HEAL DSpace

Evaluation of the efficiency of a Mewis duct by performance monitoring

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζαλαχώρης, Αναστάσιος el
dc.contributor.author Zalachoris, Anastasios en
dc.date.accessioned 2020-10-09T10:28:03Z
dc.date.available 2020-10-09T10:28:03Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51359
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19057
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Mewis en
dc.subject Efficiency en
dc.subject Duct en
dc.subject Performance en
dc.subject Monitoring en
dc.subject Δακτύλιος el
dc.subject Προπέλα el
dc.subject Αξιολόγηση el
dc.subject Απόδοση el
dc.subject Παρακολούθηση el
dc.title Evaluation of the efficiency of a Mewis duct by performance monitoring en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Performance monitoring en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-22
heal.abstract The current diploma thesis estimates the efficiency of a Mewis propeller duct utilizing a performance monitoring system. The analysis includes operational data of a three-year period for two sister vessels, Vessel 1 and Vessel 2, with the former being the one that has the duct installed during dry-dock. Once the collected data are processed and corrected, three Key Performance Indicators (KPIs) are calculated to monitor the performance of the vessels for different operational periods, such as pre-dry-dock and post-dry-dock, as well as for different loading conditions (ballast and laden). The KPI analysis aims at evaluating the duct’s efficiency through the indicators’ fluctuations over time as well as through a comparison between the two vessels’ performances. Finally, a multiple linear regression model is developed in order estimate the fuel oil consumption based on weather and sea travel related variables, such as the wind speed, the ship’s speed, her draft, trim and rudder angle. The occurring model offers a prediction for the fuel consumption, which is used in different scenarios in order to provide an alternative estimate of performance and, thus, an evaluation of the duct’s efficiency. en
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 151 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα