HEAL DSpace

Εφαρμογή εξελικτικού αλγορίθμου για την επίλυση του προβλήματος δέσμευσης μονάδων σε τομείς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με θερμικές μονάδες, ηλεκτρικά οχήματα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σεμερτζίδης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Semertzidis, Georgios en
dc.date.accessioned 2020-10-08T08:43:22Z
dc.date.available 2020-10-08T08:43:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51323
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19021
dc.rights Default License
dc.subject Μοντελοποίηση el
dc.subject Επιχειρισιακή έρευνα el
dc.subject Πρόβλημα δέσμευσης μονάδων el
dc.subject Ανανεώσιμες πηγές ένεργειας el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Mathematical modeling en
dc.subject Operational research en
dc.subject Unit commitment problem en
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject Renewable energy sources en
dc.title Εφαρμογή εξελικτικού αλγορίθμου για την επίλυση του προβλήματος δέσμευσης μονάδων σε τομείς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με θερμικές μονάδες, ηλεκτρικά οχήματα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας el
dc.title Application of Evolution Algorithm for solving the Unit Commitment Problem in the Power Supply, with thermal units, electric vehicles and renewable energy sources en
heal.type bachelorThesis
heal.classification ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ el
heal.classification OPERATIONAL RESEARCH en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-27
heal.abstract Ζητούμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η προσαρμογή και η εφαρμογή ενός εξελικτικού αλγορίθμου για την επίλυση του προβλήματος δέσμευσης μονάδων στο οποίο λαμβάνονται υπόψη συμβατικές μονάδες, ηλεκτρικά οχήματα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Unit Commitment Problem & Electric Vehicles – UCP&EVs). Η παράμετρος της διαθεσιμότητας και φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων εισάγεται με τελικό στόχο την εκτίμηση της ελάχιστης δυνατής τιμής κόστους παραγωγής και του προγράμματος παραγωγής ενέργειας των μονάδων για ένα 24ωρο. Το πρόβλημα δέσμευσης μονάδων επιλύθηκε με βάση τον εξελικτικό αλγόριθμο βελτιστοποίησης ΕRC – FROFΙ και κάποιες προσθήκες ώστε να ενταχθούν στο σύστημα και τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο αλγόριθμος συνδυάζει τον εξελικτικό αλγόριθμο FROFI και έναν ευρετικό μηχανισμό, ο οποίος επιδιορθώνει τις υποψήφιες λύσεις του προβλήματος. Για την προσαρμογή του Εξελικτικού Αλγορίθμου στο πρόβλημα που περιλαμβάνει τα ηλεκτρικά οχήματα, αναπτύχθηκε ευρετικός μηχανισμός επιδιόρθωσης των σχετικών περιορισμών. Η ελάχιστη δυνατή τιμή κόστους όπως και το πρόγραμμα παραγωγής για ένα 24ωρο υπολογίζεται με χρήση του εξελικτικού αλγορίθμου που περιλαμβάνει τον προαναφερθέν μηχανισμό επιδιόρθωσης και τα αποτελέσματα συγκρίνονται με την περίπτωση που ο μηχανισμός αυτός παραλείπεται. Στη συνέχεια, υπολογίζεται ελάχιστη τιμή κόστους και το πρόγραμμα παραγωγής για διαφορά ποσοστά διείσδυσης οχημάτων στο σύστημα. Επίσης, επισυνάπτονται οι διαφορές αναμεσά σε δυο περιπτώσεις δυνατότητας φόρτισης οχημάτων: 1) Perfect Infrastructure (χωρίς περιορισμό χρόνου φόρτισης) 2) Modest Infrastructure (συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που επιτρέπεται φόρτιση). Τέλος, επισημαίνεται η διαφορά τους κόστους και προγράμματος παραγωγής ενέργειας στη περίπτωση όπου συμβάλλουν και οι ανανεώσιμες πήγες ενέργειας στην κάλυψη ζήτησης. Τα αποτελέσματα που έχουμε από τον αλγόριθμο της παρούσας εργασίας φανερώνουν την αποδοτικότητα την προτεινόμενης μεθόδου, καθώς βρίσκουμε χαμηλότερη ελάχιστη τιμή κόστους σε σχέση με την περίπτωση που ο προτεινόμενος μηχανισμός επιδιόρθωσης παραλείπεται, ενώ ικανοποιούνται όλοι οι περιορισμοί. Επιπλέον ο προτεινόμενος εξελικτικός αλγόριθμος παρουσιάζει σημαντική στιβαρότητα (robustness) καθώς επιτυγχάνει να παρουσιάσει εφικτή λύση σε κάθε του τρέξιμο ενώ η διαφορά μεταξύ της καλύτερης και της χειρότερης τιμής κόστους που επιτυγχάνει είναι μικρή. Με την διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων παρατηρείται η αύξηση της ζήτησης ισχύος, η αύξηση κόστους παραγωγής επομένως και αλλαγές στο πρόγραμμα παραγωγής ενέργειας σε σχέση με την περίπτωση χωρίς ηλεκτρικά οχήματα. Όμως ο προτεινόμενος αλγόριθμος καταφέρνει να δώσει με επιτυχία πάντα ελάχιστη δυνατή λύση για κάθε ανεξάρτητο ΄τρέξιμο’. Τέλος, η διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας επιφέρει σοβαρές αλλαγές στο πρόγραμμα παραγωγής ενέργειας των συμβατικών μονάδων όπως και σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής σε σχέση με τη μέθοδο χωρίς ανανεώσιμες πήγες ενέργειας. el
heal.advisorName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.advisorName Tolis, Athanasios en
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Κολέτσας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κοκκίνης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής