HEAL DSpace

Διερεύνηση δυνατοτήτων ενεργειακής αναβάθμισης λιμένων συμπληρωματικού δικτύου της νησιωτικής Ελλάδας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πετράκης, Γιώργος
dc.date.accessioned 2020-10-15T10:22:38Z
dc.date.available 2020-10-15T10:22:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51473
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19171
dc.rights Default License
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Cold ironing en
dc.subject Πράσινα λιμάνια el
dc.subject Εξυπνα λιμάνια el
dc.subject Ενεργειακή αναβάθμιση el
dc.title Διερεύνηση δυνατοτήτων ενεργειακής αναβάθμισης λιμένων συμπληρωματικού δικτύου της νησιωτικής Ελλάδας el
dc.contributor.department Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Cold ironing en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-05-15
heal.abstract Η εργασία αυτή μελετάει τις δυνατότητες ενεργειακής αναβάθμισης των λιμανιών της Σούδας, της Μυκόνου, της Σύρου και της Μυτιλήνης. Εισαγωγικά γίνεται μια αναφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν του ελλιμενιζόμενα πλοία και τις συνέπειές της στην φύση και τον άνθρωπο, καθώς επίσης και μία αναφορά στις πολιτικές και τα μέτρα αντιμετώπισης που εφαρμόζονται και υιοθετούνται από την ναυτιλιακή κοινότητα. Μετά γίνεται περιγραφή των δυνατοτήτων που έχουν τα λιμάνια προκειμένου να γίνουν «πράσινα» και «έξυπνα», προκειμένου δηλαδή να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον χωρίς ταυτόχρονα να γίνουν οικονομικά ασύμφορα. Μία από αυτές τις δυνατότητες είναι το cold ironing και αυτό περιγράφεται αναλυτικά στην συνέχεια. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται το ενδεχόμενο εφαρμογής της τεχνολογίας του cold ironing για την εξυπηρέτηση των επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων. Προσδιορίζονται για κάθε λιμάνι τα βασικά χαρακτηριστικά του απαραίτητου εξοπλισμού, υπολογίζονται τα περιβαλλοντικά οφέλη και εκφράζονται σε οικονομικές μονάδες. Προκειμένου να μειωθεί περεταίρω η ρύπανση και να γίνει πιο συμφέρουσα οικονομικά η τεχνολογία του cold ironing, εξετάζεται το ενδεχόμενο εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος σύμφωνα με τις διαθέσιμους χώρους του κάθε λιμανιού. Τέλος, κοστολογείται το σύνολο του έργου και εφαρμόζεται το μοντέλο της Καθαρής Παρούσας Αξίας προκειμένου να κριθεί αν είναι οικονομικά βιώσιμο. Στα λιμάνια της Σούδας και της Μυτιλήνης η επένδυση προβλέπεται συμφέρουσα, ενώ στα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου για την επένδυση προβλέπεται ζημία εκτός και αν αγνοηθούν μερικές κατηγορίες κρουαζιερόπλοιων. Σε κάθε περίπτωση όμως, με συνυπολογισμό των περιβαλλοντικών οφελών η εφαρμογή της τεχνολογίας του cold ironing γίνεται οικονομικά συμφέρουσα. el
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Default License Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Default License