dc.contributor.author |
Κυριαζάκου, Νίκη
|
el |
dc.contributor.author |
Kyriazakou, Niki
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-05T09:25:13Z |
|
dc.date.available |
2020-10-05T09:25:13Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51275 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.18973 |
|
dc.rights |
Default license |
en |
dc.subject |
Γεωμετρικός |
el |
dc.subject |
Έλεγχος |
el |
dc.subject |
Αεροσκάφος |
el |
dc.subject |
Τρισδιάστατο |
el |
dc.subject |
Μοντέλο |
el |
dc.subject |
Παραμορφώσεις |
el |
dc.subject |
Αποκλίσεις |
el |
dc.subject |
Σάρωση |
el |
dc.subject |
Βιομηχανική |
el |
dc.subject |
Γεωδαισία |
el |
dc.subject |
Σωματόδετο |
el |
dc.subject |
Σύστημα |
el |
dc.subject |
Αναφοράς |
el |
dc.subject |
Geometrical |
en |
dc.subject |
Geodesy |
el |
dc.subject |
Deformations |
en |
dc.subject |
Body frame |
en |
dc.subject |
Δίκτυο |
el |
dc.subject |
Οριζοντίου ελέγχου |
el |
dc.subject |
Geometrical |
en |
dc.subject |
Control |
en |
dc.subject |
Laser |
en |
dc.subject |
Scanner |
en |
dc.subject |
3D |
en |
dc.subject |
Geodesy |
en |
dc.subject |
Dimensions |
en |
dc.subject |
Divergences |
en |
dc.subject |
Network |
en |
dc.subject |
Horizontal |
en |
dc.subject |
Reference system |
en |
dc.title |
Γεωμετρικός έλεγχος αεροσκάφους με χρήση τρισδιάστατου μοντέλου |
el |
dc.title |
Geometrical control of an aircraft using 3D model |
en |
dc.contributor.department |
Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας |
el |
heal.type |
Bachelorthesis |
en |
heal.classification |
Γεωδαισία |
el |
heal.classification |
Geodesy |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
free |
en |
heal.recordProvider |
ntua |
en |
heal.publicationDate |
2020-07-21 |
|
heal.abstract |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η συμβολή της Γεωδαισίας στο γεωμετρικό έλεγχο των κατασκευών είναι καθοριστική, τόσο κατά τη φάση της δημιουργίας (υλοποίησης) τους, όσο και κατά τη λειτουργία τους. Σήμερα, ειδικότερα σε βιομηχανικά παράγωγα (π.χ. σκάφη, αεροσκάφη, οχήματα κ.λπ.) η Γεωδαιτική Μεθοδολογία, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας, είναι σε θέση να συμβάλλει τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής – συναρμολόγησής τους, όσο και κατά το στάδιο της λειτουργίας τους δίνοντας τεκμηριωμένες και αξιόπιστες απαντήσεις σε θέματα παραμορφώσεών τους.
Έτσι, δημιουργήθηκε ένας νέος κλάδος της Γεωδαισίας, αυτός της Βιομηχανικής Γεωδαισίας. Στη Βιομηχανική Γεωδαισία προσδιορίζεται με ιδιαίτερα υψηλή ακρίβεια η θέση (Χ, Υ, Η) σημείων του αντικειμένου με σκοπό τον έλεγχο πιθανών παραμορφώσεων του. Ταυτόχρονα, είναι δυνατόν να ελεγχθεί η γεωμετρία του και να γίνει η σύγκριση με τα κατασκευαστικά σχέδια, για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές αποκλίσεις, οι οποίες βρίσκονται εκτός των ανοχών που δίνονται από σχετικούς κανονισμούς.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο το γεωμετρικό έλεγχο του υποηχητικού αεροσκάφους Beech Super King Air 200 της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με σκοπό την ανίχνευση και τον προσδιορισμό των πιθανών παραμορφώσεων και των αποκλίσεων των διαστάσεών του μετά από αρκετές ώρες πτήσης, μέσω της δημιουργίας του τρισδιάστατου ψηφιακού μοντέλου του.
Για το σκοπό αυτό ιδρύθηκε δίκτυο οριζόντιου ελέγχου πάνω και περιμετρικά από το αεροσκάφος. Τα στοιχεία του δικτύου, μετρήθηκαν και συνορθώθηκαν με τη Μέθοδο των Ελαχίστων Τετραγώνων και εκτιμήθηκαν οι συντεταγμένες των κορυφών του.
Στη συνέχεια, από τις κορυφές του δικτύου, που ιδρύθηκαν περιμετρικά από το αεροσκάφος, πραγματοποιήθηκε η σάρωση του, με χρήση επίγειου τρισδιάστατου laser σαρωτή και δημιουργήθηκε το τρισδιάστατο ψηφιακό μοντέλο του. Μετά από κατάλληλη επεξεργασία έγινε ο έλεγχος για τη δυνατότητα ανίχνευσης πιθανών παραμορφώσεων στην επιφάνεια της ατράκτου. Επίσης, εκτιμήθηκαν οι βασικές διαστάσεις του αεροσκάφους, οι οποίες συγκρίθηκαν με εκείνες που αναφέρονται στα κατασκευαστικά σχέδια, με σκοπό τον εντοπισμό πιθανών αποκλίσεων. |
el |
heal.abstract |
ABSTRACT
This diploma thesis has as subject the control of the geometric features of an aircraft using the geodetic methodology. This aircraft is a Beech Super King Air 200 model, was used by the Greek Civil Aviation Authority, and is, for the last two years, landing at the premises of the Athens International Airport “Eleftherios Venizelos”.
For this purpose the 3D model of the aircraft created using 3D laser scanning technology. The scanning of the total surface of the aircraft was performed with the 3D terrestrial laser scanner Leica ScanStation2, from the points of a geodetic horizontal control network established, for this purpose, at the vicinity and on the aircraft’s fuselage. The points cloud was georeferenced in the network’s reference system, that was selected in such a way that georeferencing would be in the system even if the object (aircraft) had moved from its initial position.
For the estimation of the aircraft’s geometric features cross sections, perpendicular to axes X or Y of the reference system were created. The following geometric feature were estimated:
• The wings’ span
• The axial distance between the back rear wheels’ systems
• The horizontal stabilizer’s span
• The distance of the front rear wheel from the back rear wheels’ systems axis, and
• The total axial length of the aircraft.
These features were compared against aircraft’s dimensions given in the maintenance manual, that was provided by Civil Aviation Authority. The estimated divergences were tested for their statistical significance for confidence level 68%. Statistically significant divergences were detected concerning :
• The aircraft’s total axial length (12.2cm), and
• The distance of the front rear wheel from the back rear wheels’ systems axis (16mm) |
en |
heal.advisorName |
Τελειώνη, Ελισάβετ |
|
heal.committeeMemberName |
Τελειώνη, Ελισάβετ |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αραμπατζή, Ορθοδοξία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
en |
heal.numberOfPages |
114 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
el |