heal.abstract |
Στη σύγχρονη εποχή, την εποχή της τεχνολογίας, ο ανθρώπινος παράγοντας εξακολουθεί να
αποτελεί κλειδί για την επιτυχία των επιχειρήσεων και την διαφοροποίηση από τον
ανταγωνισμό. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, οι διοικήσεις των επιχειρήσεων,
επιδιώκουν την ικανοποίηση των εργαζομένων σε αυτές και επενδύουν τόσο σε ενέργειες που
επηρεάζουν τον βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων, όσο και σε έρευνες που
αποκαλύπτουν τον βαθμό αυτό, προκειμένου να εντοπίσουν πεδία προς βελτίωση. Για τον
σκοπό αυτό υπάρχουν πολλές ευρέως διαδεδομένες έρευνες ικανοποίησης. Ακολουθώντας
την λογική αυτή, εξελίσσοντάς την και χρησιμοποιώντας την εξέλιξη της τεχνολογίας υπέρ
του ανθρώπου, το Dubai, προχώρησε στη διερεύνηση της ικανοποίησης των πολιτών του,
χρησιμοποιώντας, όχι κάποια χρονοβόρα έρευνα, αλλά έναν τρόπο άμεσο, εύκολο και
σύγχρονο, μια εφαρμογή! Στην εργασία αυτή μελετώνται τόσο οι παραδοσιακές μέθοδοι
έρευνας ικανοποίησης όσο και η πρωτοποριακή αυτή εφαρμογή και κατά πόσο αυτή θα
μπορούσε να αντικαταστήσει ή συμπληρώσει τις παραδοσιακές μεθόδους, στο περιβάλλον
εργασίας. Διαπιστώνεται, πως η χρήση μιας τέτοιας εφαρμογής, δίνει μια πιο άμεση εικόνα, η
οποία αντιπροσωπεύει κυρίως το κλίμα το οποίο επικρατεί στον εργασιακό χώρο, μεταξύ της
ομάδας. Ως εκ τούτου μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό παραγόντων που επηρεάζουν,
βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα την διάθεση των εργαζομένων και δεν ερευνώνται
από τις συνήθεις έρευνες που γίνονται από την διοίκηση, οι οποίες είναι στοχευμένες σε
συγκεκριμένους παράγοντες, που μπορούν να αξιολογηθούν από την διοίκηση της
επιχείρησης. Τα αποτελέσματα του “Happy meter” μπορούν, είναι πιο άμεσα διαθέσιμα και
πιο ευανάγνωστα, ώστε να αξιολογούνται άμεσα από τον team leader, ώστε να δίνονται
λύσεις στα προβλήματα, αλλά και να αναγνωρίζονται οι θετικές επιρροές. Η συγκεκριμένη
εφαρμογή βέβαια δεν μπορεί βέβαια να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές έρευνες, οι οποίες
παρότι είναι χρονοβόρες και απαιτούν πιο σύνθετη επεξεργασία των αποτελεσμάτων, δίνουν
στοιχεία που δίνουν βασίζονται σε πιο στοχευμένες ερωτήσεις, που αποσκοπούν να
εξετάσουν συγκεκριμένους παράγοντες που επηρεάζουν είτε το εργασιακό περιβάλλον, είτε
την άποψη του εργαζομένου για την εταιρεία, το στυλ της διοίκησης, τις αποδοχές και τις
οικονομικής και μη οικονομικής φύσεως απολαβές κλπ. Φαίνεται λοιπόν πως τα δύο είδη
έρευνας αλληλοσυμπληρώνονται εξυπηρετώντας διαφορετικό σκοπό το καθένα. |
el |