HEAL DSpace

Τοπολογικοί μετασχηματισμοί στο σύγχρονο κάθισμα: [MM]ete[XX]elixis

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπονάτσου, Γεωργία el
dc.contributor.author Πετροπούλου, Ελευθερία Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Bonatsou, Georgia en
dc.contributor.author Petropoulou, Eleftheria Konstantina en
dc.date.accessioned 2020-10-30T10:19:38Z
dc.date.available 2020-10-30T10:19:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51683
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19381
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.subject Καρέκλες el
dc.subject Καθίσματα el
dc.subject Σχεδιασμός αντικειμένων el
dc.subject Τοπολογία el
dc.subject Μετασχηματισμοί el
dc.subject Σημασία αντικειμένων el
dc.subject Chairs en
dc.subject Seating en
dc.subject Product design en
dc.subject Topology en
dc.subject Transformations en
dc.subject Sign of the objects en
dc.title Τοπολογικοί μετασχηματισμοί στο σύγχρονο κάθισμα: [MM]ete[XX]elixis el
dc.title Topological transformation of the contemporary seating: [MM]ete[XX]elixis en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture en
heal.classification Σχεδιασμός αντικειμένου el
heal.classification Product design en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-06-30
heal.abstract Το κάθισμα, ως σχεδιασμένο αντικείμενο, αποτελεί σημαντικό μέσο ανάγνωσης της εκάστοτε κοινωνίας. Η ευρύτητα της χρήσης του, καθώς και η κλίμακά του είναι απόλυτα συνυφασμένες με την καθημερινότητα του ατόμου και ως εκ τούτου διευκολύνουν την διαδικασία αντίληψης, ανάγνωσης και μετέπειτα κριτικής αυτού. Βάσει των σημασιών του αντικειμένου – κυρίως φυσική, συμβατική - επιχειρήθηκε η ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των καθισμάτων με στόχο την αποσαφήνιση των ορίων τους από τον σχεδιαστή, για ευκολότερη και συνειδητή μετάβαση από την μία σημασία στην άλλη. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε μέσω gifs –κινούμενων εικόνων- στα οποία τονίζονται οι διάφοροι (τοπολογικοί) μετασχηματισμοί που παρατηρούνται σε κάθε κατηγορία. Έπειτα από συστηματική μελέτη του σύγχρονου (τέλη 20ου & 21ος αιώνας) έντυπου και ψηφιακού τύπου επιλέχθηκαν 120 καθίσματα τα οποία αφού αναλύθηκαν ιστορικά, θεσμικά, μορφολογικά, στην συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν πρώιμα με θεματολογία που αναφέρεται στο σώμα και την διάδραση με φυσικά, εννοιολογικά ή επικοινωνιακά χαρακτηριστικά. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε κατηγοριοποίηση βάσει της τοπολογικής ανάλυσης των σύγχρονων καθισμάτων –ακολουθώντας απλοποιητικές παραδοχές- , τους τρεις τύπους σχεδιασμού -συνειρμικός, συντακτικός, αλληγορικός-, καθώς και την βαθειά και σκληρή δομή. Οι εν λόγω κατηγορίες συσχετίσθηκαν με τις σημασίες του αντικειμένου στα διάφορα επίπεδα ανάλυσης τονίζοντας την αλληλεπίδραση και αλληλοτομία των δύο σημασιακών λογικών και την ανάγκη παράλληλης μελέτης. el
heal.abstract The seat, as a designed object, is an important means of understanding any society. The breadth of its use, as well as its scale, are perfectly intertwined with the daily life of the individual and therefore facilitate the process of perception, reading and subsequent criticism. Based on the signs of the object - mainly natural, conventional - an attempt was made to classify and categorize the seats in order to clarify their boundaries by the designer, for an easier and conscious transition from one sign to another. This process was carried out through gifs - animations - which highlight the various (topological) transformations observed in each category. After a systematic study of the modern (late 20th & 21st century) printed and digital type, 120 seats were selected which, after being analyzed historically, institutionally, morphologically, were then early categorized on topics related to the body and interaction with physical, conceptual or communicative characteristics, The seats were then categorized based on the topological analysis - following simplistic assumptions -, the three types of design -associative, syntactic, allegorical-, as well as the deep and hard structure. These categories were correlated with the signs of the object at different levels of analysis, emphasizing the interaction and interplay of the two important logics and the need for parallel study. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής