HEAL DSpace

Θεωρία παιγνίων με έμφαση στα παίγνια ασύμμετρης πληροφόρησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γκιβίσης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Gkivisis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2020-10-14T08:56:12Z
dc.date.available 2020-10-14T08:56:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51448
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19146
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θεωρία παιγνίων el
dc.subject Παίγνια ασύμμετρης πληροφόρησης el
dc.subject Πληροφορία el
dc.subject Ασύμμετρη πληροφορία el
dc.subject Στρατηγική el
dc.subject Game theory en
dc.subject Asymmetric information games en
dc.subject Information en
dc.subject Asymmetric information en
dc.subject Strategy en
dc.title Θεωρία παιγνίων με έμφαση στα παίγνια ασύμμετρης πληροφόρησης el
dc.title Game theory with emphasis to games with asymmetric information en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά el
heal.classification Mathematics en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-14
heal.abstract Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον (κοινωνικοπολιτικά, γεωπολιτικά, επιχειρηματικά), συνεχούς εισροής πληροφορίας, με αντικρουόμενες ή μη αλληλεξαρτώμενες σχέσεις, ο σχεδιασμός και η υιοθέτηση μιας στρατηγικής συμπεριφοράς και κουλτούρας των εμπλεκόμενων μερών, αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας. Ειδικότερα στην εποχή μας, λόγω και της αλματώδου προόδου της τεχνολογίας, η ροή της πληροφόρησης ακολουθεί εκθετικούς ρυθμούς και ως εκ τούτου η ανάγκη βέλτιστων τρόπων διαχείρισης, ανάλυσης και εισαγωγή αυτής στα μοντέλα στρατηγικών σχεδιασμών είναι επιτακτική. Το ενδεχόμενο τα εμπλεκόμενα μέρη σε μια σχέση στρατηγικής αλληλεξάρτησης, τα οποία θεωρούνται ως παίκτες, να διαθέτουν τη ίδια ποιότητα πληροφορίας, αποτελεί μια αφαιρετική εξιδανίκευση και ως επί το πλείστον δεν ανταποκρίνεται σε πραγματικές καταστάσεις, κατά τις οποίες συνήθως, η ποιότητα και το μέγεθος της πληροφορίας διαφέρει. Η Θεωρία Παιγνίων (Game Theory), υπό το πλαίσιο ενός μαθηματικού φορμαλισμού για τον τρόπο λήψης βέλτιστων ορθολογικών αποφάσεων, χρησιμοποιεί μαθηματικά και οικονομικά εργαλεία, για την επίλυση προβλημάτων λήψης αποφάσεων και στρατηγικής. Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι η ανάδειξη της σημασίας και του εύρους των εφαρμογών που έχουν τα Παίγνια Ασύμμετρης Πληροφόρησης (Asymmetric Information Games) σε καταστάσεις στρατηγικού σχεδιασμού. Η αποκάλυψη ή η απόκρυψη μέρους της ιδιωτικής πληροφορίας που έχουν στη διάθεση τους οι παίκτες, αποτελεί μείζων κομμάτι της στρατηγικής τους συμπεριφοράς και η περεταίρω ανάλυση των μεθοδολογιών και των τεχνικών που έχουν αναπτυχθεί από τη Θεωρία Παιγνίων για την περιγραφή τους, είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την επεξήγηση των δράσεων και των αποφάσεων που αυτοί λαμβάνουν. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε τρία μέρη κλιμακούμενης πολυπλοκότητας. Το πρώτο μέρος είναι εισαγωγικό και αφορά τη Θεωρία Παιγνίων, όπου επίσης γίνεται αναφορά στο ευρύτερο πεδίο της επιχειρησιακής έρευνας στο οποίο και υπάγεται. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας θα παρουσιάσουμε και θα ορίσουμε το βασικό εννοιολογικό πλαίσιο της Θεωρίας Παιγνίων, ούτως ώστε να έχουμε το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για προχωρήσουμε στη μελέτη Παιγνίων Ασύμμετρης Πληροφόρησης. Στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι της εργασίας γίνεται εκτενής παρουσίαση και θεμελίωση της θεωρίας που αφορά τα παίγνια ασύμμετρης πληροφόρησης και μέσω και της προσθήκης, σε ολόκληρο το εύρος της εργασίας, πολλών παραδειγμάτων εφαρμογής παιγνιοθεωρητικών μοντέλων σε ποικίλες καταστάσεις, ευελπιστώ ο εκάστοτε αναγνώστης να σχηματίσει μια ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με τα παίγνια ασύμμετρης πληροφόρησης και ίσως η παρούσα εργασία να αποτελέσει εφαλτήριο για περεταίρω μελέτη. Ιωάννης Ε. Γκιβίσης Αθήνα, Ιούλιος 2020 el
heal.abstract In an ever-changing environment (sociopolitical, geopolitical, business), with a constant influx of information, with conflicting or interdependent relationships, planning and adopting a strategic behavior and the culture of the parties involved is a matter of major importance. Especially in our time, due to the rapid advancement of technology, the flow of information is on the rise and therefore the need for optimal ways of managing, analyzing, and introducing it to strategic design models is crucial. The possibility that the parties that are involved in a strategic interdependence relationship, who are considered as players, have the same quality of information, is an abstract idealization and for the most part does not correspond to real-life situations, in which the quality and the size of information differ. Game Theory, well established in the context of a mathematical formalism on how to make optimal rational decisions, uses mathematical and economic tools to solve decision-making and strategy problems. The purpose of this dissertation is to highlight the importance and scope of the applications of Asymmetric Information Games in Strategic Design situations. Revealing or hiding some of the private information available to players is a major part of their strategy and further analysis of the methodologies and techniques developed by Game Theory to describe them is extremely useful for the explanation of the actions and decisions they make. This dissertation is divided into three parts of escalating complexity. The first part is introductory and concerns Game Theory, where reference is also made to the broader field of Operation Research to which it belongs. In the second part of the paper, we will present and define the basic conceptual framework of Game Theory, so that we have the necessary theoretical background to proceed with the study of Asymmetric Information Games. In the third and last part of the paper, an extensive presentation and foundation of the theory concerning asymmetric information games is made and through the addition, in the whole scope of the work, of many examples of application of game theory models in various situations, I hope each reader will form a view on asymmetric information games and perhaps the present work is a starting point for further study. John E. Gkivisis Athens, July 2020 en
heal.advisorName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κοκκίνης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα