HEAL DSpace

Ο εαυτός και ο ποιητικός χώρος στην φαινομενολογία και μετά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Φασουράκη, Σταυρούλα-Μαρία el
dc.contributor.author Fasouraki, Stavroula-Maria en
dc.date.accessioned 2020-10-02T08:20:48Z
dc.date.available 2020-10-02T08:20:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51240
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18938
dc.rights Default License
dc.subject Φαινομενολογία el
dc.subject Ποιητικός χώρος el
dc.subject Σώμα el
dc.subject Αισθήσεις el
dc.subject Μινιμαλισμός el
dc.subject Περφόρμανς el
dc.subject Καλλιτεχνική εγκατάσταση el
dc.subject Βιωμένος χώρος el
dc.subject Κοινωνικός χώρος el
dc.subject Φεμινισμός el
dc.title Ο εαυτός και ο ποιητικός χώρος στην φαινομενολογία και μετά el
dc.title The self and poetic space in phenomenological and post-phenomenological discourses en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-09-21
heal.abstract Στην διάλεξη παρουσιάζεται η έννοια της αντίληψης, του εαυτού, του χώρου και του άλλου, όπως αυτή περιγράφηκε αρχικά από τη φαινομενολογία του Maurice Merleau-Ponty και αργότερα από μετα-φαινομενολογικούς και φεμινιστικούς λόγους. Ο χώρος της μοντερνικότητας αρθρώνεται ως χώρος εποπτείας και ελέγχου, ο οποίος συντίθεται από καρτεσιανά δίπολα και ρητορικές αρρενωπότητας. Το παντοδύναμο καρτεσιανό Cogito ως τρόπος κατανόησης και συμπερίληψης του κόσμου απορρίπτεται και αντικαθίσταται από το σώμα, περιγεγραμμένο ως το όχημα του Είναι στον κόσμο.Οι διευρυμένες ανθρώπινες αισθήσεις και ο τρόπος με τον οποίο το υποκείμενο αντιλαμβάνεται τον κόσμο μέσω αυτών, αντικαθιστούν την μοντέρνα οπτική συνείδηση στην τέχνη και την αρχιτεκτονική. Η εφαρμογή της αντικατάστασης αυτής δημιούργησε νέες ιδέες και πρακτικές των καλλιτεχνικών εννοιών, με αποτέλεσμα τον επηρεασμό της τέχνης του μινιμαλισμού, της performance αλλά και των καλλιτεχνικών εγκταστάσεων, επιτρέποντας στον καλλιτεχνικό χώρο να μετατραπεί σε βιωμένο κοινωνικό και πολιτικό χώρο, ενώ ο αρχιτεκτονικός χώρος περιγράφηκε με έννοιες όπως η ποίηση και ο ερωτισμός. Τέλος, ο κοινωνικός χώρος μετατρέπεται σε πεδίο αναδιαμόρφωσης ή/και κατάλυσης της θεσμικής επιβεβλημένης κουλτούρας, μέσω της αλληλεπίδρασης των σωμάτων που τον κατοικούν και της συνδιαλλαγής τους με αυτόν και μεταξύ τους. el
heal.abstract The goal of the present thesis is the description of perception, the self, space and the Other in the way they were described initially in Maurice Merleau-Ponty’s phenomenology, as well as in post-phenomenological and feminist discourses. Modernity’s space was articulated as a structure of supervision and control. In that matter, the almighty cartesian Cogito, described as the way of understanding and including the world, gets rejected and replaced by the body, described as the vehicle of the Being in the world. The expanded humane senses and the way by which the subject perceives the world through them, replace the central optic consciousness of modernity. The application of this replacement on art and architecture created new ideas and practices of artistic concepts, leading to minimalism art, performance art and installation art being influenced by it, hence allowing the artistic space to transform into a lived, social and political space of discourse, while the architectural space was described with newly introduced concepts, like poetry and eroticism. In conclusion, the social space is transformed into a field that allows the remodeling and/or the abolition of the imposed institutional culture, through the interaction of the bodies that dwell in it and through their interplay with the space itself. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής