dc.contributor.author |
Ψύρη, Ειρήνη-Ομόνοια
|
el |
dc.contributor.author |
Psyri, Eirini-Omonoia
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-13T08:26:54Z |
|
dc.date.available |
2020-10-13T08:26:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51411 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19109 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Multi-Criteria decision making analysis |
en |
dc.subject |
Sustainability assessment |
en |
dc.subject |
Vessel’s performance |
en |
dc.subject |
Life cycle analysis |
en |
dc.subject |
ELECTRE II |
en |
dc.subject |
PROMETHEE II |
en |
dc.title |
Sustainability assessment of a Fleet based on Multi-Criteria Decision Making methods through Life Cycle perspective |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Marine engineering |
en |
heal.classification |
Multi-Criteria Decision Making |
en |
heal.classification |
Πολυκριτηριακή Ανάλυση |
el |
heal.classification |
Ανάλυση του Κύκλου Ζωής |
el |
heal.classification |
Life Cycle Analysis |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-28 |
|
heal.abstract |
Οι βιώσιμες μεταφορές αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του αιώνα μας. Παρ ’όλο που οι θαλάσσιες μεταφορές, σε σύγκριση με άλλους τρόπους μεταφοράς, είναι σχετικά ασφαλής και καθαρή, έχει σημαντικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότεροι οργανισμοί που σχετίζονται με τη ναυτιλία, προσπαθούν να ανταποκριθούν σε μια ιδέα βιώσιμης ανάπτυξης λόγω της συνεχούς πιέσεως από τους νέους κανονισμούς που τίθενται σε ισχύ, των κοινωνικοοικονομικών παραγόντων, των πτυχών που σχετίζονται με την αγορά και επιπλέον των ανθρώπινων παραγόντων. Αυτός ο στόχος συντελεί στη χάραξη μίας πολιτικής των ναυτιλιακών εταιρειών και γενικότερα της βιομηχανίας, οι οποίες έχουν αρχίσει να προσαρμόζουν την συμπεριφορά τους σε ένα πιο βιώσιμο τρόπο, βασιζόμενοι στους τρεις πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης: Περιβάλλον, Κοινωνία, Οικονομία.
Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι η κατάταξη ενός στόλου πλοίων ως προς τη βιωσιμότητα λαμβάνοντας υπόψιν περισσότερες από μία φάσεις του κύκλου ζωής των πλοίων. Αυτή η ανάλυση επικεντρώνεται στα στάδια λειτουργίας και συντήρησης του κύκλου ζωής και καταλήγει στην αξιολόγηση μέσω των μεθόδων λήψης αποφάσεων πολλαπλών κριτηρίων (Multi-Criteria Decision Making methods) χρησιμοποιώντας πολλαπλά και αντικρουόμενα κριτήρια. Αυτά τα κριτήρια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τους 3 πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης και έχουν επιλεγεί σύμφωνα με τον κανονισμούς που έχουν τεθεί σε εφαρμογή και με τους Στόχους της Ατζέντας 2030 που δημιουργήθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (UN, 2020):
• Περιβάλλον:
1. Εκπομπές COx
2. Εκπομπές NOx
3. Εκπομπές SOx
4. Εγκατάσταση BWTS
5. Συμβάντα πετρελαιοκηλίδων
• Κοινωνία:
1. Ρίσκο ατυχημάτων
2. Ποσοστό ολοκλήρωσης εργασιών
3. Παρ ‘ολίγον περιστατικά
• Οικονομία:
1. Ημέρες λειτουργίας
2. Επαναλαμβανόμενες δαπάνες
3. Μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες
4. Χρόνια για τον επόμενο δεξαμενισμό
Για την εφαρμογή της πολυκριτηριακής ανάλυσης, επιλέχθηκαν οι μέθοδοι PROMETHEE II & ELECTRE II, λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελούν τις πιο δημοφιλείς και γνωστές οικογενειακές μεθόδους των σχέσεων υπεροχής και είναι κατάλληλες να δώσουν έμφαση στις σχέσεις κυριαρχίας μεταξύ των εναλλακτικών / επιλογών (Almeida, 2006).
Επίσης, δημιουργήθηκαν διαφορετικά σενάρια για το βάρος κριτηρίων για την εφαρμογή των μεθόδων της πολυκριτηριακής ανάλυσης:
1. Ίσα βάρη για όλα τα κριτήρια;
2. Διαμόρφωση πολιτικής που συγκεράζει τους οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, βάσει του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου;
3. Μέσω της εφαρμογής της μεθόδου AHP.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και μέσω των τελικών αποτελεσμάτων, μια ναυτιλιακή εταιρεία θα είναι σε θέση να προχωρήσει στη σχετική λήψη αποφάσεων και στις απαραίτητες κινήσεις (ακόμη και αγοροπωλησία) για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας των πλοίων για την επίτευξη της βιωσιμότητας. Η αλλαγή της χρήσης καυσίμου από βαρέα μαζούτ σε φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, συστήματα διαχείρισης της λειτουργίας, χρήση αισθητήρων, εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers), έξυπνη συντήρηση, αυτοματοποίηση και αυτοματοποιημένες λειτουργίες είναι μερικές από τις πιθανές αποδοτικές τεχνολογίες στις οποίες θα μπορούσε να προχωρήσει μια Ναυτιλιακή Εταιρεία (Haugland, 2018), μετά από ενδελεχή εξέταση και αξιολόγηση της βιώσιμης συμπεριφοράς του στόλου. |
el |
heal.abstract |
Sustainable transport is recognized as one of the biggest challenges of our century. Although shipping, compared with other transport modes, is relatively safe and clean, it has a significant impact on the environment.
Lately, more and more shipping organizations are trying to respond to a management concept for sustainable development due to the continuously pressure from the new regulations coming into force, the socio-economic factors, market related aspects and additionally to the human factors. This target is consisting an important part for the policy making of the shipping companies and more generally of the industry, who have started to behave in a more sustainable manner, supporting the three pillars of sustainable development: Environment, Society, Economy.
The aim of this project is to conclude to ranking of a Fleet based on the sustainable development, through more than one phases of vessels’ Life Cycle. This analysis focuses to the operation and maintenance phases of the Life Cycle and redound to the assessment via the Multi Criteria Decision Making Methods using multiple and conflicting criteria. These criteria are inseparable to the 3 pillars of the sustainable development and have been chosen according to the regulation that has been put in place and to the Goals of Agenda 2030 created by the United Nations and the International Maritime Organization (UN, 2020):
• Environment:
1. COx Emissions
2. NOx Emissions
3. SOx Emissions
4. BWTS installation
5. Oil Spills Incidents
• Society:
1. Accident Risk
2. Rate of completed tasks
3. Near Misses
• Economy:
1. Operational Days
2. Recurring costs
3. Non recurring costs
4. Years for DD
For the application of MCDM, the methods PROMETHEE II & ELECTRE II were chosen, considering that they consist the most popular and well-known family methods of the outranking relations and they are suitable to concentrate the analysis on the dominance relations among the alternatives/choices (Almeida, 2006).
Also, different scenarios were created for the criteria weight for the implementation of MCDM methods:
1. Equal weights for all criteria;
2. Policy making for fitting the higher economic and environmental factors, based on the existing regulatory framework;
3. Through the application of AHP method.
Considering the above and through the final results, a shipping company will be able to proceed with the relevant decision making for the optimization of vessels’ efficiency and effectiveness and in the meantime for the enforcement of sustainability. Change of fuel usage from heavy fuel oils to natural gas, biofuels and fuel cells, performance management systems, use of sensors, maturing technologies within scrubber and exhaust gas recirculation, system integrations, smart maintenance, automation and remote operations are various of the possible efficient operations and technologies that a Shipping Company would be able to proceed with (Haugland, 2018), upon thorough examination and assessment of Fleet’s sustainable behavior. |
en |
heal.advisorName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
119 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|