HEAL DSpace

Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στη ναυτιλία: ανάπτυξη μοντέλου Blockchain για την υποστήριξη της διαδικασίας ανεφοδιασμού καυσίμου (BDN)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καλαϊτζή, Αικατερίνα el
dc.contributor.author Kalaitzi, Aikaterina en
dc.date.accessioned 2020-10-07T12:25:50Z
dc.date.available 2020-10-07T12:25:50Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51310
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19008
dc.rights Default License
dc.subject Καύσιμο πλοίου el
dc.subject Ανεφοδιασμός καυσίμου el
dc.subject Δελτίο παράδοσης καυσίμου el
dc.subject Τεχνολογία el
dc.subject Ρύποι el
dc.subject Matlab en
dc.subject Bunker delivery note en
dc.subject Blockchain en
dc.subject Cryptography en
dc.subject Sulphur en
dc.title Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στη ναυτιλία: ανάπτυξη μοντέλου Blockchain για την υποστήριξη της διαδικασίας ανεφοδιασμού καυσίμου (BDN) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τομέας θαλάσσιων μεταφορών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-06-18
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αναγνωρίζει την αυξανόμενη συμβολή της διεθνούς ναυτιλίας στο παγκόσμιο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα χρήσης νέων τεχνολογιών για την υποστήριξη των κανονισμών Sulphur Cap 2020, MRV και DCS, που έχουν θεσπιστεί για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το Διεθνή Οργανισμό της Ναυτιλίας (IMO) και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Δελτίο Παράδοσης Καυσίμου (BDN) αποτελεί κοινό και αναπόσπαστο στοιχείο των εν λόγω κανονισμών, καθώς χρησιμοποιείται για την αποθήκευση των αναγκαίων στοιχείων που αφορούν στη διαδικασία ανεφοδιασμού καυσίμου, αλλά και για τον υπολογισμό, αφενός, της κατανάλωσης καυσίμου και αφ’ ετέρου, της ποσότητας του εκπεμπόμενου CO2. Επιπλέον, το Δελτίο αποτελεί και έγγραφο για την ανίχνευση της συμμόρφωσης με ορισμένους κανονισμούς, όπως ο Sulphur Cap 2020. Η εργασία επικεντρώνεται στην τεχνολογία Blockchain, η οποία δύναται να υποστηρίξει τον εκσυγχρονισμό του Δελτίου Παράδοσης Καυσίμου (BDN). Η τεχνολογία Blockchain, σε πρώτη ανάγνωση, πρόκειται να ψηφιοποιήσει το έγγραφο του BDN και να αντιμετωπίσει τις συχνές απώλειές του και πιθανές προσπάθειες παραποίησής του, καθιστώντας το πιο αξιόπιστο. Ταυτόχρονα, όμως, η υλοποίηση ενός μοντέλου Δελτίου Παράδοσης Καυσίμου (BDN), που βασίζεται στη λογική της τεχνολογίας Blockchain, δημιουργεί ένα συνολικό ιστορικό των διαδικασιών ανεφοδιασμού καυσίμου σε κάθε πλοίο και προσφέρει τη δυνατότητα σε κάθε συμμετέχων του προγράμματος να ανατρέχει εύκολα και άμεσα στις πληροφορίες που αυτό περιλαμβάνει. Η άμεση πρόσβαση στα στοιχεία του BDN, που αφορούν στη σύσταση και προέλευση του καυσίμου, πρόκειται να διευκολύνει τον εντοπισμό της πιθανής αιτίας είτε λειτουργικών προβλημάτων του πλοίου, για την υποστήριξη του Sulphur Cap 2020, είτε αυξημένων εκπομπών CO2 και ρύπων, για τη εξασφάλιση της συμμόρφωσης στους κανονισμούς EU-MRV και IMO-DCS. el
heal.abstract The present diploma thesis acknowledges the increasing contribution of international shipping to the global issue of air pollution and simultaneously highlights the necessity for new technologies in support of the Sulfur Cap 2020, MRV and DCS regulations, which have been introduced to reinforce the air pollution reduction by the International Maritime Organization (IMO) and the European Union. The Bunker Delivery Note (BDN) constitutes a shared and integral part of the aforementioned regulations, since it is a database for the information concerning the bunkering procedure and throughout which, fuel consumption and CO2 emissions’ calculations are also implemented. In addition, the Bunker Delivery Note is a document for detecting compliance with certain regulations, such as the Sulphur Cap 2020. The study, also, focuses on the emerging Blockchain technology, which can effectively support the creation of a retrofit Bunker Delivery Note (BDN). Blockchain Technology is about to digitize the BDN, deal with its frequent losses and also protect it from deception, in order to improve its trustworthiness. Concurrently, the implementation of a Blockchain-based BDN creates a history record of all the bunker delivery procedures of each ship and gives each participant stakeholder the opportunity to easily access the collected data. This kind of direct access to BDN’s database, concerning the content and the origin of the fuel received, will facilitate the detection of possible sources, inconveniencing the regulations aiming to reduce the air pollution. More specifically, identifying the cause of either a ship's operational problems or the increased CO2 emissions, strengthens and supports the compliance with the Sulfur Cap 2020 and MRV/DCS regulations, respectively. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 108 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής