dc.contributor.author |
Μπονάτσου, Γεωργία
|
el |
dc.contributor.author |
Πετροπούλου, Ελευθερία Κωνσταντίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Bonatsou, Georgia
|
en |
dc.contributor.author |
Petropoulou, Eleftheria Konstantina
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-10-30T10:19:38Z |
|
dc.date.available |
2020-10-30T10:19:38Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51683 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19381 |
|
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα |
* |
dc.subject |
Καρέκλες |
el |
dc.subject |
Καθίσματα |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός αντικειμένων |
el |
dc.subject |
Τοπολογία |
el |
dc.subject |
Μετασχηματισμοί |
el |
dc.subject |
Σημασία αντικειμένων |
el |
dc.subject |
Chairs |
en |
dc.subject |
Seating |
en |
dc.subject |
Product design |
en |
dc.subject |
Topology |
en |
dc.subject |
Transformations |
en |
dc.subject |
Sign of the objects |
en |
dc.title |
Τοπολογικοί μετασχηματισμοί στο σύγχρονο κάθισμα: [MM]ete[XX]elixis |
el |
dc.title |
Topological transformation of the contemporary seating: [MM]ete[XX]elixis |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.classification |
Σχεδιασμός αντικειμένου |
el |
heal.classification |
Product design |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-06-30 |
|
heal.abstract |
Το κάθισμα, ως σχεδιασμένο αντικείμενο, αποτελεί σημαντικό μέσο ανάγνωσης της εκάστοτε κοινωνίας. Η ευρύτητα της χρήσης του, καθώς και η κλίμακά του είναι απόλυτα συνυφασμένες με την καθημερινότητα του ατόμου και ως εκ τούτου διευκολύνουν την διαδικασία αντίληψης, ανάγνωσης και μετέπειτα κριτικής αυτού.
Βάσει των σημασιών του αντικειμένου – κυρίως φυσική, συμβατική - επιχειρήθηκε η ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των καθισμάτων με στόχο την αποσαφήνιση των ορίων τους από τον σχεδιαστή, για ευκολότερη και συνειδητή μετάβαση από την μία σημασία στην άλλη.
Η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε μέσω gifs –κινούμενων εικόνων- στα οποία τονίζονται οι διάφοροι (τοπολογικοί) μετασχηματισμοί που παρατηρούνται σε κάθε κατηγορία.
Έπειτα από συστηματική μελέτη του σύγχρονου (τέλη 20ου & 21ος αιώνας) έντυπου και ψηφιακού τύπου επιλέχθηκαν 120 καθίσματα τα οποία αφού αναλύθηκαν ιστορικά, θεσμικά, μορφολογικά, στην συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν
πρώιμα με θεματολογία που αναφέρεται στο σώμα και την διάδραση με φυσικά, εννοιολογικά ή επικοινωνιακά χαρακτηριστικά.
Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε κατηγοριοποίηση βάσει της τοπολογικής ανάλυσης των σύγχρονων καθισμάτων –ακολουθώντας απλοποιητικές παραδοχές- , τους τρεις τύπους σχεδιασμού
-συνειρμικός, συντακτικός, αλληγορικός-, καθώς και την βαθειά και σκληρή δομή.
Οι εν λόγω κατηγορίες συσχετίσθηκαν με τις σημασίες του αντικειμένου στα διάφορα επίπεδα ανάλυσης τονίζοντας την αλληλεπίδραση και αλληλοτομία των δύο σημασιακών λογικών και την ανάγκη παράλληλης μελέτης. |
el |
heal.abstract |
The seat, as a designed object, is an important means of understanding any society. The breadth of its use, as well as its scale, are perfectly intertwined with the daily life of the individual and therefore facilitate the process of perception, reading and subsequent criticism.
Based on the signs of the object - mainly natural, conventional - an attempt was made to classify and categorize the seats in order to clarify their boundaries by the designer, for an easier and conscious transition from one sign to another.
This process was carried out through gifs - animations - which highlight the various (topological) transformations observed in each category.
After a systematic study of the modern (late 20th & 21st century) printed and digital type, 120 seats were selected which, after being analyzed historically, institutionally, morphologically, were then early categorized on topics related to the body and interaction with physical, conceptual or communicative characteristics,
The seats were then categorized based on the topological analysis - following simplistic assumptions -, the three types of design
-associative, syntactic, allegorical-, as well as the deep and hard structure.
These categories were correlated with the signs of the object at different levels of analysis, emphasizing the interaction and interplay of the two important logics and the need for parallel study. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|