HEAL DSpace

«ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΑ (PORT STATE CONTROL) ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ»

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author ΡΟΔΙΤΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
dc.date.accessioned 2020-11-02T07:32:25Z
dc.date.available 2020-11-02T07:32:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51717
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19415
dc.rights Default License
dc.subject ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΗΜΑΙΑ ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΡΑΤΗΣΗ PORT STATE THETIS FAIR SHARE el
dc.title «ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΑ (PORT STATE CONTROL) ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ» el
dc.contributor.department ΝΑΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ el
heal.type masterThesis
heal.classification ΝΑΥΤΙΛΙΑ el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-28
heal.abstract O έλεγχος κράτους Λιμένα (PSC) αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80 για να συμπληρώσει του υφιστάμενους διεθνείς μηχανισμούς επιβολής της θαλάσσιας ασφαλείας. Αυτό ήταν σε αντίθεση με τη γενική πεποίθηση ότι πολλά κράτη Σημαίες δεν είναι σε θέση να εκτελέσουν επαρκώς τα καθήκοντά τους διασφαλίζοντας ότι τα πλοία που φέρουν τη Σημαία τους συμμορφώνονται πλήρως με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας που διατυπώθηκε υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Διεθνής Οργάνωσης της Εργασίας (ILO). Στο πλαίσιο του καθεστώτος ανοιχτής νηολόγησης, τυχαίνει ένα πλοίο σπάνια να επισκεφθεί το λιμάνι νηολόγησής του η ακόμα και να μην το επισκεφθεί ποτέ κατά τη διάρκεια της ζωής του. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος ο βαθμός εφαρμογής των διεθνών προτύπων μπορεί να διαφέρει μεταξύ των διαφόρων ανοιχτών νηολογίων. Ενώ τα πιο ευσυνείδητα κράτη σημαίας έχουν ένα σύστημα επιθεωρήσεων κάτω από το οποίο επιθεωρητές σημαίας τοποθετούνται ή διορίζονται σε στρατηγικές τοποθεσίες ανά τον κόσμο για να επισκέπτονται τα πλοία τα οποία φέρουν τη σημαία των κρατών τους, υπάρχουν πάρα πολλά πλοία που είναι πέρα από την εμβέλεια των επιθεωρητών του κράτους σημαίας τους. Αυτή την παράλειψη ήρθε να καλύψει και να αντιμετωπίσει ο έλεγχος του κράτους Λιμένα. Ήταν πάντα το προνόμιο των μεμονωμένων κρατών σύμφωνα με τους εθνικούς και διεθνείς νόμους, να επιθεωρούν ξένα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια τους. Ωστόσο η καθιέρωση του καθεστώτος των επιθεωρήσεων του κράτους Λιμένα (PSC) έχει διευκολύνει τη το συντονισμό και την εναρμόνιση σε περιφερειακό επίπεδο της ενεργητικής άσκησης αυτών των δικαιωμάτων που απορρέουν από τις διάφορες συμβάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας (ΙLO). Ο έλεγχος του κράτους Λιμένα αναφέρεται συχνά ως ένα τέταρτο δίχτυ ασφαλείας για τα ποντοπόρα πλοία. Έχει σχεδιαστεί για να αντισταθμίσει τις τυχόν ελλείψεις του πλοιοκτήτη, του κράτους Σημαία και του Οργανισμού κλάσης εκτός από άλλους παράγοντες. Ως εκ τούτου ο έλεγχος κράτους Λιμένα είναι απλά ένα συμπλήρωμα, όχι υποκατάστατο της αποτελεσματικής διαχείρισης της ασφάλειας στη θάλασσα από το κράτος Σημαία. Ενώ προοριζόταν αρχικά ως ένα προσωρινό μέτρο, οι τάσεις και οι εξελίξεις στη διεθνή εφαρμογή υποδηλώνουν ότι ο έλεγχος του κράτους Λιμένα είναι εδώ για να μείνει. Στη δεκαετία του 1990 θεσμοθετήθηκε το καθεστώς του ελέγχου του κράτους μέσω ρητών διατάξεων σε τρείς από τις σημαντικότερες συμβάσεις στο διεθνές κανονιστικό πλαίσιο για την ασφάλεια στη θάλασσα. Πρόκειται για τη διεθνή σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS), για τη διεθνή σύμβαση για τα πρότυπα πιστοποίησης και τήρησης φυλακών των ναυτικών (STCW), και την πρόληψη ρύπανσης από τα πλοία (MARPOL). Επιπλέον ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ενθαρρύνει ενεργά τη σύναψη περιφερειακών συμφωνιών για τον έλεγχο του κράτους Λιμένα μνημόνια κατανόησης σχετικά με τον έλεγχο κράτους Λιμένα (MOU on PSC). Πέρα από τις διοικητικές και επιχειρησιακές λειτουργίες, οι περιφερειακές συμφωνίες καθόρισαν ποσοστώσεις για το ελάχιστο ποσοστό πλοίων που υπάγονται στη δικαιοδοσία ενός μέρους, τα οποία πρέπει να επιθεωρούνται. Μαζί τα μνημόνια που λειτουργούν σήμερα καλύπτουν όλες τις θάλασσες του πλανήτη [1]. Στη συγκεκριμένη εργασία μελετώντας ένα δείγμα επιθεωρήσεων στα πλαίσια του PARIS MOU που διενεργήθηκαν στα ελληνικά λιμάνια κατά το χρονικό διάστημα 2014-2019 γίνεται μια προσπάθεια να καταδειχτεί αν υπάρχει κάποια συσχέτιση των αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων με διάφορες μεταβλητές όπως η ηλικία του πλοίου, ο τύπος πλοίου, η σημαία του πλοίου και η χωρητικότητά του. el
heal.advisorName ΒΕΝΤΙΚΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
heal.committeeMemberName ΖΑΡΑΦΩΝΙΤΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
heal.committeeMemberName ΣΑΜΟΥΗΛΙΔΗΣ, ΜΑΝΟΛΗΣ Σ.
heal.academicPublisher Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 123
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής