HEAL DSpace

Γεωμετρικός έλεγχος αεροσκάφους με χρήση τρισδιάστατου μοντέλου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κυριαζάκου, Νίκη el
dc.contributor.author Kyriazakou, Niki en
dc.date.accessioned 2020-10-05T09:25:13Z
dc.date.available 2020-10-05T09:25:13Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51275
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18973
dc.rights Default license en
dc.subject Γεωμετρικός el
dc.subject Έλεγχος el
dc.subject Αεροσκάφος el
dc.subject Τρισδιάστατο el
dc.subject Μοντέλο el
dc.subject Παραμορφώσεις el
dc.subject Αποκλίσεις el
dc.subject Σάρωση el
dc.subject Βιομηχανική el
dc.subject Γεωδαισία el
dc.subject Σωματόδετο el
dc.subject Σύστημα el
dc.subject Αναφοράς el
dc.subject Geometrical en
dc.subject Geodesy el
dc.subject Deformations en
dc.subject Body frame en
dc.subject Δίκτυο el
dc.subject Οριζοντίου ελέγχου el
dc.subject Geometrical en
dc.subject Control en
dc.subject Laser en
dc.subject Scanner en
dc.subject 3D en
dc.subject Geodesy en
dc.subject Dimensions en
dc.subject Divergences en
dc.subject Network en
dc.subject Horizontal en
dc.subject Reference system en
dc.title Γεωμετρικός έλεγχος αεροσκάφους με χρήση τρισδιάστατου μοντέλου el
dc.title Geometrical control of an aircraft using 3D model en
dc.contributor.department Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας el
heal.type Bachelorthesis en
heal.classification Γεωδαισία el
heal.classification Geodesy en
heal.language el el
heal.access free en
heal.recordProvider ntua en
heal.publicationDate 2020-07-21
heal.abstract ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η συμβολή της Γεωδαισίας στο γεωμετρικό έλεγχο των κατασκευών είναι καθοριστική, τόσο κατά τη φάση της δημιουργίας (υλοποίησης) τους, όσο και κατά τη λειτουργία τους. Σήμερα, ειδικότερα σε βιομηχανικά παράγωγα (π.χ. σκάφη, αεροσκάφη, οχήματα κ.λπ.) η Γεωδαιτική Μεθοδολογία, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας, είναι σε θέση να συμβάλλει τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής – συναρμολόγησής τους, όσο και κατά το στάδιο της λειτουργίας τους δίνοντας τεκμηριωμένες και αξιόπιστες απαντήσεις σε θέματα παραμορφώσεών τους. Έτσι, δημιουργήθηκε ένας νέος κλάδος της Γεωδαισίας, αυτός της Βιομηχανικής Γεωδαισίας. Στη Βιομηχανική Γεωδαισία προσδιορίζεται με ιδιαίτερα υψηλή ακρίβεια η θέση (Χ, Υ, Η) σημείων του αντικειμένου με σκοπό τον έλεγχο πιθανών παραμορφώσεων του. Ταυτόχρονα, είναι δυνατόν να ελεγχθεί η γεωμετρία του και να γίνει η σύγκριση με τα κατασκευαστικά σχέδια, για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές αποκλίσεις, οι οποίες βρίσκονται εκτός των ανοχών που δίνονται από σχετικούς κανονισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο το γεωμετρικό έλεγχο του υποηχητικού αεροσκάφους Beech Super King Air 200 της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με σκοπό την ανίχνευση και τον προσδιορισμό των πιθανών παραμορφώσεων και των αποκλίσεων των διαστάσεών του μετά από αρκετές ώρες πτήσης, μέσω της δημιουργίας του τρισδιάστατου ψηφιακού μοντέλου του. Για το σκοπό αυτό ιδρύθηκε δίκτυο οριζόντιου ελέγχου πάνω και περιμετρικά από το αεροσκάφος. Τα στοιχεία του δικτύου, μετρήθηκαν και συνορθώθηκαν με τη Μέθοδο των Ελαχίστων Τετραγώνων και εκτιμήθηκαν οι συντεταγμένες των κορυφών του. Στη συνέχεια, από τις κορυφές του δικτύου, που ιδρύθηκαν περιμετρικά από το αεροσκάφος, πραγματοποιήθηκε η σάρωση του, με χρήση επίγειου τρισδιάστατου laser σαρωτή και δημιουργήθηκε το τρισδιάστατο ψηφιακό μοντέλο του. Μετά από κατάλληλη επεξεργασία έγινε ο έλεγχος για τη δυνατότητα ανίχνευσης πιθανών παραμορφώσεων στην επιφάνεια της ατράκτου. Επίσης, εκτιμήθηκαν οι βασικές διαστάσεις του αεροσκάφους, οι οποίες συγκρίθηκαν με εκείνες που αναφέρονται στα κατασκευαστικά σχέδια, με σκοπό τον εντοπισμό πιθανών αποκλίσεων. el
heal.abstract ABSTRACT This diploma thesis has as subject the control of the geometric features of an aircraft using the geodetic methodology. This aircraft is a Beech Super King Air 200 model, was used by the Greek Civil Aviation Authority, and is, for the last two years, landing at the premises of the Athens International Airport “Eleftherios Venizelos”. For this purpose the 3D model of the aircraft created using 3D laser scanning technology. The scanning of the total surface of the aircraft was performed with the 3D terrestrial laser scanner Leica ScanStation2, from the points of a geodetic horizontal control network established, for this purpose, at the vicinity and on the aircraft’s fuselage. The points cloud was georeferenced in the network’s reference system, that was selected in such a way that georeferencing would be in the system even if the object (aircraft) had moved from its initial position. For the estimation of the aircraft’s geometric features cross sections, perpendicular to axes X or Y of the reference system were created. The following geometric feature were estimated: • The wings’ span • The axial distance between the back rear wheels’ systems • The horizontal stabilizer’s span • The distance of the front rear wheel from the back rear wheels’ systems axis, and • The total axial length of the aircraft. These features were compared against aircraft’s dimensions given in the maintenance manual, that was provided by Civil Aviation Authority. The estimated divergences were tested for their statistical significance for confidence level 68%. Statistically significant divergences were detected concerning : • The aircraft’s total axial length (12.2cm), and • The distance of the front rear wheel from the back rear wheels’ systems axis (16mm) en
heal.advisorName Τελειώνη, Ελισάβετ
heal.committeeMemberName Τελειώνη, Ελισάβετ el
heal.committeeMemberName Γεωργόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Αραμπατζή, Ορθοδοξία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας el
heal.academicPublisherID ntua en
heal.numberOfPages 114 σ.
heal.fullTextAvailability false el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής