HEAL DSpace

Επίδραση της μεταβλητότητας της στάθμης της θάλασσας και της παλίρροιας στη χωρική κατανομή του ύψους κύματος - Εκτίμηση συνθηκών ναυσιπλοΐας σε πέντε λιμένες του κόσμου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαλάνης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Galanis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:29:13Z
dc.date.available 2020-10-09T09:29:13Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51354
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19052
dc.rights Default License
dc.subject Ύψος κύματος el
dc.subject Wave height en
dc.subject Παλίρροια el
dc.subject Μεταβλητότητα στάθμης el
dc.subject Δίαυλος ναυσιπλοΐας el
dc.subject TOMAWAC en
dc.subject Tide en
dc.subject Sea surface height variability en
dc.title Επίδραση της μεταβλητότητας της στάθμης της θάλασσας και της παλίρροιας στη χωρική κατανομή του ύψους κύματος - Εκτίμηση συνθηκών ναυσιπλοΐας σε πέντε λιμένες του κόσμου el
dc.title Effect of the sea surface height variability and tide on the spatial distribution of the wave height – Simulation of the spatial distribution in five ports of the world en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσια υδραυλική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-15
heal.abstract Το ύψος κύματος έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των συνθηκών ναυσιπλοΐας. Στο μέγεθός του συμβάλλουν πολλοί παράγοντες και η έγκυρη πρόβλεψή του είναι ένα πολύπλοκο μαθηματικό πρόβλημα. Στο δίαυλο προσέγγισης των λιμένων και εντός της λιμενολεκάνης όταν αυτές οι συνθήκες είναι γνωστές με ακρίβεια εξασφαλίζονται η ασφαλής προσέγγιση των πλοίων στα λιμάνια και οι ασφαλείς ελιγμοί που απαιτούνται για την πρόσδεση τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η χωρική κατανομή του ύψους κύματος σε πέντε περιοχές μελέτης λαμβάνοντας υπόψιν άνεμο σταθερής έντασης και διεύθυνσης, τη μεταβλητότητα της στάθμης της θάλασσας και την δράση της παλίρροιας προκειμένου να διερευνηθεί σε ποιο βαθμό οι δύο τελευταίες μεταβλητές επιδρούν ή καθορίζουν το ύψος κύματος και υπό ποιες συνθήκες. Οι λιμένες που επιλέχθηκαν είναι αυτοί στο «Immingham» (Ηνωμένο Βασίλειο), στο «Bremerhaven» (Γερμανία), στη Θεσσαλονίκη (Ελλάδα), στη «Fujairah» (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και στο «Hong Kong» (Κίνα). Η επιλογή τους έγινε με κριτήριο τη θέση τους και τα χαρακτηριστικά της παλίρροιας σε αυτήν. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιούνται σε κάθε περιοχή προσομοιώσεις της κυματικής διάδοσης για χρονική διάρκεια μίας ημέρας χρησιμοποιώντας το λογισμικό TOMAWAC για τρεις περιπτώσεις που είναι η περίπτωση αποκλειστικής δράσης ανέμου σταθερής έντασης και διεύθυνσης, η περίπτωση επιπλέον δράσης της μεταβλητότητας της στάθμης της θάλασσας και η περίπτωση όπου επιπρόσθετα των προηγούμενων δράσεων λαμβάνεται υπόψιν και η δράση της παλίρροιας. Η οπτικοποίηση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων πραγματοποιείται στο Blue Kenue και εξάγονται χρονοσειρές για το ύψος κύματος. Με τη χρήση του Microsoft Excel για την επεξεργασία και ανάλυση των χρονοσειρών παράγονται διαγράμματα για το ύψος κύματος σε σημεία στο δίαυλο προσέγγισης και στη λιμενολεκάνη, και σε συνδυασμό με την οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων γίνονται παρατηρήσεις για τη χωρική κατανομή του ύψους κύματος αλλά και για το λόγο D/L (D: Βάθος νερού, L: μήκος κύματος) και πραγματοποιούνται συγκρίσεις ανάμεσα στις τρεις περιπτώσεις προσομοίωσης που αφορούν τις μεταβλητές που λαμβάνονται υπόψιν. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν συνιστούν πως η παλίρροια έχει σημαντική επίδραση στους δύο λιμένες στην βορειοδυτική Ευρώπη («Immingham», «Bremerhaven») και είναι απαραίτητο να λαμβάνεται υπόψιν στον προσδιορισμό των συνθηκών ναυσιπλοΐας συγκριτικά με τους υπόλοιπους τρεις λιμένες (Θεσσαλονίκη, «Fujairah», «Hong Kong») όπου η επιρροή της είναι πολύ μικρότερη. el
heal.abstract The wave height is a crucial factor in determining the ship navigation conditions. Its magnitude is affected by many factors and its accurate forecast is considered a complex mathematical problem. When these conditions are known with precision, maneuvering and berthing in the port’s vicinity can be performed safely. The aim of this study is to examine the spatial distribution of the wave height in five locations taking into consideration a stationary wind, the variability of the sea surface height and the tidal effect so as to investigate at what extend the latter two variables affect the wave height and under what circumstances. The five locations under examination are those of the port of Immingham (United Kingdom), the port of Bremerhaven (Germany), the port of Thessaloniki (Greece), the port of Fujairah (United Arab Emirates) and the port of Hong Kong (China). For the purpose of this study for each one of the five locations wave propagation simulations for a twenty-four hour period are performed using TOMAWAC for modelling the propagation under three cases which are: one where the only active variable is the stationary wind, one where the variability of the sea surface height is also considered and one where, on top of the last two variables, the tidal effect is taken into account as well. The visualization and processing of the results takes place in Blue Kenue which is utilized to extract time series of the wave height. Using Microsoft Excel for time series processing and analysis, graphs concerning the wave height are produced at sample points near and in port. The analysis leads to comparisons on the spatial distribution of the wave height between the three simulation cases in reference to the variables involved. In addition to the graphs concerning the wave height, the ratio D/L (D: Water Depth, L: Wavelength) is also plotted to investigate the effect of tide on the wave characteristics relative to the water depth. The results of the study suggest that the tidal effect is important for the ports at the northwest European shelf sea (Immingham, Bremerhaven) and is vital for it to be taken into consideration while defining the navigation conditions at those areas, whereas the results for the remaining three port areas (Thessaloniki, Fujairah, Hong Kong) show that the tidal effect is way less determinant for the navigation conditions. en
heal.advisorName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Νουτσόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Αναστάσιος el
heal.committeeMemberName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 157 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής