HEAL DSpace

Μοντελοποίηση μεταφοράς θερμότητας δίχρονων ναυτικών κινητήρων Diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.author Σταυρόπουλος, Φώτιος Α. el
dc.contributor.author Stavropoulos, Fotios A. en
dc.date.accessioned 2011-10-26T06:54:08Z
dc.date.available 2011-10-26T06:54:08Z
dc.date.copyright 2011-10-25 -
dc.date.issued 2011-10-26
dc.date.submitted 2011-10-25 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5142
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8705
dc.description 146 σ. el
dc.description.abstract Η μεταφορά θερμότητας σε μηχανές εσωτερικής καύσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τον βαθμό απόδοσης και τη θερμική φόρτιση των στοιχείων τους. Στην παρούσα εργασία, μελετάται η μεταφορά θερμότητας σε μεγάλο δίχρονο ναυτικό κινητήρα, με χρήση υπολογιστικής ρευστομηχανικής. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του κώδικα KIVA-3, γίνεται χρήση των ακόλουθων μοντέλων εξαναγκασμένης συναγωγής: (α) ενός βασικού μοντέλου βασισμένου στην αναλογία Reynolds, (β) του μοντέλο NIWL (Non-Isothermal Wall Law). Η μελέτη περιλαμβάνει τη λειτουργία του κινητήρα σε πλήρες και μερικό φορτίο, με χρήση συνεχούς προφίλ έγχυσης του καυσίμου, καθώς και προφίλ έγχυσης με παρουσία προέγχυσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα βασικά λειτουργικά μεγέθη του κινητήρα (πίεση και ρυθμός έκλυσης θερμότητας) επεηρεάζονται ελάχιστα από το χρησιμοποιούμενο μοντέλο μεταφοράς θερμότητας. Η χρήση του μοντέλου NIWL δίνει επίπεδα ειδικής θερμοροής που είναι σε καλύτερη συμφωνία με πειραματικά αποτελέσματα της βιβλιογραφίας. Με βάση την ανάλυση των υπολογιστικών αποτελεσμάτων και την οπτικοποίηση των ροϊκών πεδίων, χαρακτηρίζεται η κατανομή των θερμικών απωλειών προς τις περιβάλλουσες επιφάνειες του θαλάμου καύσης, για τα διαφορετικά στάδια της καύσης. el
dc.description.abstract Heat Transfer in internal combustion engines is a key factor contributing in their efficiency and thermal loading. In the present thesis, heat transfer is studied in a two stroke marine diesel engine with the use of computational fluid dynamics.More specifically by using the KIVA-3 code, two forced convection models are presented. (a) A basic heat transfer model based on the Reynolds analogy and (b) the Non Isothermal Wall Law model. The study consists of full and partial loading of the engine using either a continuous injection profile or an injection profile characterized by pre-injection and main injection. The results have shown that the fundamental parameters (pressure and rate of heat release) are not significantly influenced by the used heat transfer model. The NIWL model gives results in beter accordance with the experimentally obtained values. As a result of the CFD analysis, the thermal losses towards the surfacce of the cylinder are examined, for the different stages of the Diesel cycle. en
dc.description.statementofresponsibility Φώτιος Α. Σταυρόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Μεταφορά θερμότητας el
dc.subject Μοντελοποίηση θερμοροής el
dc.subject Θερμικές απώλειες κινητήρα el
dc.subject Ναυτικοί κινητήρες el
dc.subject Δίχρονοι κινητήρες el
dc.subject Εξαναγκασμένη συναγωγή el
dc.subject Κώδικας υπολογιστικής ρευστομηχανικής el
dc.subject Καταπόνηση από θερμικά φορτία el
dc.subject Heat transfer en
dc.subject Heat flux modeling en
dc.subject Engine thermal losses en
dc.subject Marine engines en
dc.subject Two-stroke diesel engines en
dc.subject Forced convection en
dc.subject CFD code en
dc.subject KIVA-3 en
dc.title Μοντελοποίηση μεταφοράς θερμότητας δίχρονων ναυτικών κινητήρων Diesel el
dc.title.alternative Modelling of heat transfer in two-stroke marine Diesel engines en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-10-24 -
dc.date.modified 2011-10-25 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-10-26 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-10-26 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής