dc.contributor.author | Πανουκλιά, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Panouklia, Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T07:10:35Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T07:10:35Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51304 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19002 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Αρχιτεκτονική και Σχεδιασμός του Χώρου- Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός, Ειδίκευση Α1 : Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τοποειδικότητα | el |
dc.subject | Site specificity | en |
dc.subject | Interaction | en |
dc.subject | Proximity | en |
dc.subject | Participation | en |
dc.subject | Perception | en |
dc.subject | Open Archives | en |
dc.subject | Performance of archives | en |
dc.subject | Διάδραση | el |
dc.subject | Εγγύτητα | el |
dc.subject | Συµµετοχή | el |
dc.subject | Αντιληπτικότητα | el |
dc.subject | Ανοιχτό αρχείο | el |
dc.subject | Επιτελέσεις αρχείων | el |
dc.subject | Αρχεία επιτελέσεων | el |
dc.title | Απομόνωση / Έξω / Αλλόχρονος χώρος: 2008–2019 | el |
dc.title | Isolation / Outside / Time-differentiated space: 2008 - 2019 | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Παράδειγμα Εργογραφίας Ελένης Πανουκλιά | el |
heal.secondaryTitle | Example of Eleni Panouklia's works | en |
heal.classification | Τέχνη | el |
heal.classification | Art | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-06-19 | |
heal.abstract | Προκειµένου να διερευνηθούν καλλιτεχνικές πρακτικές κάτω από νέους σχεδιασµούς, ικανούς να ανασυνθέσουν νέες οργανώσεις συσχετίσεων των υποκειµένων που συµµετέχουν σε αυτές, και άρα να αυξήσουν την πιθανότητα εµφάνισης νέων τρόπων συνάρθρωσης κοινωνιών, αναδεικνύεται η κοινωνική διάσταση της εγγύτητας και της ενεργού συµµετοχής του θεατή ως αναγκαιότητα από τις περιοχές της τέχνης. Για τον λόγο αυτό διερευνήθηκε προγενέστερο αρχείο που προέκυψε ως αποτέλεσµα προσωπικής καλλιτεχνικής πρακτικής, η οποία καθιστά το υποκείµενο-θεατή συµµετέχοντα σε παραγωγό διαφορετικών εκδοχών του έργου. Έτσι έχουµε στοιχεία τοποειδικότητας (site specificity) να παρεµβαίνουν, όπως και το «µη εντοπισµένο» έργο ή την διάδραση ως πρακτικές που απαρτίζουν το καλλιτεχνικό παράδειγµα που χρησιµοποιήθηκε. Προκειµένου να διερευνηθεί η ιδιαίτερη συµβολή του θεατή εδώ θεωρήθηκε ως αναγκαία συνθήκη να κατανοηθούν οι γνωστικές περιοχές των µηχανισµών (συναισθηµατικών, ψυχολογικών) της αντιληπτικής ικανότητας του υποκειµένου στις επικρατούσες συνθήκες της αποµόνωσης, του έξω και του αλλόχρονου χώρου που επιβάλλει το συγκεκριµένο παράδειγµα. Η έρευνα αρχικά εισάγει την θεωρητική διερεύνηση του χώρου και του χρόνου τόσο µέσω την φυσικών επιστηµών όσο και της εξελικτικής θεωρία του Μπερξόν, ώστε να προσδιορίσει την έννοια της α-συνέχειας που προκαλείται στην αντίληψη του υποκειµένου-θεατή όταν συµβαίνει, όπως περιγράφεται χαρακτηριστικά ο «νους ακουµπά την ύλη», όσο και τη διαφορά του χρόνου που βιώνεται από το υποκείµενο-θεατή σε σχέση µε την έννοια του έξω στο πλαίσιο ενός «µαθηµατικοποιηµένου» χρόνου. Στη συνέχεια ερµηνεύεται η έννοια της αντιληπτικότητας του υποκειµένου-θεατή στις ήδη κάθε φορά υπάρχουσες χωρικές συνθήκες αλλά και σε διαµορφωµένες χωρικές και χρονικές κατασκευές και εγκαταστάσεις τέχνης από το παρόν καλλιτεχνικό παράδειγµα. Τα θεωρητικά και έµπρακτα αποτελέσµατα στο πλαίσιο της εργασίας οδήγησαν στην αναζήτηση σχετικών καλλιτεχνικών πρακτικών που ορίζουν την συµµετοχή σε θεµελιώδη κοινωνική διάσταση µέσω ενός νέου ρόλου για τον θεατή ως συµπαραγωγού. Εµφανίζονται συνεπώς νέοι τρόποι επεξεργασίας και σχεδιασµού του καλλιτεχνικού παραδείγµατος ως επιτελέσεις αρχείων αλλά και ως αποτελέσµατα δηλαδή ντοκουµέντα που προκύπτουν, ή αρχεία των επιτελέσων και υπό αυτή την έννοια καταλήγουµε στη διαπίστωση της παρουσίας των ετεροχρονισµένων συνεχειών από ασυνέχειες αρχείων στο έργο, ή αλλιώς στην εκ νέου αλληλεπίδραση του ανοιχτού και ενεργού αρχείου από υπάρχουσες καταγραφές. Στο πλαίσιο της χρονικής εξωτερικής αποσπασµατικότητας των αρχείων προβάλλεται ο ενεργός ρόλος του θεατή συµπαραγωγού ως αποµονωµένη εξωτερική παρουσία που βρίσκεται σε συνθήκες συνειδησιακής µετατόπισης στον αλλόχρονο χώρο. | el |
heal.abstract | In order to explore artistic practices through new design attempts, which have the possibility to reconstruct new structuring of correlations of the subjects involved, and thus to increase the likelihood of new ways of articulating societies, the social dimension of proximity and active participation of the viewer is highlighted as a necessity. For this reason, an earlier archive, created as a result of personal artistic practice, was investigated. This artistic practice transforms the subject-spectator participant into a producer of different versions of the work. As a result, site specificity elements, or "non-site-specific" work or interaction intervene as practices that make up the artistic case used. In an effort to explore the specific contribution of the spectator here, it was considered necessary to understand the cognitive areas of the mechanisms of the subject's perceptual ability (emotional, psychological) in the applied conditions of isolation, of the outer and time-differentiated space that this case imposes. The research initially introduces the theoretical exploration of space and time through natural sciences , much as through Bergson's evolutionary theory, in order to determine the concept of non-continuity caused in the subject-viewer's perception, when “mind touches matter”, as well as the time difference experienced by the subject-viewer, in relation to the concept of outside in the context of a “mathematicised” time. Then the concept of the subject-spectator's perception is interpreted in the already existing spatial conditions but also in shaped spatial and temporal constructions and art installations from the present artistic case study. Theoretical and practical results in the context of the work led to the search for relevant artistic practices that define participation in a fundamental social dimension through a new role for the viewer as a co-producer. Therefore, new ways of editing and designing the artistic case study appear as archive performances but also as results, i.e. resulting documents, or performance archives and in this sense we come to the conclusion of the presence of delayed continuities because of the dis-continuities of the archives in the work, or to a new interaction of the open and active archive of existing records. In the context of the external time-fragmentation of the archives, the active role of the spectator-co-producer is projected as an isolated external presence in a condition of conscious shift in the timeless space. | en |
heal.advisorName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Daflos, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Γρηγοριάδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Grigoriadis, Ioannis | en |
heal.committeeMemberName | Καλακαλλάς, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Kalakallas, Andreas | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 197 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: