HEAL DSpace

Εντοπισμός συμβάντων με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε υπεραστικές οδούς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βαρελά, Ακριβή el
dc.contributor.author Varela, Akrivi en
dc.date.accessioned 2020-10-15T10:17:28Z
dc.date.available 2020-10-15T10:17:28Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51469
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19167
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εντοπισμός συμβάντων el
dc.subject Διάρκεια συμβάντος el
dc.subject Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Μοντέλο τυχαίων δασών el
dc.subject Ανάλυση παραγόντων el
dc.subject Event identification en
dc.subject Event duration en
dc.subject Binary logistic regression en
dc.subject Random forests model en
dc.subject Factor analysis en
dc.title Εντοπισμός συμβάντων με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε υπεραστικές οδούς el
dc.title Event identification based on driving characteristics on rural roads en
dc.contributor.department Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.classification Road safety en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-16
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο εντοπισμός των συμβάντων με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε υπεραστικές οδούς, καθώς και ο προσδιορισμός των κυριότερων παραγόντων που αφορούν στην κατάσταση πριν και κατά τη διάρκεια ενός συμβάντος. Η συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων έγινε μέσω πειράματος σε προσομοιωτή οδήγησης σε υπεραστικές οδούς. Για την ανάλυση των δεδομένων αναπτύχθηκαν μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και τυχαίων δασών, καθώς και ανάλυσης παραγόντων, με εξαρτημένη μεταβλητή την ύπαρξη ή όχι συμβάντος. Στη συνέχεια, η ανάλυση παραγόντων πραγματοποιήθηκε για την ομαδοποίηση των ανεξάρτητων μεταβλητών για την κατάσταση που περιγράφει ένα λεπτό πριν από κάθε συμβάν, τη διάρκεια των συμβάντων και το συνδυασμό των δύο προηγούμενων καταστάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το μοντέλο τυχαίων δασών αποδίδει πολύ καλύτερα από εκείνο της διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης στον έγκαιρο εντοπισμό της ύπαρξης ή όχι συμβάντος με πολύ λίγα σφάλματα. Παράλληλα, η ταχύτητα και η διαμήκης επιτάχυνση μαζί με τη συνολική διανυόμενη απόσταση, προέκυψε ότι μπορούν να περιγράψουν επαρκώς τα δεδομένα που αφορούν στη χρονική διάρκεια του ένος λεπτού πριν το συμβάν. Τέλος, προέκυψε ότι η οδήγηση κατά τη διάρκεια συμβάντος μπορεί να περιγραφεί καλύτερα μέσω της ταχύτητας, της απόκλισης του οχήματος από το μέσο της οδού και το χρόνο μέχρι τη σύγκρουση από το προπορευόμενο όχημα. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is to identify events based on driving characteristics on rural roads and determine the main factors that can describe the situation before and during an event. The data used were collected from a driving simulator experiment in rural roads. Fort the data analysis, binomial logistic regression, random forests, as well as factor analysis statistical models were developed, with dependent variable the occurrence of an event. Furthermore, factor analysis aimed at identifying groups of independent variables for the data describing the situation one minute before each event, the duration of the events and the combination of the two aforementioned situations. Results showed that random forest model performs much better than the binomial logistic regression in identifying event occurrence with very few false alarms. Moreover, speed and longitudinal acceleration along with total distance driven from the beginning of the driving session, turned out to better describe the case of driving one minute prior to an event. Finally, driving during an event can be sufficiently described through speed, the deviation of the vehicle from the middle of the road as well as the time headway with the vehicle ahead. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα