dc.contributor.author |
Σκλαβούνος, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Sklavounos, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-14T08:28:57Z |
|
dc.date.available |
2020-10-14T08:28:57Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51444 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19142 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ασφαλτικά οδοστρώματα |
el |
dc.subject |
Μη συμβατικά υλικά |
el |
dc.subject |
Αντιολισθητική ικανότητα |
el |
dc.subject |
Εργαστηριακή προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Εποχιακές διακυμάνσεις |
el |
dc.subject |
Asphalt pavements |
en |
dc.subject |
Non-conventional materials |
en |
dc.subject |
Skid resistance |
en |
dc.subject |
Laboratory simulation |
en |
dc.subject |
Seasonal variations |
en |
dc.title |
Εργαστηριακή διερεύνηση των εποχιακών μεταβολών της ολισθηρότητας σε ασφαλτοτάπητες οδοστρωμάτων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδοστρώματα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-17 |
|
heal.abstract |
Η επιφάνεια των οδοστρωμάτων θα πρέπει να παρέχει ικανοποιητική αντιολισθητική ικανότητα για όλες τις συνθήκες που επικρατούν έτσι ώστε να παρέχεται ικανοποιητικό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ωστόσο η παρεχόμενη αντιολισθητική ικανότητα σε μία οδό επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως η κυκλοφορία που διέρχεται και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν. Εξαιτίας της πληθώρας των παραγόντων επιρροής η διερεύνηση της αντιολισθητικής ικανότητας αποτελεί πολυπαραμετρική διαδικασία. Θεωρείται όμως σημαντικό να διενεργείται ποσοτικοποίηση των παραγόντων επίδρασης έστω μεμονωμένα για να αξιολογηθεί η επίδραση του εκάστοτε παράγοντα. Ακόμη, η ανάγκη για μείωση της χρήσης των φυσικών πόρων στην κατασκευή οδοστρωμάτων (συμβατικών υλικών) απαιτεί από τους μηχανικούς να στραφούν σε άλλα υλικά μη συμβατικά υλικά και να μελετήσουν την συμπεριφορά τους σε σχέση με τα συμβατικά. Έτσι, στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας ορίζονται και ποσοτικοποιούνται παράγοντες που σχετίζονται με τις εποχιακές μεταβολές της αντιολισθητικής ικανότητας σε ελεγχόμενο εργαστηριακό περιβάλλον αξιοποιώντας τόσο συμβατικά όσο και εναλλακτικά υλικά. Δηλαδή, σε εργαστηριακές συνθήκες διερευνάται η επίδραση της θερμοκρασίας, και η ύπαρξη νερού και κατάλοιπων σκόνης που θεωρούνται βασικοί παράγοντες των εποχιακών διακυμάνσεων. Οι επιφάνειες οδοστρωμάτων που εξετάσθηκαν εργαστηριακά αποτελούνταν από εναλλακτικά - ανακυκλώσιμα υλικά (Reclaimed Asphalt Pavement – RAP) πέρα των συμβατικών (Hot Mix Asphalt Concrete - HMA). Οπότε, στο πλαίσιο της διερεύνησης πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις αντιολισθητικής ικανότητας υπό την επίδραση των παραγόντων που προσομοιάστηκαν. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν κατάλληλα ώστε να αναδειχθεί τόσο η επίδραση των παραγόντων που εξετάστηκαν όσο και η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών αναφορικά με την παρεχόμενη αντιολισθητική ικανότητα. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα ανέδειξαν την σημαντική επίδραση τόσο της θερμοκρασίας όσο και των κατάλοιπων σκόνης-νερού στα επίπεδα αντιολισθητικής ικανότητας. Αναφορικά με τη χρήση ανακυκλώσιμου ασφαλτομίγματος, διαπιστώθηκε ότι δεν επηρέαζε αρνητικά τα επίπεδα αντιολισθητικής ικανότητας και συνεπώς, θεωρήθηκε θετική η ενσωμάτωσή του στο ασφαλτόμιγμα. |
el |
heal.advisorName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
88 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|