dc.contributor.author | Βαρελά, Ακριβή | el |
dc.contributor.author | Varela, Akrivi | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-15T10:17:28Z | |
dc.date.available | 2020-10-15T10:17:28Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51469 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19167 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εντοπισμός συμβάντων | el |
dc.subject | Διάρκεια συμβάντος | el |
dc.subject | Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Μοντέλο τυχαίων δασών | el |
dc.subject | Ανάλυση παραγόντων | el |
dc.subject | Event identification | en |
dc.subject | Event duration | en |
dc.subject | Binary logistic regression | en |
dc.subject | Random forests model | en |
dc.subject | Factor analysis | en |
dc.title | Εντοπισμός συμβάντων με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε υπεραστικές οδούς | el |
dc.title | Event identification based on driving characteristics on rural roads | en |
dc.contributor.department | Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.classification | Road safety | en |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-16 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο εντοπισμός των συμβάντων με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε υπεραστικές οδούς, καθώς και ο προσδιορισμός των κυριότερων παραγόντων που αφορούν στην κατάσταση πριν και κατά τη διάρκεια ενός συμβάντος. Η συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων έγινε μέσω πειράματος σε προσομοιωτή οδήγησης σε υπεραστικές οδούς. Για την ανάλυση των δεδομένων αναπτύχθηκαν μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και τυχαίων δασών, καθώς και ανάλυσης παραγόντων, με εξαρτημένη μεταβλητή την ύπαρξη ή όχι συμβάντος. Στη συνέχεια, η ανάλυση παραγόντων πραγματοποιήθηκε για την ομαδοποίηση των ανεξάρτητων μεταβλητών για την κατάσταση που περιγράφει ένα λεπτό πριν από κάθε συμβάν, τη διάρκεια των συμβάντων και το συνδυασμό των δύο προηγούμενων καταστάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το μοντέλο τυχαίων δασών αποδίδει πολύ καλύτερα από εκείνο της διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης στον έγκαιρο εντοπισμό της ύπαρξης ή όχι συμβάντος με πολύ λίγα σφάλματα. Παράλληλα, η ταχύτητα και η διαμήκης επιτάχυνση μαζί με τη συνολική διανυόμενη απόσταση, προέκυψε ότι μπορούν να περιγράψουν επαρκώς τα δεδομένα που αφορούν στη χρονική διάρκεια του ένος λεπτού πριν το συμβάν. Τέλος, προέκυψε ότι η οδήγηση κατά τη διάρκεια συμβάντος μπορεί να περιγραφεί καλύτερα μέσω της ταχύτητας, της απόκλισης του οχήματος από το μέσο της οδού και το χρόνο μέχρι τη σύγκρουση από το προπορευόμενο όχημα. | el |
heal.abstract | The aim of this Diploma Thesis is to identify events based on driving characteristics on rural roads and determine the main factors that can describe the situation before and during an event. The data used were collected from a driving simulator experiment in rural roads. Fort the data analysis, binomial logistic regression, random forests, as well as factor analysis statistical models were developed, with dependent variable the occurrence of an event. Furthermore, factor analysis aimed at identifying groups of independent variables for the data describing the situation one minute before each event, the duration of the events and the combination of the two aforementioned situations. Results showed that random forest model performs much better than the binomial logistic regression in identifying event occurrence with very few false alarms. Moreover, speed and longitudinal acceleration along with total distance driven from the beginning of the driving session, turned out to better describe the case of driving one minute prior to an event. Finally, driving during an event can be sufficiently described through speed, the deviation of the vehicle from the middle of the road as well as the time headway with the vehicle ahead. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: