HEAL DSpace

Η Αισθητική στη συγκρότηση του αρχιτεκτονικού έργου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσατήρα, Μαρία el
dc.contributor.author Tsatira, Maria en
dc.date.accessioned 2020-10-13T09:00:41Z
dc.date.available 2020-10-13T09:00:41Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51416
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19114
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατεύθυνση Α: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός". el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αισθητική el
dc.subject Aesthetics en
dc.subject Architectural work en
dc.subject Wittgenstein en
dc.subject Education en
dc.subject Architectural design en
dc.subject Αρχιτεκτονικό έργο el
dc.subject Βιττκενστάιν en
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός el
dc.title Η Αισθητική στη συγκρότηση του αρχιτεκτονικού έργου el
dc.title The constitutive role of aesthetics in architectural design en
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Μία εκπαιδευτκή διερεύνηση el
heal.secondaryTitle A pedagogical inquiry en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-13
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια, τόσο η Αισθητική όσο και η διαδικασία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού έχουν μελετηθεί επισταμένα, κυρίως όμως με μεθοδολογικά εργαλεία που απορρέουν από τον Καρτεσιανό τρόπο σκέψης. Η παρούσα μελέτη συνεισφέρει σε αυτήν τη γραμμή σκέψης, προσεγγίζοντας αυτούς τους δύο όρους από φαινομενολογική/οντολογική σκοπιά, με κεντρικό άξονα την ύστερη φιλοσοφία του Αυστριακού φιλόσοφου Ludwig Wittgenstein. Με εφαλτήριο την προτροπή του «Μην σκέφτεσαι, αλλά κοίτα», καθώς και τον ρόλο της εκπαίδευσης στη συγκρότηση της γνώσης, στη διεξάγεται μία εμπειρική έρευνα με αντικείμενο τα μαθήματα του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού 6: Ένταξη Σύγχρονου Κτιρίου σε Παραδοσιακό οικισμό. Τα μαθήματα καταγράφονται με μαγνητοφώνηση και φωτογραφική τεκμηρίωση και αναλύεται ο τρόπος εξέλιξής τους από την τοποθέτηση του θέματος μέχρι την τελική παράδοση. Με τελικό στόχο παρατηρήσεις επί της εξέλιξης, οι δυναμικοί και συνεχείς μετασχηματισμοί που επισυμβαίνουν κατά τον σχεδιασμό διακρίνονται σε διακριτά στάδια με βάση το εργαλείο του τοπολογικού χάρτη. Η έρευνα χωρίζεται σε δύο τμήματα, αφενός μία ενδοσυγκριτική μελέτη της μίας εκ των έντεκα εργασιών, στην οποία διακρίνονται τα πέντε διαφορετικά «παιχνίδια» που παίζονται κατά τον σχεδιασμό, με βάση τα οποία αναδεικνύονται οι πέντε διαφορετικές χρήσεις των αισθητικών προτάσεων κατά τη συγκρότηση του αρχιτεκτονικού έργου. Εν συνεχεία, το δεύτερο τμήμα αφορά σε μία διασυγκριτική μελέτη του συνόλου των εργασιών, η οποία επιβεβαιώνει και εμπλουτίζει τις παρατηρήσεις του πρώτου τμήματος, και αναδεικνύουν το συγκροτητικό ρόλο της Αισθητικής στη δημιουργία του αρχιτεκτονικού έργου, τη συμβολή του τρόπου σκέψης που περιέχει Αλλαγή Άπ-οψης, καθώς και τον τρόπο δημιουργίας και ακολούθησης κανόνων. el
heal.advisorName Γκανιάτσας, Βασίλης el
heal.advisorName Ganiatsas, Vassilis en
heal.committeeMemberName Παρμενίδης, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Κουτσουμπός, Λεωνίδας el
heal.committeeMemberName Γκανιάτσας, Βασίλης el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 209
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα