HEAL DSpace

Overview of available BWT technologies and 3D modelling for a BWTS Retrofit at a bulk carrier

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ηλιόπουλος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Iliopoulos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2020-10-08T10:18:22Z
dc.date.available 2020-10-08T10:18:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51326
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19024
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θαλάσσιο έρμα el
dc.subject Μετασκευή en
dc.subject Σχεδίαση en
dc.subject Ballast treatment en
dc.subject Electrolysis en
dc.subject 3D design en
dc.subject Ballast retrofit en
dc.subject Ηλεκτρόλυση el
dc.subject Επεξεργασία έρματος el
dc.subject Ballast water en
dc.title Overview of available BWT technologies and 3D modelling for a BWTS Retrofit at a bulk carrier en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική/ Μηχανολογία el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-06-24
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι αφενός η παρουσίαση των διαθέσιμων τεχνολογιών για την επεξεργασία του θαλάσσιου έρματος των πλοίων βάσει του προτύπου D-2 της αντίστοιχης διεθνής σύμβασης και αφετέρου η εκπόνηση της τεχνικής μελέτης για την σχεδίαση της μετεγκατάστασης ενός συστήματος επεξεργασίας έρματος μέσω διήθησης και ηλεκτρόλυσης σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου. Η σχεδίαση του τρισδιάστατου μοντέλου για την εγκατάσταση του συστήματος στο πλοίο της μελέτης μας έγινε μέσω του προγράμματος AVEVA 3D Everything, ενώ τα απαιτούμενα συνοδευτικά σχέδια σχεδιάστηκαν με χρήση της σουίτας σχεδιαστικών προγραμμάτων της Autodesk. Αρχικά, στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στα φαινόμενα εμφάνισης βιοεισβολέων σε θαλάσσια οικοσυστήματα του πλανήτη μας εξαιτίας των διαδικασιών ερματισμού και αφερματισμού των πλοίων, με αποτέλεσμα την πρόκληση διαταραχής ή ακόμα και καταστροφής, σε ορισμένες περιπτώσεις, της τοπικής βιοποικιλότητας. Στη συνέχεια, παρατίθεται το βασικό κανονιστικό πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού καθώς και επιμέρους κανόνων και απαιτήσεων άλλων σχετικών οργανισμών και ενώσεων για τον προσδιορισμό των διαδικασιών ερματισμού και αφερματισμού των πλοίων. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται το χρονοδιάγραμμα πλήρους εφαρμογής της διεθνούς σύμβασης για την διαχείριση του θαλάσσιου έρματος με γνώμονα την αντιμετώπιση του προβλήματος των βιοεισβολέων αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εν γένει. Έπειτα, πραγματοποιείται εκτενής παρουσίαση των σημαντικότερων διαθέσιμων τεχνολογιών διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος από τα πλοία καθώς και κριτηρίων για την επιλογή του κατάλληλου συστήματος ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του πλοίου, ενώ γίνεται συνοπτική αναφορά και σε εναλλακτικά συστήματα για διαχείριση και επεξεργασία του θαλάσσιου έρματος σε εγκαταστάσεις σε λιμάνια. Ακολούθως, γίνεται θεωρητική ανάλυση των επιμέρους σταδίων που περιλαμβάνει μια τεχνική μελέτη για την μετεγκατάσταση συστημάτων επεξεργασίας έρματος σε πλοία. Παράλληλα, εμπεριέχεται και η ταξινόμηση των παραμέτρων που καθορίζουν το χρονοδιάγραμμα και την πολυπλοκότητα κάθε μελέτης. Εν συνεχεία της θεωρητικής ανάλυσης της τεχνικής μελέτης, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της παρούσας διπλωματικής εργασίας, για την μετεγκατάσταση ενός συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου μεταφορικής ικανότητας 57000 τόνων. Τέλος, τα εξαγόμενα συμπεράσματα σχετικά με το ζήτημα διαχείρισης και επεξεργασίας του θαλάσσιου έρματος που προέκυψαν εξετάζοντας κυρίως το τεχνικό αλλά και το εμπορικό κομμάτι της μελέτης περίπτωσης της παρούσας εργασίας, συμπεριλαμβάνονται στο τελευταίο στάδιο αυτής. el
heal.abstract The purpose of the present thesis is on the one hand the presentation of the available Ballast Water Treatment technologies based on the D-2 standard of the Ballast Water Management Convention and on the other hand the commissioning of the technical study for the retrofit of a 3D BWTS model through filtration and electrolysis at a bulk carrier. The design of the 3D BWTS model for the case study at our vessel was developed using the program of AVEVA 3D Everything, while the required supplementary drawings were prepared utilizing the design suites of Autodesk. Initially, at subject thesis reference is provided at the phenomenon of invasive species at the marine ecosystems of our planet caused by the vessels’ ballasting and deballasting operations and resulting in the disorder or even in the destruction of local biodiversity. Additionally, the main framework of International Maritime Organization regulations is included as well as specific requirements and rules of other relevant organizations and unions determining the procedure of vessels’ ballasting and deballasting. In particular, the timeline of the compliance with BWMC requirements, in the scope of dealing with the problem of invasive species and the protection of marine environment in general, is presented. Then, an analytic presentation of the most important available BWT technologies takes place, noting also the criteria for the selection of the most suitable system depending on the vessel size and type. Except from that, a brief mention for alternative ashore solutions of water ballast management and treatment at ports is incorporated. Afterwards, this thesis demonstrates a theoretical analysis of the structure of a BWTS retrofit technical study, pointing out the various parameters affecting the timeline and the complexity of each project. Following the listing of the generic stages of the technical study, the case study of this thesis is included describing the project of a BWTS retrofit at a 57000 DWT bulk carrier. Last but not least, the last part of this thesis contains conclusions concerning the issues of ballast water management and treatment, extracted by examining mainly the technical but also the commercial aspects of subject case study. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ηλιοπούλου, Ελευθερία el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα