heal.committeeMemberName Kyrtatos, Nikolaos en
heal.committeeMemberName Papadopoulos, Christos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 111 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα