HEAL DSpace

Χωροχρονική ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων και συντακτική δομή του αστικού χώρου: Η περίπτωση της Αθήνας την περίοδο 2008-2017

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λιόγκα, Χριστιάνα
dc.contributor.author Liogka, Christiana
dc.date.accessioned 2020-11-02T07:59:44Z
dc.date.available 2020-11-02T07:59:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51729
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19427
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χωρική Ανάλυση el
dc.subject Συντακτική Ανάλυση el
dc.subject Τροχαία Ατυχήματα el
dc.subject Δήμος Αθηναίων el
dc.subject Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
dc.subject Spatial Analysis en
dc.subject Space Syntax en
dc.subject Municipality of Athens en
dc.subject GIS en
dc.subject Traffic Accidents en
dc.title Χωροχρονική ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων και συντακτική δομή του αστικού χώρου: Η περίπτωση της Αθήνας την περίοδο 2008-2017 el
dc.title Spatial-temporal analysis of traffic accidents and urban structure: The case of Athens in the period 2008-2017 el
dc.contributor.department Γεωπληροφορική el
heal.type masterThesis
heal.classification Χωρική Ανάλυση el
heal.classification Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-21
heal.abstract Η οδική ασφάλεια αποτελεί πλέον μείζον κοινωνικό θέμα σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς τα τροχαία ατυχήματα κατατάσσονται υψηλά στη λίστα των κυριότερων αιτιών θανάτου. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χωροχρονική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων και τη συσχέτιση αυτών με τη συντακτική δομή του αστικού χώρου. Πιο συγκεκριμένα, αρχικός στόχος είναι τόσο η στατιστική όσο και η χωρική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων που έλαβαν χώρα τη δεκαετία μεταξύ 2008-2017 στο Δήμο της Αθήνας. Η μελέτη εξετάζει το χωρικό πρότυπο του φαινομένου συνολικά αλλά και ανά κατηγορία ατυχημάτων ανάλογα με το είδος του παθόντα και τη σοβαρότητα του τροχαίου ατυχήματος. Επιπλέον, εντοπίζονται επικίνδυνες οδοί και οδοί όπου συμβαίνουν λίγα ή καθόλου τροχαία ατυχήματα και αναδεικνύονται οι θέσεις αυτών στο οδικό δίκτυο που παρουσιάζουν διαχρονικότητα για όλα τα έτη της περιόδου που μελετάται και θέσεις όπου εντοπίζονται μόνο τα τελευταία έτη ή μόνο παλαιότερα έτη αντίστοιχα. Σε συνέχεια της μελέτης διερευνάται η συσχέτιση μεταξύ της χωρικής διαμόρφωσης του αστικού δικτύου και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της συντακτικής ανάλυσης (Space Syntax). Η μεθοδολογία στηρίζεται στη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με επιλογή των κατάλληλων εργαλείων και τεχνικών μεθόδων για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων και η συσχέτιση υπολογίζεται βάσει του δείκτη συσχέτισης Spearman’s rho. Το αποτέλεσμα που απορρέει είναι ότι υπάρχει θετική συσχέτιση του συντακτικού μέτρου της γωνιακής επιλογής (choice) με εφαρμογή σε υπερτοπική ακτίνα, με τα τροχαία ατυχήματα για την πόλη της Αθήνας. el
heal.abstract Nowadays, road safety is a major social issue globally as traffic accidents are ranked high on the list of leading causes of death. This diploma thesis deals with the spatio-temporal analysis of traffic accidents and their correlation with space syntax analysis. More specifically, the primary objective is both statistical and spatial analysis of the road accidents that took place between 2008-2017 in the municipality of Athens. This study examines the spatial pattern of the phenomenon overall, but also by accident category depending on the road user type and the severity of the traffic accident. In addition, road network was classified into three categories according to the frequency of traffic accidents-namely low, medium and high risk roads. Also, in this study are identified the locations of road accidents on the road network that have been intertemporal for all its years of the period that is being studied and locations where happen traffic accidents only recent years or they had happened only past years respectively. The study further investigates the relationship between spatial configuration of the urban network and traffic accidents through syntax analysis (space syntax). The methodology is based on the use of Geographic Information Systems by selecting the appropriate tools and technical methods for extracting the results and the correlation is calculated based on the Spearman’s RHO correlation coefficient. The results showed that there is a positive correlation between the structural measure of the angle choice, with application in a global radius, and traffic accidents in the city of Athens. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος
heal.advisorName Photis, Yorgos
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία
heal.academicPublisher Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 113
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα