HEAL DSpace

Εκτίμηση επικινδυνότητας κατά τη μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε υγραεριοφόρο πλοίο μέσω χερσαίου τερματικού σταθμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βολάκη, Φωτεινή el
dc.contributor.author Volaki, Foteini en
dc.date.accessioned 2020-10-14T08:40:42Z
dc.date.available 2020-10-14T08:40:42Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51446
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19144
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Υγροποιημένο φυσικό αέριο el
dc.subject Υγραεριοφόρο πλοίο μεταφοράς ΥΦΑ el
dc.subject Διαδικασία φορτω-εκφόρτωσης el
dc.subject Χερσαίος τερματικός σταθμός el
dc.subject Ζώνες επικινδυνότητας el
dc.title Εκτίμηση επικινδυνότητας κατά τη μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε υγραεριοφόρο πλοίο μέσω χερσαίου τερματικού σταθμού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Χημική μηχανική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-16
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η εκτίμηση επικινδυνότητας κατά την φόρτωση και εκφόρτωση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ΥΦΑ σε πλοίο από χερσαίο τερματικό σταθμό και το αντίστροφο, με τη βοήθεια του προγράμματος μοντελοποίησης κινδύνων, ALOHA. Αρχικά παρουσιάζονται γενικά στοιχεία για το LNG, όπως η αλυσίδα παραγωγής, όλες οι ιδιότητες και η σύστασή του, καθώς και τα φαινόμενα που μπορούν να προκύψουν λόγω πιθανής διαρροής του από τις αντίστοιχες δεξαμενές αποθήκευσης. Στη συνέχεια αναλύεται η τεχνολογία ενός τυπικού υγραεριοφόρου πλοίου LNG καθώς και του χερσαίου τερματικού σταθμού, και συγκεκριμένα το σύστημα αποθήκευσης φορτίου αυτών, ώστε να γίνει καλύτερα κατανοητή η διαδικασία φορτω-εκφόρτωσης, που ακολουθεί. Στο υπολογιστικό μέρος της εργασίας μελετώνται οκτώ διαφορετικά σενάρια ατυχημάτων, διαρροής LNG ή ολικής διάρρηξης των δεξαμενών αποθήκευσης και των βραχιόνων φορτω-εκφόρτωσης. Οι κίνδυνοι που προσδιορίζονται με τη βοήθεια του λογισμικού ALOHA είναι η τοξικότητα, η θερμική ακτινοβολία και η υπερπίεση λόγω ωστικού κύματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξετάζεται τόσο η απελευθέρωση LNG σε ξηρή επιφάνεια, όσο και σε υγρή, όπου στην τελευταία μελετάται το φαινόμενο της γρήγορης μετάβασης φάσης. Σε κάθε περίπτωση, εξετάζονται οι αντίστοιχες επιπτώσεις που προκύπτουν από την μοντελοποίηση, ενώ απεικονίζονται διαγραμματικά και αριθμητικά οι επικίνδυνες ζώνες - ζώνες ασφαλείας. Μετά την καταγραφή λοιπόν των πιο πιθανών σεναρίων ατυχημάτων, ως τμήμα μελέτης ασφάλειας της εγκατάστασης και μετά από σύγκριση των αποτελεσμάτων, παρατηρήθηκε ότι το δυσμενέστερο σενάριο, τόσο για την ίδια την εγκατάσταση αλλά και την παρακείμενη περιοχή, είναι η ολική διάρρηξη της δεξαμενή ξηράς, λόγω υπερπλήρωσης. Επιπλέον, η αύξηση της πληρότητας της δεξαμενής καθώς και η μείωση του ύψους της οπής από τον πυθμένα επεκτείνουν τις ζώνες επικινδυνότητας, ενώ ο τετραπλασιασμός της ταχύτητας του αέρα στα σενάρια κατά τα οποία δημιουργείται οπή, μειώνει τις αποστάσεις των ζωνών. Τέλος παρατηρήθηκε πως η διαρροή LNG στο νερό αποτελεί δυσμενέστερο σενάριο απ’ότι η διαρροή σε ξηρή επιφάνεια και ότι η αύξηση της θερμοκρασίας οδηγεί σε διαφορετικούς κινδύνους, λόγω της μεταβολής της κατάστασης του αποθηκευμένου LNG. el
heal.abstract The subject of the present bachelor’s thesis is the assessment of risk that may appear, while loading and unloading Liquefied Natural Gas LNG from an LNG Gas Tanker to a terminal, and the opposite, with the help of the hazard modeling program, ALOHA. At first, general LNG data are presented, such as the LNG value chain, all its properties and composition, as well as the phenomena that may occur due to its possible leakage, from the storage tanks. Then, the technology of a typical LNG Carrier and a typical LNG terminal are analyzed, and in particular their cargo storage system, in order to understand betters the loading and unloading process that follows. In the computational part of the work, eight different scenarios of accidents are studied, leakage of LNG or total fracture of storage tanks and (un)loading arms. The risks that are determined with the help of ALOHA software, are toxicity, thermal radiation and overpressure due to shock. It is worth noticing, that both LNG release on dry and wet surface is considered, where in the last case, the phenomenon that is studied is rapid phase transition. In each case, the corresponding consequences resulting from the modeling are examined, while the dangerous zones - safety zones are depicted diagrammatically and numerically. After recording the most probable accident scenarios, as part of the safety study of the installation, and after comparing the results, most adverse scenario in terms of the effects, both for the installation and for the adjacent area, is resulting to be the total rupture of the terminal tank, due to overfilling. In addition, increasing the fullness of the tank and decreasing the height of the hole from the bottom, the danger zones are expanding, while the quadrupling of the air velocity in the scenarios where a hole is created reduces the distances of the zones. Finally it was observed, that the leakage of LNG into the water, is a worse scenario that the leakage in dry surface, and that the increase in temperature leads to different risks, due to change in the stare of the stored LNG en
heal.advisorName Κροκίδα, Μαγδαληνή el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Τσιβιλής, Σωτήριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 177 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα