heal.abstract |
Στην σημερινή εποχή, η ραγδαία εξέλιξη των τεχνικών έργων επιφέρει οικονομική, κοινωνική και πολιτική ανάπτυξη στις χώρες που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα βιομηχανικά έργα. Η αυξημένη ζήτηση για την κατασκευή χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών οδηγεί στην ανάγκη για εκτενή μελέτη μεγάλων τεχνικών έργων. Ωστόσο, προκειμένου να γίνει σωστή μελέτη είναι απαραίτητο να εξετασθούν όλες οι παράμετροι και να επιτευχθεί η κατασκευή τους.
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την προμελέτη ενός έργου μεγάλου μήκους, εξετάζοντας και αναλύοντας τις πιο συνηθισμένες εδαφικές περιπτώσεις που είναι πιθανό να παρουσιαστούν στην χάραξη ενός αγωγού. Συγκεκριμένα, η εργασία στοχεύει στην κατανόηση και την επεξεργασία δύο βασικών σεισμικών γεωκινδύνων. Στην εργασία ερευνάται η απόκριση του εδάφους στην περίπτωση σεισμού, εξετάζοντας σε πρώτη φάση την συμπεριφορά της κοιλάδας, μεταβάλλοντας την γεωμετρία και το εδαφικό υλικό της. Στο δεύτερο σκέλος των αριθμητικών προσομοιώσεων, ερευνάται ο βασικός σεισμικός γεωκίνδυνος, δηλαδή τα ρήγματα, κανονικά και ανάστροφα, λαμβάνοντας υπόψιν το πάχος της εδαφικής στρώσης και την γωνία τριβής του υλικού. Στόχος των αναλύσεων είναι να αποδειχθεί ότι ο σεισμός επηρεάζει την τρωτότητα των χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών.
Οι αναλύσεις πραγματοποιούνται στο περιβάλλον PLAXIS 2D. Το στάδιο των αναλύσεων περιλαμβάνει α) αριθμητικές αναλύσεις πεπερασμένων στοιχείων, σχετικά με την εδαφική απόκριση της κοιλάδας και β) αριθμητική διερεύνηση της επίδρασης κανονικού και ανάστροφου ρήγματος στην επιφανειακή εδαφική παραμόρφωση. |
el |