dc.contributor.author |
Χρύση, Βαρβάρα
|
el |
dc.contributor.author |
Συνανίδη, Σιμόν
|
en |
dc.contributor.author |
Synanidi, Simon
|
en |
dc.contributor.author |
Chrysi, Varvara
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-14T09:48:31Z |
|
dc.date.available |
2020-10-14T09:48:31Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51454 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19152 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροτρόπολη |
el |
dc.subject |
Πόλεις |
el |
dc.subject |
Αστικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Plan-Voisin |
en |
dc.subject |
Le Corbusier |
en |
dc.subject |
Ελληνικό |
el |
dc.subject |
Cities |
en |
dc.subject |
Aerotropolis |
en |
dc.subject |
Urban design |
en |
dc.subject |
Airports |
en |
dc.subject |
Elliniko |
en |
dc.title |
Αεροτρόπολη: εργαλείο αστικού σχεδιασμού? |
el |
dc.title |
Aerotropolis: a tool of city planning? |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
City planning |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-06-27 |
|
heal.abstract |
Στην σημερινή εποχή, ο σύγχρονος άνθρωπος προκειμένου να περιορίσει τη σπατάλη πολύτιμου χρόνου, χρησιμοποιεί εφαρμογές της τεχνολογίας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου ζωής του και την εξυπηρέτηση των αναγκών του. Τα πολύπλοκα συστήματα εφαρμογών, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, οι έξυπνες φορητές συσκευές, τα κινητά τηλέφωνα, τα ευφυή αυτοκίνητα και ολόκληρα σπίτια έχουν κάνει πλέον την εμφάνισή τους αισθητή στις περισσότερους χώρες του σύγχρονου κόσμου. Είναι, συνεπώς, αυτονόητο ότι οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν και τον σχεδιασμό των πόλεων.
Ανάγκες βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης εμφανίζονται διαχρονικά στην ιστορία των πόλεων ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις και η πραγματοποίηση τους αποτέλεσε το όραμα πολλών επιστημονικών και ειδικότερα αρχιτεκτονικών μελετών. Αποτελεί χαρακτηριστικό κάθε εποχής η αναζήτηση ενός νέου σχεδιασμού πόλης που να ανταποκρίνεται σε αυτές τις εξελίξεις.
Ένα επίκαιρο θέμα σχεδιασμού μιας σύγχρονης πόλης αποτελεί η δημιουργία πόλεων σε άμεση σχέση με την ύπαρξη αεροδρομίου.
Με στόχο την ανάγκη για βελτίωση της οικονομίας, της αγοράς, της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού η δημιουργία της Αεροτρόπολης που έχει εμφανιστεί ήδη εδώ και κάποια χρόνια, μιας ΝΕΑΣ ΠΟΛΗΣ με πυρήνα το αεροδρόμιο, όπου γύρω του αναπτύσσεται μια κοινωνία με όλα όσα διαθέτει μια πόλη και δημιουργείται ένα σύστημα από χώρους εμπορίου, επιχειρήσεων, εγκαταστάσεων και χώρων εστίασης και οίκησης, αποτελεί ένα σύνολο το οποίο εξαρτάται πλήρως από την λειτουργία του αεροδρομίου και καθίσταται ολοκληρωμένη βιώσιμη πόλη. |
el |
heal.abstract |
In this day and era, in an attempt to reduce valuable time consumption, one applies technological innovations to improve one’s needs and life quality. The appearance and use of complicated application systems such as e-commerce, e-passes, smart phones and vehicles, even more households in their entirety, can be observed on a global scale. It is, therefore, inevitable that such modifications should influence city planning.
The distinct need to improve living conditions in cities is, of course, perceptible throughout the history of towns and cities, contextually varying, according to needs as well as technological developments. This accomplishment has been the vision of many scientific, in particular, architectural studies. The quest for innovative city-planning complying with such advances characterises each period.
Currently relevant, mainstream in city-planning is creating cities directly connected to an airport.
Aiming to improve economy, retail, entrepreneurship as well as tourism, AEROTROPOLIS (airport-city) has made its appearance in recent years.
It is a new concept of an all-inclusive city developing close to and around the airport, functioning entirely with the airport at the core, besides depending upon the function of the airport for its livelihood and income. (commerce, business, catering, residential areas) |
en |
heal.tableOfContents |
Πίνακας Περιεχομένων
Εισαγωγή ......9-12
ΜΕΡΟΣ Α΄
Κεφάλαιο 1: Θεωρητική προσέγγιση της έννοιας «Πόλης»
1.1 Γενικοί Ορισμοί και χαρακτηριστικά της «πόλης».....14
1.2 Θεωρία των νέων πόλεων……….15
1.3 Ιστορική αναδρομή της πόλης………15-17
1.4 Σύγχρονη πόλη- τεχνολογική ανάπτυξη…….18
ΜΕΡΟΣ Β΄
Κεφάλαιο 2: Αεροτρόπολεις
2.1 Κόμβοι Μεταφορών…….21-23
2.2 Αεροπλάνο ως μεταφορικό μέσο…….23
2.3 Αεροπορικοί σταθμοί……………24-26
2.4 Έννοια της Αεροτρόπολης- Η Αεροτρόπολη ως εργαλείου αστικού σχεδιασμού…….27-31
2.5 Αεροτρόπολη – Διαδίκτυο…….32-37
2.6 Aerotropolis of western Sydney…...38-43 2.7 Amsterdam Zuidas – Schiphol…….44-47
2.8 Songo international business district- Incheon city
Κεφάλαιο 3 : Plan Voisin , Le Corbusier
3.1 Η πόλη του αύριο σύμφωνα με τον le Corbusier……..53-61
3.2 Plan Voisin……….62-68
3.3 Σύγκριση με τις Αεροτρόπολεις και ανάλυση συμπερασμάτων……
Κεφάλαιο 4: Περίπτωση Ελληνικού
4.1 Ιστορική αναδρομή ελληνικού και της περιοχής του αεροδρομίου……72-75
4.2 Ανάπλαση Ελληνικού και της περιοχής του αεροδρομίου……….76-77
4.3 LAMDA Development και σχέδιο ανάπλασης Ελληνικού……78-87
4.4 Σύνοψη και τελικά συμπεράσματα ……….88-89
Βιβλιογραφικές Αναφορές………90-91 |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|