dc.contributor.author |
Κωστέλλου, Αναστασία
|
el |
dc.contributor.author |
Kostellou, Anastasia
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-11-03T09:06:01Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T09:06:01Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51768 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19466 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Χωρική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Διερευνητική ανάλυση δεδομένων |
el |
dc.subject |
Χωρική αυτοσυσχέτιση |
el |
dc.subject |
Μη επιβλεπόμενη ταξινόμηση |
el |
dc.subject |
Road traffic accidents |
en |
dc.subject |
Spatial analysis |
en |
dc.subject |
Exploratory data analysis |
en |
dc.subject |
Spatial autocorrelation |
en |
dc.subject |
Unsupervised classification |
en |
dc.title |
Χωρική ανάλυση οδικών ατυχημάτων στην Περιφέρεια Αττικής |
el |
dc.title |
Spatial analysis of road accidents in Attica Region |
en |
dc.contributor.department |
Τομέας έργων υποδομής και αγροτικής ανάπτυξης - Εργαστήριο συγκοινωνιακής τεχνικής |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδική ασφάλεια |
el |
heal.classification |
Χωρική ανάλυση |
el |
heal.classification |
Road safety |
en |
heal.classification |
Spatial analysis |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-20 |
|
heal.abstract |
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα προς αντιμετώπιση τα τελευταία χρόνια είναι αυτό της οδικής ασφάλειας, καθώς σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (2018), τα οδικά ατυχήματα αποτελούν την όγδοη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως για όλες τις ηλικιακές ομάδες με πολλαπλές συνέπειες, οι οποίες αφορούν τόσο τους παθόντες, όσο και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Το ενδιαφέρον της παρούσας διπλωματικής εργασίας εστιάζεται στη διερεύνηση του φαινομένου των οδικών ατυχημάτων σε χωρικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο της εργασίας είναι η εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων χωρικής ανάλυσης με στόχο τον προσδιορισμό των Δήμων και Δημοτικών Ενοτήτων της Περιφέρειας Αττικής που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα αναφορικά με τα οδικά ατυχήματα, τόσο στο σύνολό τους, όσο και ανά κριτήριο. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται στην παρούσα εργασία αφορούν στα οδικά ατυχήματα που συνέβησαν στην Περιφέρεια Αττικής το διάστημα 2011 έως και 2015 με το επίπεδο της χωρικής ανάλυσης να είναι πολυγωνικής μορφής. Χρησιμοποιείται η τεχνολογία των Γεωπληροφοριακών Συστημάτων, η οποία θεωρείται από τους περισσότερους ερευνητές το αυτονόητο περιβάλλον διαχείρισης γεωγραφικών δεδομένων. Εφαρμόζονται τρεις μέθοδοι χωρικής ανάλυσης, οι οποίες είναι η μέθοδος της διερευνητικής ανάλυσης των δεδομένων, η μέθοδος της χωρικής αυτοσυσχέτισης και η μέθοδος της μη επιβλεπόμενης ταξινόμησης και υλοποιούνται με χρήση των λογισμικών ArcGIS 10.5.1 και Minitab 19. Η διερευνητική ανάλυση δεδομένων αναφέρεται σε ένα σύνολο τεχνικών, που αντικείμενο έχουν την οπτική αναπαράσταση των δεδομένων με τη χρήση γραφικών μέσων. Αποτελεί ένα μέσο για την παρουσίαση και τη μετάδοση της πληροφορίας με άμεσο και απλό τρόπο, που στόχο έχει τον εντοπισμό και την αναγνώριση δομών και ιδιοτήτων σε ένα σύνολο δεδομένων. Η μέθοδος της χωρικής αυτοσυσχέτισης εξετάζει εάν η παρατηρηθείσα τιμή μιας μεταβλητής σε μια περιοχή είναι ανεξάρτητη από τις τιμές της μεταβλητής στις γειτονικές τοποθεσίες, δηλαδή χωρική αυτοσυσχέτιση υπάρχει όταν η τιμή μίας μεταβλητής, που αναφέρεται σε μία συγκεκριμένη χωρική ενότητα, επηρεάζει και επηρεάζεται από τις τιμές της ίδιας μεταβλητής στις γειτονικές χωρικές ενότητες (Kitchin και Tate, 2000). Η μη επιβλεπόμενη ταξινόμηση είναι μία μέθοδος που χρησιμοποιείται στη διερεύνηση δεδομένων και προσπαθεί να δημιουργήσει “φυσικές” ομάδες δεδομένων με στόχο την αντιμετώπιση των ομάδων με τους ίδιους νόμους και κανόνες. Αυτές οι ομάδες είναι ανεπηρέαστες, με την έννοια ότι δεν απαιτούνται εκ των προτέρων υποθέσεις, όπως συμβαίνει στις περισσότερες στατιστικές μεθόδους. Τα κύρια αποτελέσματα της ανάλυσης είναι αρχικά, ότι όλες οι μεταβλητές στην περιοχή μελέτης παρουσιάζουν χωρικά ομαδοποιημένο πρότυπο. Οι Δήμοι οι οποίοι φαίνεται να αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτοί των Αθηναίων, της Καλλιθέας και της Νέας Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, ενώ το 47% των υπό διερεύνηση Δήμων παρουσιάζουν μικρή επιβάρυνση και κανένας δε βρίσκεται εντός του Λεκανοπεδίου Αττικής. Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα και των τριών μεθόδων που εφαρμόσθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, παρατηρείται ότι ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείται κάθε φορά, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι το ίδιο, ότι δηλαδή, τα περισσότερα οδικά ατυχήματα που συμβαίνουν στην Περιφέρεια Αττικής εντοπίζονται στους Δήμους της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας. |
el |
heal.abstract |
Nowadays one of the most important issues to be addressed in recent years is that of road safety, as according to the World Health Organization (2018), road accidents are the eighth leading cause of deaths worldwide for all age groups and the consequences concern both those involved and the society as a whole. This thesis focuses on the investigation of road traffic accidents at a spatial level. Specifically, appropriate methods of spatial analysis are being applied in order to identify the Municipalities and Municipal Units of the Attica Region that face the biggest problem regarding road accidents, as a whole and also considering specific criteria. The data used in the current study involves road accidents that occurred in the Region of Attica between 2011 and 2015 with the level of spatial analysis being polygonal. Geographic Information Systems techniques are being used, which is considered by most researchers to be the most evident geographic data management environment. Three meth-ods of spatial analysis are being applied. Those are the method of exploratory data analysis, the method of spatial autocorrelation and the method of unsupervised classification and are implemented using ArcGIS 10.5.1 and Minitab 19 software. Exploratory data analysis refers to a set of techniques, which aim at the visual representation of data using graphic media. It is a means of presenting and transmitting information in a direct and simple manner, which aims at locating and identifying structures and properties in a dataset. The method of spatial autocorrelation examines whether the observed value of a variable in an area is independent of the variable values in adjacent locations, that is, spatial autocorrelation exists when the value of a variable, referring to a specific spatial unit, is affected by the values of the same variable in adjacent spatial units (Kitchin and Tate, 2000). Unsupervised classification is a method used in data exploration that seeks to create "physical" groups of data in order to treat groups with the same laws and rules. These groups are unaffected, in the sense that no prior assumptions are required, as is the case with most statistical methods. The main results of the analysis are that all variables in the study area present a spatially grouped pattern. The Municipalities that seem to face the biggest problem are those of Athineon, Kallithea and Nea Philadelphia-Chalkidona, while there are no municipalities within the Attica Basin that exhibit high concentration of road traffic accidents. Comparing the results of all three methods applied in the context of this dissertation, it is observed that regardless of the method used each time, the general conclusion is the same, that is, most road accidents that occur in the Region of Athens. are located in the Municipalities of the metropolitan area of Athens. |
en |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Χατζηχρήστος, Θωμάς |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
104 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|