dc.contributor.author | Ριζόπουλος, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Rizopoulos, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T11:35:42Z | |
dc.date.available | 2020-10-21T11:35:42Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51547 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19245 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Κινητήρες μεικτής καύσης | el |
dc.subject | Φυσικό αέριο | el |
dc.subject | Κινητήρες διπλού καυσίμου | el |
dc.subject | Κινητήρες εσωτερικής καύσης | el |
dc.subject | Internal combustion engines | en |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Natural gas | en |
dc.subject | Dual fuel engines | en |
dc.subject | Two stroke dual fuel engines | en |
dc.title | Προσομοίωση του κλειστού κύκλου λειτουργίας δίχρονου κινητήρα διπλού καυσίμου με χρήση φυσικού αερίου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θερμοδυναμική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-09-30 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια η αυστηροποίηση των κανονισμών που αφορούν τους εκπεμπόμενους ρύπους από τους ναυτικούς εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει ωθήσει τη ναυτιλιακή κοινότητα στην υιοθέτηση μέτρων με σκοπό την ικανοποίηση των κανονισμών αυτών. Στο πλαίσιο αυτό, αποκτά όλο και περισσότερη δημοτικότητα η χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου των κινητήρων αυτών. Το βασικότερο πλεονέκτημα που παρέχει η χρήση του φυσικού αερίου είναι η μείωση των ρύπων που ελέγχονται από τους κανονισμούς ενώ παράλληλα είναι ευρέως διαθέσιμο και μάλιστα σε ελκυστικές τιμές. Δεδομένης της ολοένα αυξανόμενης χρήσης του φυσικού αερίου στον τομέα της ναυτιλίας, αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία η κατανόηση των φαινομένων που συνδέονται με την καύση του και η βελτιστοποίηση των κινητήρων, που το αξιοποιούν ως καύσιμο. Στην επίτευξη των παραπάνω στόχων βοηθούν σημαντικά τα υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης όπως είναι τα φαινομενολογικά μοντέλα. Μέχρι στιγμής έχει αναπτυχθεί πληθώρα φαινομενολογικών μοντέλων προσομοίωσης με σκοπό τη μελέτη της λειτουργίας τετράχρονων κινητήρων μεικτής καύσης. Ωστόσο η αντίστοιχη βιβλιογραφία που αφορά τους δίχρονους κινητήρες μεικτής καύσης είναι περιορισμένη. Γι’ αυτό το λόγο στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια ανάπτυξης ενός διζωνικού φαινομενολογικού μοντέλου, με σκοπό τη μελέτη του κλειστού κύκλου λειτουργίας δίχρονου ναυτικού κινητήρα μεικτής καύσης (Diesel – φυσικού αερίου) που αξιοποιεί το σύστημα χαμηλής πίεσης προσαγωγής του φυσικού αερίου. Στα πλαίσια της μελέτης αυτής θα ερευνηθεί η επίδραση του φορτίου, της προπορείας εγχύσεως υγρού καυσίμου και του ποσοστού ενεργειακής αντικατάστασης του καυσίμου Diesel από το φυσικό αέριο σε βασικές λειτουργικές παραμέτρους του κινητήρα. Η μελέτη της επίδρασης της προπορείας εγχύσεως υγρού καυσίμου και της επίδρασης του ποσοστού ενεργειακής αντικατάστασης του καυσίμου Diesel από το φυσικό αέριο έγιναν σε αμιγώς θεωρητικό επίπεδο. Η μελέτη της επίδρασης του φορτίου αν και ήταν θεωρητική κατά βάση, ορισμένα αποτελέσματα της, που αφορούν βασικές παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα (πχ. μέση πραγματική πίεση, πραγματική κατανάλωση καυσίμου κλπ.) συγκρίθηκαν με αντίστοιχα πειραματικά δεδομένα που ήταν διαθέσιμα στο διαδίκτυο. | el |
heal.abstract | In Recent years regulations that control emissions standards for marine internal combustion engines have become stricter. As a result shipping industry has adopted measures in order to conform to these regulations. Against this background, the use of natural gas as fuel in marine internal combustion engines has gained popularity during last years. The major benefit of using natural gas as fuel in these engines, is the reduction of all emissions that are restricted by regulations. Simultaneously, it is globally available at affordable prices. Due to the increased use of natural gas as fuel in marine engines, it becomes more important to understand the phenomena that are associated with its combustion and to optimize the engines that use it as fuel. The use of engine combustion models such as phenomenological ones can aid in achieving these goals. Until now, the majority of phenomenological combustion models that have been developed, study the performance of four stroke dual fuel engines. However, the relative bibliography that regards two stroke dual fuel engines is limited. For this reason, in current thesis is made an attempt to develop a phenomenological two zone model in order to study the closed part of engine cycle, of a marine two stroke dual fuel (Diesel – natural gas) engine which utilizes the low pressure injection system of natural gas into combustion chamber. After its development this model was used in order to study the effects of change in engine load, diesel fuel injection timing and percentage energy of Diesel fuel substituted by natural gas, on significant operational parameters of the engine. The investigations that refer to the effect of changes in diesel fuel injection timing and percentage energy of diesel fuel substituted by natural gas were purely theoretical. The investigation that refer to the effect of change in engine load, even though was mainly theoretical, some of its theoretical outputs that refer to significant operational parameters of the engine (e.g. brake mean effective pressure, brake specific fuel consumption etc.) were compared against experimental data that were available on the internet. | en |
heal.advisorName | Χουντάλας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Γιακουμής, Ευάγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 145 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: