dc.contributor.author | Φλάρης, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Flaris, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T07:45:43Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T07:45:43Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51802 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19500 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας | el |
dc.subject | Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων | el |
dc.subject | Σταθμισμένο κόστος ιδιοκτησίας | el |
dc.title | Ανάπτυξη μοντέλου κόστους ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων. | el |
dc.title | Development of electric vehicle ownership cost model | en |
dc.contributor.department | ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-16 | |
heal.abstract | Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αποτελούν μια εναλλακτική και φιλική προς το περιβάλλον λύση μετακίνησης που αναπτύσσεται έντονα τα τελευταία χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των επιλογών που προσφέρονται στους καταναλωτές, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μια λύση που αποκτά συνεχώς μεγαλύτερη απήχηση στις προτιμήσεις τους τα τελευταία χρόνια, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν πολλαπλά περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν συνδεθεί άμεσα και με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί από τα περισσότερα κράτη. Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει την ανάγκη διάδοσή τους και η απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς για τον συγκεκριμένο τύπο οχήματος κρίνεται επιβεβλημένη. Παρότι η πορεία των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων τα τελευταία χρόνια καταγράφει αισιόδοξες τάσεις, τα ποσοστά πωλήσεων τους παραμένουν αρκετά χαμηλά παγκοσμίως. Ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια για την εξάπλωση των οχημάτων αυτών αποτελεί το αυξημένο κόστος αγοράς που τα συνοδεύει. Αυτό άλλωστε έχει σαν σκοπό να αμβλύνει η παροχή οικονομικών επιδοτήσεων που πραγματοποιείται από πλήθος κρατών. Επομένως, γίνεται κατανοητό ότι η μελέτη των οικονομικών επιδόσεων των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον, αφού μπορεί να δώσει χρήσιμα στοιχεία τόσο στους καταναλωτές όσο και στα κράτη που χαράζουν πολιτική. Στο πλαίσιο που περιγράφηκε παραπάνω, αναπτύχθηκε ένα μοντέλο Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας για τον υπολογισμό των οικονομικών επιδόσεων εννέα οχημάτων και τελικά η μελέτη πλαισιώθηκε με τον υπολογισμό του Σταθμισμένου Κόστους των συγκεκριμένων οχημάτων. Επιλέγοντας τις πλέον κατάλληλους παραμέτρους για την εκτίμηση του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας στη συνέχεια αποτυπώθηκαν οι βαρύτητες των παραμέτρων κόστους σύμφωνα με την κρίση μια ομάδας ειδικών προκειμένου να υπολογιστεί το Σταθμισμένο Κόστος Ιδιοκτησίας. Ειδικότερα, η μεθοδολογία εφαρμόζεται για την αγορά της Γαλλίας, επιλογή που πραγματοποιήθηκε λόγω της σημαντικότητας της συγκεκριμένης αγοράς στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διαθεσιμότητας δεδομένων που παρουσίαζε. Η μεθοδολογία που αναπτύσσεται υπό προϋποθέσεις και με τις κατάλληλες προσαρμογές δύναται να χρησιμοποιηθεί για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε οποιαδήποτε αγορά. Με τον υπολογισμό τόσο του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας, όσο και του Σταθμισμένου κόστους δίνεται η δυνατότητα διερεύνησης των οικονομικών επιδόσεων οχημάτων διαφόρων τεχνολογιών, πληροφορία που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αφού οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής και οι καταναλωτές είναι σε θέση να λαμβάνουν υπόψη με ορθότερο τρόπο τον παράγοντα του κόστους. | el |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 108 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: