dc.contributor.author | Κουσαρή, Κωνσταντίνα | el |
dc.contributor.author | Kousari, Konstantina | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-12T09:50:20Z | |
dc.date.available | 2020-10-12T09:50:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51395 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19093 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιωματικά μουσεία | el |
dc.subject | Διαδρομές | el |
dc.subject | Αποτύπωμα | el |
dc.subject | Γραμμή σχεδιασμού | el |
dc.subject | Δίκτυο | el |
dc.title | Ατέρμονη γραμμικότητα | el |
dc.title | Endless linearity | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Συρραφή μνημείων και τοπίου στο ακρωτήριο του Σουνίου | el |
heal.secondaryTitle | Stitching monuments and landscape at Cape Sounio | en |
heal.generalDescription | Σαν κεντρική ιδέα του σχεδιασμού, ορίζω κάποια κέντρα, εσωστρεφή, τα οποία έχουν εσωτερικά μικρότερα κέντρα. Οργανώνεται ένας αριθμός από πυρήνες στο τοπίο. Ωστόσο, τα κέντρα αυτά ειναι ταυτόχρονα και εξωστρεφή. Ο κάθε πυρήνας βρίσκεται σε άμεση επαφή με το περιβάλλον και δημιουργεί ένα κέλυφος - ευρύτερο κέντρο. Τα κέντρα συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν μεγαλύτερα κέντρα. Τα μεγαλύτερα κέντρα συνδέονται μεταξύ τους και θεματικά και δημιουργούν άλλες, ευρύτερες ομάδες, όπως για παράδειγμα η ομάδα που σχετίζεται με τον αρχαιολογικό χώρο του Ναού της Αθηνάς, η ομάδα που είναι συνυφασμένη με τον αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Ποσειδώνα και αυτή που σχετίζεται με το φυσικό περιβάλλον. Στα σημεία που οι ομάδες αυτές ενώνονται επιχειρείται και η κτηριακή παρέμβαση. Έτσι, δημιουργούνται διαφορετικές ομάδες κέντρων, οι οποίες λειτουργούν σαν ένα δίκτυο, συνολικά, με αποτέλεσμα την λειτουργικότητα και την ανάδειξη ολόκληρου του ακρωτηρίου. Καταρχάς, οι θέσεις των κέντρων επιλέγονται με στόχο την αξιοποίηση των οπτικών φυγών και των οπτικών συνδέσεων στο τοπίο. Επιπρόσθετα, παίρνουμε σαν βάση του σχεδιασμού μας την τοπογραφία του αρχαίου οικισμού. Έτσι, ορίζουμε μια κύρια γραμμή σχεδιασμού και τα επιμέρους κέντρα εκατέρωθέν της. Τα κέντρα αυτά συνδέονται με διαδρομές που καταλήγουν πάνω στην κύρια γραμμή. Η κεντρική γραμμή σηματοδοτεί την κύρια πορεία των επισκεπτών. Οι επιμέρους διαδρομές - διαδκλαδώσεις της κύριας πορείας ενώνουν τα μικρά κέντρα εκατέρωθεν της κύριας γραμμής με αυτή. Στις δευτερεύουσες πορείες δημιουργούνται κόμβοι, οι οποίοι ορίζουν νέα κέντρα συκγέντρωσης επισκεπτών. Τα δευτερεύοντα αυτά κέντρα αποτελούν σημεία στάσης, σημεία επιλογής της επόμενης διαδρομής είτε σημεία πληροφόρησης των επισκεπτών. Πιο συγκεκριμένα,οι στόχοι της επέμβασης που προτείνω είναι η αναδιαμόρφωση των διαδρομών στο ακρωτήρι και η σύνδεση μνημείων και τοπίου, ώστε ο επισκέπτης να αποκτά μια συνολική εικόνα του τόπου. Θα γίνει προσπάθεια να συνδεθούν οι 2 ναοί μεταξύ τους. Ολόκληρη η διαδικασία από την αρχή της διαδρομής προσπαθώ να θεωρείται ένα μουσείο, η επίσκεψη στα επιμέρους κτήρια και η παρακολούθηση των εκθεμάτων που σώζονται σήμερα να λειτουργεί συνδυαστικά με τις διαδρομές, τις στάσεις και τις θεάσεις στα διάφορα σημεία του ακρωτηρίου. Παρά το γεγονός ότι έχουν απομείνει ελάχιστα κομμάτια του ναού της Αθηνάς, θα πρέπει να διαμορφωθεί ένα μουσείο καταλλήλως που να περιλαμβάνει τα εκθέματα και τις απαραίτητες πληροφορίες, καθώς και να αντικατασταθεί η μεγάλη πλακόστρωση από πατημένο χώμα σε μονοπάτι και στους 2 αρχαιολογικούς χώρους. Αντίστοιχα, μία λύση που προτείνω είναι η αντικατάσταση της ασφάλτου στις νέες διαδρομές με πατημένο χώμα, καθώς και όλη η παρέμβαση σχεδιάζεται με φυσικά υλικά. Θα ήθελα να ανακυκλωθεί το έδαφος το οποίο θα σκαφτεί και να μετατραπεί σε οικοδομικό υλικό. Επίσης, στοχεύω στον σχεδιασμό ενός μουσείου- κέντρου πληροφοριών, το οποίο θα διαμορφώνεται αποσπασματικά, σαν μια ακολουθία κτηριακών όγκων, κατασκευών και διαδρομών, με σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον και με ένα μέρος του αφιερωμένο στην ιδιαίτερη βλαστηση της περιοχής, ένα μέρος αφιερωμένο στην μυθολογία και εκθεσιακούς χώρους με επαρκείς πληροφορίες για όλη την περιοχή και τις αρχαίες χρήσεις. Ο σχεδιασμός θα ακολουθεί το έδαφος και θα είναι υπόσκαφος, ώστε να γίνεται εμφανής η αντίθεση του μουσείου με τους 2 ναούς, κάτω από το ήδη υπαρχον αποτυπωμα της ανθρώπινης επέμβασης, όπως είναι ο δρόμος, οι επιφάνειες στάσης και στάθμευσης και το υπάρχον κτήριο του πωλητηρίου-καφε. Τέλος, στοχέυω στην απόκατάσταση των αρχαίων διαδρομών και την ανάδειξη της αρχαίας τοπογραφίας στο σήμερα. Θα γίνει προσπάθεια να διαμορφωθεί μια ακολουθία των κατασκευών και των διαδρομων, ώστε να αξιοποιούνται στο έπακρο οι οπτικές φυγές από τα σημεία αυτά, να διευρύνεται όσο το δυνατόν περισσότερο το οπτικό πεδίο του επισκέπτη. Με τις νέες χρήσεις και τους νέους δρόμους, προσπαθώ να μειώσω το ανθρώπινο αποτύπωμα στο φυσικό έδαφος, όσο το δυνατόν περισσότερο. Οι χαράξεις και το αποτύπωμα της επέμβασης μας συμπίπτει με το ήδη υπάρχον τοπίο, τις ήδη υπάρχουσες διαδρομές και μονοπάτια και οι κτηριακοί όγκοι σχεδιάζονται σε σημεία ήδη “τραυματισμένα”. | el |
heal.classification | Architectural Synthesis | en |
heal.classification | Landscape architecture | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική τοπίου | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-09 | |
heal.abstract | Ιστάμενο, το οικοδόμημα ησυχάζει πάνω στο πετρώδες έδαφος. Αυτή η εφησύχαση του έργου τέχνης βγάζει από την πέτρα το σκοτάδι του άκαμπτου και όμως αβίαστου φέρειν. Ο ακλόνητος χαρακτήρας του έργου τέχνης ορθώνεται ενάντια στον σάλο της φουσκοθαλασσιάς, και με την ηρεμία του επιτρέπει να φανερωθεί η μανία της.” Σύμφωνα με το απόσπασμα από το κείμενο του Χάιντεγκερ “Το έργο τέχνης και η αλήθεια”, ο Ναός είναι απόλυτα συνδεδεμένος με το περιβάλλον, σε μία αμφίδρομη σχέση που μέσω του Ναού αναδεικνύεται αυτό και μέσω του περιβάλλοντος αναδεικνύεται ο Ναός. Μέσω του σχεδιασμού επιχειρείται η ανάδειξη αυτής της σχέσης στο ακρωτήριο του Σουνίου. Η αρχιτεκτονική που επιχειρείται να δημιουργηθεί σ’ αυτή την διπλωματική εργασία, είναι συνυφασμένη με την ιστορική αξία και αναδρομή του τόπου. Στόχος είναι η βιωματική κατανόηση των ιστορικών πληροφοριών, της ιστορικής αξίας των αρχαιολογικών χώρων του ακρωτηρίου, η αφήγηση του παρελθόντος μέσω του σχεδιασμού, η σύνδεση του με το παρόν και, φυσικά, η δυνατοτητα μεταφορας και εξελιξης της γνωσης των ανθρωπων στο μέλλον. Γίνεται προσπάθεια να αποτελέσει όλο το ακρωτήρι ένα μουσείο, δηλαδή οι Ναοί, το φυσικό τοπίο, οι αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις και η βιωματική εμπειρία του επισκέπτη να λειτουργούν ως ένα σύνολο που αναδεικνύει στον μέγιστο βαθμό την αξία του καθενός ξεχωριστά. Οι παρεμβάσεις προσπαθώ να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες, περιορισμένες κατοψικά στο ήδη υπάρχον ανθρώπινο αποτύπωμα και να δημιουργούν μία ακολουθία με κάποια βασικά σημεία. Αυτά, σχεδιάζονται με βάση αρχαίες διαδρομές, σημαντικές χαράξεις που προκύπτουν από αυτές και από οπτικές φυγές, αρχαία ίχνη και σημερινές διαδρομές, ώστε να λειτουργούν συνολικά σαν ένα δίκτυο. Αυτό, θα δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να κατανοήσει πλήρως τις ιστορικές πληροφορίες, την ιδιαιτερότητα του φυσικού τοπίου, τις αρχαίες χρήσεις που υπήρχαν, τα κομμάτια των αρχαίων Ναών και του τείχους που σώζονται σήμερα και, γενικά, να αντιληφθεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό την αξία του Σουνίου συνολικά. | el |
heal.advisorName | Κουτσουμπός, Λεωνίδας | el |
heal.advisorName | Koutsoumpos, Leonidas | en |
heal.committeeMemberName | Λάββα, Ρίβα | el |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτρολίκου, Παναγιώτα | el |
heal.committeeMemberName | Μπουγατιώτη, Φλώρα | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 69 σελίδες μεγέθους Α3 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: