dc.contributor.author |
Παπαρούπα, Αντωνία
|
el |
dc.contributor.author |
Paparoupa, Antonia
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-30T09:36:30Z |
|
dc.date.available |
2020-10-30T09:36:30Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51681 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19379 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γραφή |
el |
dc.subject |
Διαγραφή |
el |
dc.subject |
Επανεγγραφή |
el |
dc.subject |
Παλίμψηστο |
el |
dc.subject |
Αρχαιότητα |
el |
dc.subject |
Μουσεία |
el |
dc.subject |
Δίπολα |
el |
dc.subject |
Αρχαίο |
el |
dc.subject |
Σύγχρονο |
el |
dc.subject |
Ερείπια |
el |
dc.subject |
Writing |
en |
dc.subject |
Deleting |
en |
dc.subject |
Re-writing |
en |
dc.subject |
Palimpsest |
en |
dc.subject |
Antiquity |
en |
dc.subject |
Museums |
en |
dc.subject |
Dipoles |
en |
dc.subject |
Ancient |
en |
dc.subject |
Modern |
en |
dc.subject |
Ruins |
en |
dc.title |
Γραφή - διαγραφή - επανεγγραφή: σύγχρονα μουσεία σε αρχαιολογικούς τόπους |
el |
dc.title |
Writing - deleting - re-writing: modern museums in archaeological sites |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Museum architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-09-22 |
|
heal.abstract |
Είναι εφικτό να συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στο προηγούμενο, ενώ ταυτόχρονα η αρχιτεκτονική που συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν, σε κοινωνίες πολύ διαφορετικές και ταυτόχρονα πολύ όμοιες με τη δική μας, να αποτελεί την αφετηρία σκέψης, ηθικής και σχεδιασμού τον 21ο αιώνα;
Τα δύο αυτά ερωτήματα αποτελούν τα θεμέλια της παρούσας έρευνας καθώς και προσωπικούς προβληματισμούς, που μέσα από το πρίσμα του παλίμψηστου νοηματοδοτούν τη διαδικασία της γραφής – διαγραφής – επανεγγραφής της αρχιτεκτονικής σε τόπους, που κατοικούνται αδιάλειπτα από την αρχαιότητα, φέροντας ίχνη πολλών πολιτισμών. Γίνεται, λοιπόν, προσπάθεια να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα, διαμέσου ρεαλιστικών, υλοποιημένων παραδειγμάτων μουσείων πάνω σε αρχαιολογικούς τόπους, της Ιβηρικής Χερσονήσου. Κεντρικός άξονας της διερεύνησης είναι τα δίπολα παρελθόν – μέλλον και αρχαίο – σύγχρονο, που αποτελούν τα φίλτρα για την καταγραφή, ανάλυση και ερμηνεία τόπων με αρχαιολογικής σημασίας ευρήματα και ίχνη, τα οποία συνυπάρχουν με σύγχρονα αρχιτεκτονικά έργα, διατηρώντας μια αναλογία στην αντίθεση.
Τα τρία μουσεία που απασχολούν την μελέτη αναδεικνύουν και προτείνουν τρόπους διαχείρισης της αρχαιότητας, μέσα από μια λογική που προάγει τη συνειδητή συμμετοχή του παλαιού στο σχεδιασμό του νέου, που αντιλαμβάνεται τα αρχαία όχι σαν παθητικούς δέκτες, αλλά ως στοιχεία που επιβάλλουν χωρικές και μορφικές διευθετήσεις. |
el |
heal.abstract |
Is it possible to keep on building on traces of the past, while architecture, created thousands of years ago, in societies very different and at the same time very similar to ours, continuous to constitute a basis of thought, ethics and design in the 21st century?
These two questions, as well as personal concerns, are fundamental for the present research, which through the prism of palimpsest signify the process of architecture in writing - deleting and re-writing in places, continuously inhabited since antiquity and thereby bearing traces of many different cultures. The present work is an attempt to answer those questions, based on realistic and already implemented examples of museums built on archeological sites in the Iberian Peninsula. The central investigation axis includes the dipoles past-future and ancient-modern, consisting a filter for recording, analysis and interpretation of sites with archaeological findings and traces, which coexist with modern architectural creations, maintaining an analogy in contrast.
The three examples of museums, presented in the study, highlight and suggest ways of cope with antiquity, through a dialectic that promotes the conscious participation of the old in the design of the new and perceives the ancient not as passive receiver, but as an element that impose arrangements of space and format. |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|