HEAL DSpace

Αλληλεπίδραση μηχανής - έλικας - γάστρας κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λεοντίου, Δημοσθένης el
dc.date.accessioned 2020-10-23T16:12:25Z
dc.date.available 2020-10-23T16:12:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51617
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19315
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Γάστρα el
dc.subject Επιτάχυνση el
dc.subject Επιβράδυνση el
dc.subject Ομορρους el
dc.subject Ελικα el
dc.title Αλληλεπίδραση μηχανής - έλικας - γάστρας κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση el
dc.contributor.department Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-01
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό την κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ μηχανής, έλικας και γάστρας και την σύγκριση του απαιτούμενου χρόνου για επιβράδυνση και επιτάχυνση ενός πλοίου σε διαφορετικές καταστάσεις θάλασσας, βαθμού ρύπανσης της γάστρας και βαθμού απόδοσης της έλικας. Για την ανωτέρω μελέτη ήταν απαραίτητη η δημιουργία τριών μοντέλων, ένα για την γάστρα του πλοίου, ένα για την έλικα και ένα για την μηχανή. H μοντελοποίηση της μηχανής έγινε στο πρόγραμμα MOtorTHERmodynamics εισάγοντας στοιχεία αναφορικά με την γεωμετρία και την λειτουργία της μηχανής και του υπερπληρωτή. Για την αντίσταση του πλοίου επιλέχθηκε η μέθοδος Holtrop-Mennen, η οποία με την χρήση βασικών γεωμετρικών χαρακτηριστικών του πλοίου υπολογίζει την αντίσταση σε ήρεμο νερό συναρτήσει της ταχύτητας. Τέλος, για την έλικα χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο τεσσάρων τεταρτημορίων της σειράς Wagenigen B-Series. Επίσης, για την ποσοτικοποίηση της πρόσθετης αντίστασης που δημιουργείται λόγω της κίνησης του πλοίου σε κυματισμούς έγινε χρήση μιας μεθόδου που αναπτύχθηκε από τους Απόστολο Παπανικολάου, Shukui Liu και Victor Bolbot. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την χρήση των ανωτέρω μοντέλων χωρίζονται σε δύο ενότητες. Τα πρώτα αφορούν την επιτάχυνση του πλοίου και εξήχθησαν από το πρόγραμμα προσομοίωσης MOtorTHERmodynamics, ενώ τα δεύτερα αφορούν την επιβράδυνση και για τον υπολογισμό τους αναπτύχθηκε νέο πρόγραμμα σε FORTRAN, στο οποίο η μηχανή λήφθηκε υπόψιν ως ένας καταναλωτής ενέργειας λόγω τριβών. Τέλος, το υπό μελέτη πλοίο, για το οποίο αναπτύχθηκαν όλα τα μοντέλα και το οποίο αφορούν τα τελικά συμπεράσματα, είναι ένα bulk carrier των 76.015 τόνων DWT, εφοδιασμένο με μια μηχανή 6S60MC της ΜΑΝ. el
heal.advisorName Κυρτάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 56 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα