dc.contributor.author | Πετράκης, Γιώργος | |
dc.date.accessioned | 2020-10-15T10:22:38Z | |
dc.date.available | 2020-10-15T10:22:38Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51473 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19171 | |
dc.rights | Default License | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Cold ironing | en |
dc.subject | Πράσινα λιμάνια | el |
dc.subject | Εξυπνα λιμάνια | el |
dc.subject | Ενεργειακή αναβάθμιση | el |
dc.title | Διερεύνηση δυνατοτήτων ενεργειακής αναβάθμισης λιμένων συμπληρωματικού δικτύου της νησιωτικής Ελλάδας | el |
dc.contributor.department | Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Cold ironing | en |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-05-15 | |
heal.abstract | Η εργασία αυτή μελετάει τις δυνατότητες ενεργειακής αναβάθμισης των λιμανιών της Σούδας, της Μυκόνου, της Σύρου και της Μυτιλήνης. Εισαγωγικά γίνεται μια αναφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν του ελλιμενιζόμενα πλοία και τις συνέπειές της στην φύση και τον άνθρωπο, καθώς επίσης και μία αναφορά στις πολιτικές και τα μέτρα αντιμετώπισης που εφαρμόζονται και υιοθετούνται από την ναυτιλιακή κοινότητα. Μετά γίνεται περιγραφή των δυνατοτήτων που έχουν τα λιμάνια προκειμένου να γίνουν «πράσινα» και «έξυπνα», προκειμένου δηλαδή να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον χωρίς ταυτόχρονα να γίνουν οικονομικά ασύμφορα. Μία από αυτές τις δυνατότητες είναι το cold ironing και αυτό περιγράφεται αναλυτικά στην συνέχεια. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται το ενδεχόμενο εφαρμογής της τεχνολογίας του cold ironing για την εξυπηρέτηση των επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων. Προσδιορίζονται για κάθε λιμάνι τα βασικά χαρακτηριστικά του απαραίτητου εξοπλισμού, υπολογίζονται τα περιβαλλοντικά οφέλη και εκφράζονται σε οικονομικές μονάδες. Προκειμένου να μειωθεί περεταίρω η ρύπανση και να γίνει πιο συμφέρουσα οικονομικά η τεχνολογία του cold ironing, εξετάζεται το ενδεχόμενο εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος σύμφωνα με τις διαθέσιμους χώρους του κάθε λιμανιού. Τέλος, κοστολογείται το σύνολο του έργου και εφαρμόζεται το μοντέλο της Καθαρής Παρούσας Αξίας προκειμένου να κριθεί αν είναι οικονομικά βιώσιμο. Στα λιμάνια της Σούδας και της Μυτιλήνης η επένδυση προβλέπεται συμφέρουσα, ενώ στα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου για την επένδυση προβλέπεται ζημία εκτός και αν αγνοηθούν μερικές κατηγορίες κρουαζιερόπλοιων. Σε κάθε περίπτωση όμως, με συνυπολογισμό των περιβαλλοντικών οφελών η εφαρμογή της τεχνολογίας του cold ironing γίνεται οικονομικά συμφέρουσα. | el |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: