dc.contributor.author |
Ζησοπούλου, Χριστίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Zisopoulou, Christina
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-09T13:30:02Z |
|
dc.date.available |
2020-10-09T13:30:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51367 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19065 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Περπατησιμότητα |
el |
dc.subject |
Συντακτική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Συντακτικά μέτρα |
el |
dc.subject |
Κλίμακα |
el |
dc.subject |
Αστικό κέντρο |
el |
dc.subject |
Walkability |
en |
dc.subject |
Space syntax analysis |
en |
dc.subject |
Syntactic measures |
en |
dc.subject |
Scale |
en |
dc.subject |
Urban center |
en |
dc.title |
Συγκριτική συντακτική ανάλυση περπατησιμότητας (walkability)
σε τέσσερα ευρωπαϊκά κέντρα πόλης:
Κρακοβία, Λιλ, Μάλμε & Τρίκαλα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γεωχωρική ανάλυση |
el |
heal.classification |
Geographica information systems |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-20 |
|
heal.abstract |
Γενικά είναι γνωστό πως η πεζή μετακίνηση, η χρήση των μέσων μαζικής
μεταφοράς και του ποδηλάτου αποτελούν μία μεγάλη πρόκληση σε ένα περιβάλλον,
όπου γίνεται υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου. Η περιβαλλοντική ρύπανση και τα
προβλήματα που παρεμποδίζουν έναν υγιή τρόπο ζωής επιβεβαιώνουν τους
παραπάνω τρόπους μετακίνησης ως σημαντικούς παράγοντες βιώσιμης αστικής
κινητικότητας. Έτσι στόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η
αξιολόγηση της περπατησιμότητας (walkability) στα αστικά κέντρα τεσσάρων
ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Κρακοβία, η Λιλ, το Μάλμε και τα Τρίκαλα. Μέσω της
εξέτασης ποικίλων χαρακτηριστικών του δομημένου περιβάλλοντος σε μικρή
κλίμακα είναι δυνατός ο προσδιορισμός ανισοτήτων ή μη, όσον αφορά τη χωρική
κατανομή της περπατήσιμότητας. Για αυτό τον λόγο, εφαρμόστηκε αρχικά η
μέθοδος M.Α.P.S - Μini, κατά την οποία έγινε η καταγραφή 17 συνολικά
μεταβλητών που σχετίζονται με την περπατησιμότητα, στο διαδίκτυο μέσω της
υπηρεσίας Street View της Google για κάθε δρόμο των προαναφερθέντων αστικών
κέντρων. Συνολικά αξιολογήθηκαν 1943 τόξα για την Κρακοβία, για τη Λιλ
αξιολογήθηκαν αντίστοιχα 1436 τόξα συνολικά, για το Μάλμε αξιολογήθηκαν
συνολικά 1089, και τέλος για τα Τρίκαλα μελετήθηκαν συνολικά 2053 τόξα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το κέντρο του Μάλμε ( 48,48%) και των Τρικάλων
(26,67%), έχουν την υψηλότερη και χαμηλότερη συνολική βαθμολογία
αντίστοιχα, ως προς την ελκυστικότητα της πεζής κυκλοφορίας. Έπειτα
πραγματοποιήθηκε συντακτική ανάλυση και προσδιορισμός των δεικτών
συσχέτισης με βάση τα συντακτικά μέτρα της επιλογής (choice) και
ενσωμάτωσης (integration), τόσο σε τοπική όσο και σε υπερτοπική κλίμακα. Αυτή η
διαδικασία σε συνδυασμό με τον προσδιορισμό των δεικτών χωρικής
αυτοσυσχέτισης Global Moran's I και Local Μoran's Ι (Univariate και Bivariate)
έδειξαν ότι οι ψηλότερες τιμές περπατησιμότητας, δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό
ελκυστικότητας ως προς την πεζή μετακίνηση εμφανίζεται κατά κύριο λόγο στις
κεντρικές περιοχές και των τεσσάρων πόλεων ή κοντά σε αυτές, όπου εντοπίζεται
η μεγαλύτερη συγκέντρωση σε πεζόδρομους αλλά και σε εμπορικές
χρήσεις. Αντίθετα όσο απομακρυνόμαστε από τα κέντρα των πόλεων και
φτάνουμε στα όρια αυτών, παρατηρούμε πως οι τιμές της πεζής μετακίνησης
μειώνονται, δηλαδή η περπατησιμότητα δεν εξυπηρετείται σε τόσο μεγάλο βαθμό. |
el |
heal.abstract |
It is generally known that pedestrian mobility, the use of public transport and bicycle
constitute a critical challenge for cities, where car-based lifestyles are dominant.
Environmental pollution and the problems that are obstacles for a healthy lifestyle
confirm the above ways of transfer as important factors of sustainable urban
mobility. Therefore, the aim of this dissertation is the evaluation of walkability in the
urban centers of four European cities, such as Krakow, Lille, Malmο και and Trikala.
By examining various characteristics of the built environment on a small scale it is
possible to determine inequalities or not in terms of the spatial distribution of
walkability. For this reason, the M.A.P.S - Mini method was initially applied, during
which a total of 17 variables related to walkability were examined on the Internet
through Google's Street View service for each street of the aforementioned urban
centers. A total of 1943 arches were evaluated for Krakow, of which 1282 relate to
walkability variables (segment) and 661 to pavement connection variables
(crossing). For Lille, a total of 1436 arches were evaluated, a total of 1089 were
evaluated for Malmo and finally for Trikala a total of 2053 arches were studied.
According to the results, the center of Malmo (48.48%) and Trikala (26.67%), have
the highest and lowest overall score respectively, in terms of the attractiveness of
pedestrian traffic. Then a space syntax analysis was performed and the correlation
indicators were determined based on the syntactic measures of choice and
integration at both local and global scale. This process in combination with the
determination of the Global Moran's I and Local Moran's I spatial autocorrelation
indicators (Univariate and Bivariate) showed that the highest walkability values, i.e.
the highest percentage of attractiveness in terms of pedestrian movement occur
mainly in the central areas of all four cities or close to them, where the greatest
concentration is found on pedestrian streets but also in commercial uses. On the
contrary, as we move away from the city centers and reach their boundaries, we
notice that the values of the pedestrian movement decrease, which means that the
walkability is not served to such an extent. |
en |
heal.advisorName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Πηγάκη, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Δάρρα, Αθανασία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
141 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|