dc.contributor.author |
Χατζούδης, Ευάγγελος
|
el |
dc.date.accessioned |
2020-11-07T06:39:28Z |
|
dc.date.available |
2020-11-07T06:39:28Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51805 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19503 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Διαχείριση επιχειρησιακών διαδικασιών |
el |
dc.subject |
BPM |
en |
dc.subject |
BPMN |
en |
dc.subject |
Διαχείριση πελατειακών σχέσεων |
el |
dc.subject |
CRM |
en |
dc.subject |
Πληροφοριακά συστήματα |
el |
dc.title |
Αναδιοργάνωση διαδικασίας νέας σύνδεσης
πελάτη στο δίκτυο διανομής αερίου και
διαμόρφωση λειτουργικών προδιαγραφών
συστήματος CRM |
el |
dc.contributor.department |
Τομέας Βιομηχανικής Δοιήκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-28 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται στη διαχείριση και μοντελοποίηση επιχειρησιακών διαδικασιών (Business Process Management/Modeling-BPM). Το εν λόγω θέμα
έχει τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων σε ακαδημαϊκό επίπεδο εδώ και πολλά
χρόνια. Η πρακτική εφαρμογή του θεωρητικού υπόβαθρου σε επιχειρησιακό επίπεδο άργησε
να πραγματοποιηθεί αλλά πλέον κανείς δεν αμφισβητεί τη σημαντικότητα της ύπαρξης ενός
συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών διαδικασιών. Η εργασία επιδιώκει τόσο την προσέγγιση του θέματος από θεωρητική σκοπιά όσο και σε πραγματικές ανάγκες μιας μελέτης
περίπτωσης (case study).
Η μελέτη περίπτωσης που εξετάζεται αφορά την επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρίας
ΔΕΔΑ, μιας δημόσιας εταιρίας διανομής φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, η παρούσα εταιρία θέλει να προβεί στη δημιουργία μιας «Νέας Σύνδεσης» φυσικού αερίου και την ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα υποστηρίζει τη παραπάνω διαδικασία.
Στη συνέχεια αφού κατανοήθηκαν οι ανάγκες και οι περιορισμοί της πραγματικής μελέτης περίπτωσης, μοντελοποιήθηκε η διαδικασία με τη χρήση της αρχιτεκτονικής ARIS, σε
συνδυασμό με τη πλατφόρμα λογισμικού ARIS Business Designer & Architect 10 και τις
λύσεις-μεθόδους που προτείνει η ARIS για την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη
περιγραφή της διαδικασίας.
Το πρώτο πρακτικό κομμάτι της διπλωματικής είναι αυτό της μοντελοποίησης. Επιλέχθηκαν
8 διαφορετικά μοντέλα-μέθοδοι ARIS με στόχο να καλύψουν όλες τις παρούσες αλλά και
μελλοντικές ανάγκες της μελέτης περίπτωσης καθώς επίσης να γίνουν εμφανή τα σημεία της
διαδικασίας που μπορούν να βελτιωθούν και να οδηγήσουν σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
για την εταιρία. Ο πυλώνας της μοντελοποίησης βασίστηκε στο πρότυπο BPMN 2.0 στην
εκδοχή Enterprise Collaboration Platform τόσο λόγω της πληθώρας πλεονεκτημάτων που
κατέχει και των αναγκαίων εργαλείων για την μελέτη περίπτωσης όσο και λόγω ακαδημαϊκού
ενδιαφέροντος.
Επίσης όπως αναφέρθηκε η ΔΕΔΑ επιθυμεί να υποστηρίξει τη «Νέα Σύνδεση» με ένα
πληροφοριακό σύστημα. Ως καλύτερη επιλογή για την περίπτωση αυτή κρίθηκε ένα σύστημα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (Customer Relationship Management-CRM) ειδικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εταιρίας. Στη παρούσα διπλωματική αναλύθηκαν
αρχικά τα οφέλη και η αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός CRM συστήματος στο σύγχρονο
πελατοκεντρικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα και στη συνέχεια ακολούθησε το δεύτερο πρακτικό μέρος της διπλωματικής εργασίας που είναι η εξαγωγή
των προδιαγραφών που απαιτούνται για τη ανάπτυξη του ειδικού CRM συστήματος της
ΔΕΔΑ |
el |
heal.advisorName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρμαράς, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
138 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|