dc.contributor.author | Βασιλείου-Παπατριανταφύλλου, Ευάγγελος-Χαρίλαος | el |
dc.contributor.author | Vasileiou-Papatriantafyllou, Evangelos-Charilaos | el |
dc.date.accessioned | 2020-10-19T08:24:13Z | |
dc.date.available | 2020-10-19T08:24:13Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51515 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19213 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | LNG Carriers | en |
dc.subject | LNG | en |
dc.subject | L.C.A | el |
dc.subject | L.C.C | el |
dc.subject | Ανάλυση Κύκλου Ζωής | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα | el |
dc.subject | Πλοία Μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου | el |
dc.subject | Operational Expenditure (OPEX) | en |
dc.title | Συγκριτική Οικονομική και Περιβαλλοντική Μελέτη Πλοίων Μεταφοράς ΥΦΑ (LNG) με Χρήση της Μεθόδου Ανάλυσης Κύκλου Ζωής. | el |
dc.contributor.department | Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Comparative Economic and Environmental Study of Lique-fied Natural Gas (LNG) carrying Vessels with the Use of the Life Cycle Analysis | en |
heal.classification | ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/97726161116a914fe9fcf38119219ae532471c9d | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-16 | |
heal.abstract | Η μεθοδολογία Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (Lifecyle Cost Analysis - LCCA) αποτελεί ένα αξιόπιστο εργαλείο για την εκτίμηση του συνολικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός δεδομένου συστήματος (πλοίου) ακολουθώντας μια ολιστική προσέγγιση, που λαμβάνει υπόψη της το σύνολο των οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκαλούνται από αυτό, από την έναρξη της κατασκευής του έως και την αποσυναρμολόγηση του (cradle-to-death approach). Σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι να αξιoποιηθούν δεδομένα που αφορούν την κατασκευή αλλά και παραμέτρους λειτουργίας ενός πλοίου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Liquefied Natural Gas - LNG) ώστε να εκτιμηθεί το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα του πλοίου με χρήση της μεθόδου LCCA. Για την επίτευξη του στόχου αυτού επιλέγεται ένα τυπικό πλοίο LNG και ένα ενδεικτικό σενάριο λειτουργίας του για μια περίοδο ζωής 25 ετών. Η συνολική ζωή του πλοίου θα διαιρεθεί σε τρία διακριτά στάδια. Αυτά αφορούν την ναυπήγηση του, την περίοδο της εμπορικής λειτουργίας του και τέλος την διαδικασία της αποσυναρμολόγησης του. Σε κάθε μια από τις περιόδους αυτές το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του πλοίου μετράται με την καταγραφή των ρύπων που προκαλούνται από αυτό οδηγώντας στη σύνταξη ενός καταλόγου ρύπων (inventory). Τέλος έμφαση θα δοθεί και στην εκτίμηση της κατανάλωσης ενέργειας που απαιτείται κατά τα στάδια της κατασκευής και της διάλυσης του πλοίου. Σε ό,τι αφορά την περίοδο της κατασκευής του πλοίου αξιοποιούνται στατιστικά στοιχεία ώστε να εκτιμηθεί η επίπτωση της κατασκευής του δεδομένου πλοίου στο περιβάλλον καθώς και οι οικονομικές απαιτήσεις. Στην περίπτωση της περιόδου λειτουργίας του σκάφους καταγράφονται στοιχεία σε σχέση με τα δρομολόγια του, (ταχύτητα, μέρες ταξιδιού, ποσοστό ταξιδιού σε ερματισμένη κατάσταση, χρόνοι παραμονής σε λιμάνια), ώστε να μπορεί να υπάρξει μια εκτίμηση της κατανάλωσης του πλοίου σε καύσιμο, άρα και των αερίων ρύπων του. Οι υπολογισμοί αυτοί θα πρέπει να αφορούν το σύνολο της εμπορικής ζωής του πλοίου που εδώ θα θεωρηθεί ενδεικτικά ίση με 25 έτη, ενώ λαμβάνονται υπόψη και περιβαλλοντικοί κανονισμοί που υπαγορεύουν μια σειρά από περιορισμούς στο προφίλ λειτουργίας του πλοίου (περιοχές ελέγχου εκπομπών καυσαερίων – Emission Control Areas – ECA, αλλαγή καυσίμου, χρήση scrubbers ή εναλλακτικών καυσίμων). Αναπόσπαστο τμήμα της εργασίας αποτελεί και η οικονομική ανάλυση των επιπτώσεων της υιοθέτησης εναλλακτικών σχεδιάσεων ή εναλλακτικών αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να αξιολογηθεί και η οικονομική βιωσιμότητα τέτοιων εναλλακτικών αλλά και η εξέταση της δυνατότητας χρήσης τους ως παράμετρο βελτιστοποίησης του εξεταζόμενου συστήματος. Σε κάθε περίπτωση σκοπός είναι τα αποτελέσματα της εργασίας να αποτελέσουν οδηγό για τον εξορθολογισμό τόσο της ποσότητας υλικών και ενέργειας που απαιτούνται για την παραγωγή και την λειτουργία του συστήματος -πλοίο, όσο και των ρύπων που αυτό παράγει. | el |
heal.abstract | One of the most important challenges that humanity faces is how its activities will be able to simultaneously achieve the maximum economic benefit and the least environmental and social impact. It is today a common sense that the satisfaction of the needs of the present generation must not jeopardize the fulfilment of the needs of the upcoming generations, and not adversely impact the quality of their lives. The last decades this fact has turned research in the technology sector on the one hand to an effort to mitigate the energy and material consumption for the fulfilment of human activities, and on the other hand led to the exploitation of “clean” energy sources. Nevertheless, before these targets are being accomplished, it is necessary to record the environmental impact of the aforementioned activities, in order to seek alternative solutions. The Life Cycle Assessment (LCA ) methodology provides a reliable and consistent tool to measure the total environmental footprint of a given system (onwards called ship), following a holistic approach taking into account the environmental implications caused by the system, from the beginning of its construction up to its dismantling (cradle to death approach). The aim of this master thesis is to use data that concern both the construction and the functional parameters of a vessel carrying liquefied natural gas (LNG Carrier), thus to assess the total environmental footprint of the vessels by the use of the LCA method. For the accomplishment of this target, a series of typical LNG Carriers is selected and an indicative operation scenario is studied for a life period of 25 years. Their total lifespan is divided into three discrete periods. These concern their construction, the period of their economic operation, and, finally, their dismantling, respectively. In each period the environmental footage of the vessels is assessed by the monitoring of the pollutants produced by them, leading to the conduction of a pollutants’ inventory. Furthermore, emphasis is given to the assessment of energy consumption which is required during the construction and dismantling phases. Referring to the vessels construction, statistical data are used to estimate the impact of the construction of each specific vessel to the environment. In the case of the ship’s operation data concerning its itineraries (speed and days of trip) are recorded so that an estimation of each vessel’s fuel consumption, and thus air pollutants, are calculated. These calculations must concern the total economic life of each vessel. Finally, concerning the dismantling procedure, the environmental impact of breaking- down each ship is assessed, mainly by assumptions derived from data of the production phase. In any case, the present thesis aims to provide a guide for the ratification both of the amount of materials and energy needed for the construction and the operation of the system-ship, but also of the pollutants that it produces. Apart from the environmental impact, the economic parameters of each vessel is examined in terms of its construction and operational cost. This enables one to estimate both of the previous factors that determine the sustainability of the system. This is dictated by the need to accomplish both the ecological and economic demands, leading to an appropriate selection of the solution that simultaneously accomplishes the previous requirements. This allows a paradigm shift, where environmental protection should no more be considered as a simple restriction, but a rather useful tool which also gives optimum economic solutions | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Κοκόσης, Αντώνιος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 186 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: