HEAL DSpace

Αξιολόγηση της κυκλοφοριακής ανθεκτικότητας στην εποχή των αυτόνομων οχημάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μουρτάκος, Βασίλειος el
dc.contributor.author Mourtakos, Vasileios en
dc.date.accessioned 2020-10-20T08:28:54Z
dc.date.available 2020-10-20T08:28:54Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51538
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19236
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αυτόνομα ταξί el
dc.subject Μακροσκοπικά θεμελιώδη διαγράμματα el
dc.subject Κριτήρια ανθεκτικότητας el
dc.subject Πολύ-πρακτορικό σύστημα el
dc.subject Προσομοίωση MATSim el
dc.subject Autonomous taxis en
dc.subject Macroscopic fundamental diagrams en
dc.subject Resilience criteria en
dc.subject Multi-agent system en
dc.subject MATSim simulation en
dc.title Αξιολόγηση της κυκλοφοριακής ανθεκτικότητας στην εποχή των αυτόνομων οχημάτων el
dc.title Traffic resilience assessment in the age of autonomous vehicles en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Transportation Planning and Engineering en
heal.classification Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-21
heal.abstract Σε μια εποχή που γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να δημιουργηθούν και να εισαχθούν στη κυκλοφορία πλήρως αυτόνομα οχήματα, ύψιστης σημασίας είναι τα συστήματα διαχείρισης αυτής της κυκλοφο- ρίας να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν σε αυτή την αλλαγή και ειδικά κατά τη μεταβατική περίοδο, όπου θα κυκλοφορούν τόσο συμβατικά όσο και αυτοματοποιημένα οχήματα, διαφόρων επιπέδων αυτοματισμού, στις οδούς. Στόχος αυτής της Διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί η ανθε- κτικότητα του κυκλοφοριακού συστήματος μιας περιοχής 30 χιλιομέτρων γύρω από κεντρικό σημείο της Ζυρίχης της Ελβετίας, κατά την αντικατάσταση μετακινήσεων με συμβατικά μέσα μεταφοράς από αυτόνομα οχήματα. Για την επίτευξή του, έγινε η προσομοίωση ενός πολύ-πρακτορικού συστή- ματος, μέσω του MATSim, για το αρχικό σενάριο της περιοχής μελέτης, που περιείχε μόνο συμβα- τικά μέσα μεταφοράς, και για ακόμα 36 νέα σενάρια που δημιουργήθηκαν και περιέχουν από 800 ως 15000 πλήρως αυτόνομα ταξί και για 5% ως 100% πιθανότητα αντικατάστασης μιας μετακίνησης με συμβατικό μέσο μεταφοράς από αυτόνομο ταξί. Για όλα τα σενάρια, έγινε πλήρης ανάλυση των χαρακτηριστικών των δεδομένων εισόδου του και των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τις προ- σομοιώσεις. Επίσης αξιοποιήθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο της κυκλοφοριακής ροής και οι εφαρμο- γές του σε μακροσκοπικό επίπεδο, ώστε μέσω της κυκλοφοριακής ανάλυσης που έγινε στα αποτε- λέσματα των προσομοιώσεων, να προκύψουν τα μακροσκοπικά θεμελιώδη διαγράμματα για κάθε σενάριο. Ως κριτήρια αξιολόγησης της κυκλοφοριακής ανθεκτικότητας κάθε σεναρίου, ορίστηκαν η πραγματοποίηση τουλάχιστον του 95% των σχεδιασμένων μετακινήσεων με αυτόνομο ταξί, ο χρό- νος αναμονής για την άφιξη αυτόνομου ταξί να μην υπερβαίνει τα 25 λεπτά και η κυκλοφοριακή ικανότητα να προκύπτει μεγαλύτερη από αυτή του αρχικού σεναρίου. Βάσει αυτών των κριτηρίων, 5 από τα 36 σενάρια προέκυψαν ανθεκτικά. Τελικά, το κυκλοφοριακό σύστημα της Ζυρίχης αξιολο- γείται ως μη ανθεκτικό, αφού τα σενάρια που απέκλιναν από το σχεδιασμό, δεν ικανοποιούσαν τα παραπάνω κριτήρια. el
heal.abstract In an age where there is a race in order to create and deploy fully autonomous vehicles in traffic, making sure that the traffic management systems are able to withstand this shift, especially during the transitional period, when there will be both conventional and automated vehicles, of varied levels of automation, in traffic, is of high importance. The objective of this Diploma thesis, is to assess the resilience of the traffic system of an area that is 30 kilometers around a central point in Zurich, Swit- zerland, when some of the trips conducted by conventional modes of transport are replaced by trips with autonomous vehicles. In order to accomplish this objective, a multi-agent system was simulated, using MATSim, for the initial scenario of the area of study, where only conventional modes of transport were available, and for 36 newly created scenarios that contain 800 to 1500 fully autono- mous taxis and for which there is 5% to 100% probability of a trip carried out by a conventional vehicle to be replaced by a trip by an autonomous taxi. For every scenario, a complete analysis was con- ducted regarding the characteristics of its input data and the simulation results. Moreover, making use of traffic flow’s knowledge base and its implementations on a macroscopic level, a traffic analysis was also carried out for every scenario and their macroscopic fundamental diagrams (MFD) were created. Completion of at least 95% of the trips that were designed to be conducted by autonomous taxis, waiting times for autonomous taxis under 25 minutes and increased traffic flow capacity, com- pared to the initial scenario, were set as criteria for the traffic resilience assessment of every scenario. Findings reveal that 5 out of 36 scenarios are resilient. Ultimately, Zurich’s traffic system is assessed as not resilient, since the scenarios that diverged from their design, failed to satisfy the resilience criteria. en
heal.advisorName Vlahogianni, Eleni I. en
heal.advisorName Balac, Milos en
heal.advisorName Horl, Sebastian en
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη Ι. el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη Ι. el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Vlahogianni, Eleni I. en
heal.committeeMemberName Giannis, George en
heal.committeeMemberName Golias, Ioannis en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 128 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα