dc.contributor.author | Φυκούρας, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Fykouras, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T09:44:34Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T09:44:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51600 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19298 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αεροδυναμική ανάλυση | el |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Συνεχής συζυγής μέθοδος | el |
dc.subject | Αγωνιστική μοτοσυκλέτα | el |
dc.subject | Οπισθέλκουσα | el |
dc.subject | Aerodynamic analysis | en |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Continuous adjoint method | en |
dc.subject | Racing motorcycle | en |
dc.subject | Drag | en |
dc.title | Βελτιστοποίηση ανεμοθώρακα αγωνιστικής μοτοσυκλέτας για μείωση της οπισθέλκουσας με χρήση της συνεχούς συζυγούς μεθόδου | el |
dc.title | Shape Optimization on Racing Motorcycle Fairing to Reduce Drag using the Continuous Adjoint Method | en |
dc.contributor.department | Τομέας Ρευστών - Μονάδα Παράλληλης Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής & Βελτιστοποίησης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αεροδυναμική Ανάλυση και Βελτιστοποίηση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-08 | |
heal.abstract | H διπλωματική εργασία ασχολείται με την εφαρμογή της συνεχούς συζυγούς μεθόδου για τη βελτιστοποίηση ανεμοθώρακα αγωνιστικής μοτοσυκλέτας∙ βασικός στόχος της βελτιστοποίησης είναι η μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας της μοτοσυκλέτας, ευρισκομένη σε ευθύγραμμη κίνηση και χρονικά αμετάβλητες συνθήκες. Επιμέρους στόχοι της διπλωματικής εργασίας είναι, η μελέτη της επίδραση της στροφικής κίνηση των τροχών και της εξάτμισης στα ροϊκά πεδία και στα αποτελέσματα των αεροδυναμικών συντελεστών, η διερεύνηση των διαφορών οι οποίες προκύπτουν στα αποτελέσματα της υπολογιστικής διαδικασίας από τη χρήση διαφορετικών σχημάτων διακριτοποίησης και η επίδραση της θέσης και του σχήματος της εξάτμισης στην αεροδυναμική απόδοση της μοτοσυκλέτας. Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, δημιουργήθηκε σχέδιο CAD της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη σε περιβάλλον σχεδίασης, το οποίο ακολουθεί τυπικές διαστάσεις και χαρακτηριστικά που εμφανίζονται σε μοτοσυκλέτες τύπου superbike. Για την αεροδυναμική ανάλυση της μοτοσυκλέτας επιλύονται οι εξισώσεις Reynolds Averaged Navier-Stokes με τη χρήση του μοντέλου τύρβης Spalart-Allmaras. Η γένεση του πλέγματος και η επίλυση του πρωτεύοντος προβλήματος επιτεύχθηκε με χρήση του λογισμικού υπολογιστικής ρευστομηχανικής OpenFOAM. Στη συνέχεια, η επίλυση του συζυγούς προβλήματος καθώς και βελτιστοποίηση του fairing πραγματοποιήθηκε με χρήση κώδικα της 'Μονάδας Παράλληλης Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής & Βελτιστοποίησης' προγραμματισμένος σε περιβάλλον OpenFOAM. Η οπτικοποίηση των ροϊκών πεδίων έγινε μέσω λογισμικού Paraview. Επιτεύχθηκε μείωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας της μοτοσυκλέτας της τάξης του 8 % μέσω αλλαγής του fairing που προέκυψε από βελτιστοποίηση μορφής και μείωση της τάξης του 0.5 % από εναλλακτικά σχέδια της εξάτμισης της μοτοσυκλέτας. | el |
heal.abstract | The diploma thesis presents the use of the continuous adjoint method for optimizing the fairing of a racing motorcycle∙ the main goal of the optimization is to reduce the drag coefficient, when the motorcycle is in steady-state straight line motion. Secondary goals of the diploma thesis are, the effects of the rotational motion the wheels and the exhaust gas flow in the flow field and flow coefficient results, investigating the differences occurring in the flow field when using different discretization schemes and the effect of the shape and placement of the exhaust with regards to the aerodynamic performance of the motorcycle. In the context of the diploma thesis, a CAD model of the motorcycle and rider were designed. The shape of the motorcycle follows typical characteristics and dimensions found in superbike-type motorcycles. The equations used for aerodynamic analysis purposes are the Reynolds Averaged Navier-Stokes equations with the Spalart-Allmaras turbulence model. Mesh generation and solution of the primal problem was accomplished in the openFOAM environment. In addition, the solution of the adjoint problem is computed though software developed by the Parallel CFD \& Optimization Unit, which is incorporated into the openFOAM environment. For visualization purposes of the flow field data, the software Paraview was used. Though shape optimization, an 8 % reduction in the motorcycle's drag coefficient was achieved. Also, by altering the shape and placement of the exhaust, an additional 0.5 % drag reduction was achieved. | en |
heal.advisorName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 99 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: