dc.contributor.author | Λιόγκα, Χριστιάνα | |
dc.contributor.author | Liogka, Christiana | |
dc.date.accessioned | 2020-11-02T07:59:44Z | |
dc.date.available | 2020-11-02T07:59:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51729 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19427 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χωρική Ανάλυση | el |
dc.subject | Συντακτική Ανάλυση | el |
dc.subject | Τροχαία Ατυχήματα | el |
dc.subject | Δήμος Αθηναίων | el |
dc.subject | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
dc.subject | Spatial Analysis | en |
dc.subject | Space Syntax | en |
dc.subject | Municipality of Athens | en |
dc.subject | GIS | en |
dc.subject | Traffic Accidents | en |
dc.title | Χωροχρονική ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων και συντακτική δομή του αστικού χώρου: Η περίπτωση της Αθήνας την περίοδο 2008-2017 | el |
dc.title | Spatial-temporal analysis of traffic accidents and urban structure: The case of Athens in the period 2008-2017 | el |
dc.contributor.department | Γεωπληροφορική | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Χωρική Ανάλυση | el |
heal.classification | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-02-21 | |
heal.abstract | Η οδική ασφάλεια αποτελεί πλέον μείζον κοινωνικό θέμα σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς τα τροχαία ατυχήματα κατατάσσονται υψηλά στη λίστα των κυριότερων αιτιών θανάτου. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χωροχρονική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων και τη συσχέτιση αυτών με τη συντακτική δομή του αστικού χώρου. Πιο συγκεκριμένα, αρχικός στόχος είναι τόσο η στατιστική όσο και η χωρική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων που έλαβαν χώρα τη δεκαετία μεταξύ 2008-2017 στο Δήμο της Αθήνας. Η μελέτη εξετάζει το χωρικό πρότυπο του φαινομένου συνολικά αλλά και ανά κατηγορία ατυχημάτων ανάλογα με το είδος του παθόντα και τη σοβαρότητα του τροχαίου ατυχήματος. Επιπλέον, εντοπίζονται επικίνδυνες οδοί και οδοί όπου συμβαίνουν λίγα ή καθόλου τροχαία ατυχήματα και αναδεικνύονται οι θέσεις αυτών στο οδικό δίκτυο που παρουσιάζουν διαχρονικότητα για όλα τα έτη της περιόδου που μελετάται και θέσεις όπου εντοπίζονται μόνο τα τελευταία έτη ή μόνο παλαιότερα έτη αντίστοιχα. Σε συνέχεια της μελέτης διερευνάται η συσχέτιση μεταξύ της χωρικής διαμόρφωσης του αστικού δικτύου και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της συντακτικής ανάλυσης (Space Syntax). Η μεθοδολογία στηρίζεται στη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με επιλογή των κατάλληλων εργαλείων και τεχνικών μεθόδων για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων και η συσχέτιση υπολογίζεται βάσει του δείκτη συσχέτισης Spearman’s rho. Το αποτέλεσμα που απορρέει είναι ότι υπάρχει θετική συσχέτιση του συντακτικού μέτρου της γωνιακής επιλογής (choice) με εφαρμογή σε υπερτοπική ακτίνα, με τα τροχαία ατυχήματα για την πόλη της Αθήνας. | el |
heal.abstract | Nowadays, road safety is a major social issue globally as traffic accidents are ranked high on the list of leading causes of death. This diploma thesis deals with the spatio-temporal analysis of traffic accidents and their correlation with space syntax analysis. More specifically, the primary objective is both statistical and spatial analysis of the road accidents that took place between 2008-2017 in the municipality of Athens. This study examines the spatial pattern of the phenomenon overall, but also by accident category depending on the road user type and the severity of the traffic accident. In addition, road network was classified into three categories according to the frequency of traffic accidents-namely low, medium and high risk roads. Also, in this study are identified the locations of road accidents on the road network that have been intertemporal for all its years of the period that is being studied and locations where happen traffic accidents only recent years or they had happened only past years respectively. The study further investigates the relationship between spatial configuration of the urban network and traffic accidents through syntax analysis (space syntax). The methodology is based on the use of Geographic Information Systems by selecting the appropriate tools and technical methods for extracting the results and the correlation is calculated based on the Spearman’s RHO correlation coefficient. The results showed that there is a positive correlation between the structural measure of the angle choice, with application in a global radius, and traffic accidents in the city of Athens. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | |
heal.advisorName | Photis, Yorgos | |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | |
heal.committeeMemberName | Πηγάκη, Μαρία | |
heal.academicPublisher | Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: