dc.contributor.author | Λεοντίου, Δημοσθένης | el |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T16:12:25Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T16:12:25Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51617 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19315 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γάστρα | el |
dc.subject | Επιτάχυνση | el |
dc.subject | Επιβράδυνση | el |
dc.subject | Ομορρους | el |
dc.subject | Ελικα | el |
dc.title | Αλληλεπίδραση μηχανής - έλικας - γάστρας κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση | el |
dc.contributor.department | Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτική Μηχανολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-01 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό την κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ μηχανής, έλικας και γάστρας και την σύγκριση του απαιτούμενου χρόνου για επιβράδυνση και επιτάχυνση ενός πλοίου σε διαφορετικές καταστάσεις θάλασσας, βαθμού ρύπανσης της γάστρας και βαθμού απόδοσης της έλικας. Για την ανωτέρω μελέτη ήταν απαραίτητη η δημιουργία τριών μοντέλων, ένα για την γάστρα του πλοίου, ένα για την έλικα και ένα για την μηχανή. H μοντελοποίηση της μηχανής έγινε στο πρόγραμμα MOtorTHERmodynamics εισάγοντας στοιχεία αναφορικά με την γεωμετρία και την λειτουργία της μηχανής και του υπερπληρωτή. Για την αντίσταση του πλοίου επιλέχθηκε η μέθοδος Holtrop-Mennen, η οποία με την χρήση βασικών γεωμετρικών χαρακτηριστικών του πλοίου υπολογίζει την αντίσταση σε ήρεμο νερό συναρτήσει της ταχύτητας. Τέλος, για την έλικα χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο τεσσάρων τεταρτημορίων της σειράς Wagenigen B-Series. Επίσης, για την ποσοτικοποίηση της πρόσθετης αντίστασης που δημιουργείται λόγω της κίνησης του πλοίου σε κυματισμούς έγινε χρήση μιας μεθόδου που αναπτύχθηκε από τους Απόστολο Παπανικολάου, Shukui Liu και Victor Bolbot. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την χρήση των ανωτέρω μοντέλων χωρίζονται σε δύο ενότητες. Τα πρώτα αφορούν την επιτάχυνση του πλοίου και εξήχθησαν από το πρόγραμμα προσομοίωσης MOtorTHERmodynamics, ενώ τα δεύτερα αφορούν την επιβράδυνση και για τον υπολογισμό τους αναπτύχθηκε νέο πρόγραμμα σε FORTRAN, στο οποίο η μηχανή λήφθηκε υπόψιν ως ένας καταναλωτής ενέργειας λόγω τριβών. Τέλος, το υπό μελέτη πλοίο, για το οποίο αναπτύχθηκαν όλα τα μοντέλα και το οποίο αφορούν τα τελικά συμπεράσματα, είναι ένα bulk carrier των 76.015 τόνων DWT, εφοδιασμένο με μια μηχανή 6S60MC της ΜΑΝ. | el |
heal.advisorName | Κυρτάτος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 56 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: