dc.contributor.author | Χαμάλης, Λεωνίδας | el |
dc.contributor.author | Chamalis, Leonidas | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-10T11:05:05Z | |
dc.date.available | 2020-11-10T11:05:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51877 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19575 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διανομείς | el |
dc.subject | Ταχυμεταφορείς | el |
dc.subject | Συνθήκες εργασίας | el |
dc.subject | Οδηγική συμπεριφορά | el |
dc.subject | Εργατικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Occupational safety | en |
dc.subject | Courier | el |
dc.subject | Delivery | en |
dc.subject | Drivers employment | en |
dc.subject | Driving behaviour | en |
dc.title | Εθνογραφική διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά των διανομέων και ταχυμεταφορέων στην Ελλάδα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-12 | |
heal.abstract | Βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των παραγόντων που ασκούν επιρροή στην οδηγική συμπεριφορά των επαγγελματιών δικυκλιστών στην Ελλάδα. Αρχικά διεξάγεται επισκόπηση της υφιστάμενης Ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας αλλά και ανάλυση των συζητήσεων μεταξύ επαγγελματιών του κλάδου σε εξειδικευμένο διαδικτυακό ιστολόγιο. Στη συνέχεια επιχειρείται μια εθνογραφική προσέγγιση του ζητήματος μέσω διεξαγωγής δομημένων συνεντεύξεων με τους εν λόγω εργαζομένους αλλά και μέσω αυτοπαρατήρησης του ερευνητή – διανομέα. Τα ευρήματα που εξάγονται έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αναδεικνύουν την εφαρμογή πολύπλευρων πιέσεων στον διανομέα/ταχυμεταφορέα, ο οποίος συχνά καλείται να πάρει αποφάσεις αντίθετες με τις αρχές του περί ατομικής ασφάλειας. Η χρονική πίεση, η εργασιακή ανασφάλεια και η οικονομική δυσπραγία φαίνεται να είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που συμπλέκονται εις βάρος της ασφάλειας του εργαζομένου. Παράλληλα η στάση της εργοδοσίας είναι συνήθως αδιάφορη, αν όχι εχθρική απέναντι στην κουλτούρα ασφάλειας ενώ η Τροχαία είθισται να ανέχεται κάποιες παραβάσεις των εργαζομένων αυτών. Τελικά σε κάποιες περιπτώσεις η επικίνδυνη οδήγηση σταδιακά ενσωματώνεται στην νοοτροπία του δικυκλιστή εις βάρος της καθημερινής του ασφάλειας. Αναδεικνύεται έτσι η απαίτηση για ουσιαστικές παρεμβάσεις πρωτίστως σε συμπεριφοριστικό επίπεδο. | el |
heal.abstract | Investigating the factors that affect delivery and courier motorcyclists’ driving behaviour in Greece is the main purpose of this study. At first Greek and international literature is overviewed. After that the research includes an analysis on the conversations between those employees in an online specialized forum. Furthermore, an ethnographic approach is attempted through structured reviews of this sector’s drivers combined with self-observation carried out by the researcher-delivery driver. The conclusions drawn are very interesting since they highlight the variety of factors exerting pressure on these people working on a motorcycle, who often are forced to behave against their personal safety principals. Time pressure, employee insecurity and poverty are the most significant factors that unite against the worker’s safety. At the same time employers are usually indifferent, if not disputant, when it comes to safety culture, while police tend to tolerate some of those motorcyclists’ violations. In the end risky driving in some cases gets incorporated in this driver’s mentality with horrible consequences on their everyday safety. Therefore the need for drastic measures, especially on a behavioristic level, is obvious. | en |
heal.advisorName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρμαράς, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας Εργαστήριο Εργονομίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 84 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: