dc.contributor.author | Τσατήρα, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Tsatira, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T09:00:41Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T09:00:41Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51416 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19114 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατεύθυνση Α: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός". | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αισθητική | el |
dc.subject | Aesthetics | en |
dc.subject | Architectural work | en |
dc.subject | Wittgenstein | en |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Architectural design | en |
dc.subject | Αρχιτεκτονικό έργο | el |
dc.subject | Βιττκενστάιν | en |
dc.subject | Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός | el |
dc.title | Η Αισθητική στη συγκρότηση του αρχιτεκτονικού έργου | el |
dc.title | The constitutive role of aesthetics in architectural design | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Μία εκπαιδευτκή διερεύνηση | el |
heal.secondaryTitle | A pedagogical inquiry | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-02-13 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια, τόσο η Αισθητική όσο και η διαδικασία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού έχουν μελετηθεί επισταμένα, κυρίως όμως με μεθοδολογικά εργαλεία που απορρέουν από τον Καρτεσιανό τρόπο σκέψης. Η παρούσα μελέτη συνεισφέρει σε αυτήν τη γραμμή σκέψης, προσεγγίζοντας αυτούς τους δύο όρους από φαινομενολογική/οντολογική σκοπιά, με κεντρικό άξονα την ύστερη φιλοσοφία του Αυστριακού φιλόσοφου Ludwig Wittgenstein. Με εφαλτήριο την προτροπή του «Μην σκέφτεσαι, αλλά κοίτα», καθώς και τον ρόλο της εκπαίδευσης στη συγκρότηση της γνώσης, στη διεξάγεται μία εμπειρική έρευνα με αντικείμενο τα μαθήματα του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού 6: Ένταξη Σύγχρονου Κτιρίου σε Παραδοσιακό οικισμό. Τα μαθήματα καταγράφονται με μαγνητοφώνηση και φωτογραφική τεκμηρίωση και αναλύεται ο τρόπος εξέλιξής τους από την τοποθέτηση του θέματος μέχρι την τελική παράδοση. Με τελικό στόχο παρατηρήσεις επί της εξέλιξης, οι δυναμικοί και συνεχείς μετασχηματισμοί που επισυμβαίνουν κατά τον σχεδιασμό διακρίνονται σε διακριτά στάδια με βάση το εργαλείο του τοπολογικού χάρτη. Η έρευνα χωρίζεται σε δύο τμήματα, αφενός μία ενδοσυγκριτική μελέτη της μίας εκ των έντεκα εργασιών, στην οποία διακρίνονται τα πέντε διαφορετικά «παιχνίδια» που παίζονται κατά τον σχεδιασμό, με βάση τα οποία αναδεικνύονται οι πέντε διαφορετικές χρήσεις των αισθητικών προτάσεων κατά τη συγκρότηση του αρχιτεκτονικού έργου. Εν συνεχεία, το δεύτερο τμήμα αφορά σε μία διασυγκριτική μελέτη του συνόλου των εργασιών, η οποία επιβεβαιώνει και εμπλουτίζει τις παρατηρήσεις του πρώτου τμήματος, και αναδεικνύουν το συγκροτητικό ρόλο της Αισθητικής στη δημιουργία του αρχιτεκτονικού έργου, τη συμβολή του τρόπου σκέψης που περιέχει Αλλαγή Άπ-οψης, καθώς και τον τρόπο δημιουργίας και ακολούθησης κανόνων. | el |
heal.advisorName | Γκανιάτσας, Βασίλης | el |
heal.advisorName | Ganiatsas, Vassilis | en |
heal.committeeMemberName | Παρμενίδης, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσουμπός, Λεωνίδας | el |
heal.committeeMemberName | Γκανιάτσας, Βασίλης | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 209 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: