dc.contributor.author | Κεσόπουλος, Στυλιανός | el |
dc.contributor.author | Kesopoulos, Stylianos | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-10T14:30:50Z | |
dc.date.available | 2020-11-10T14:30:50Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51885 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19583 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυξητικές | el |
dc.subject | Κυψελωτές | el |
dc.subject | Μείωση | el |
dc.subject | Δυσκαμψία | el |
dc.subject | Σχεδιασμός | el |
dc.title | Βέλτιστος σχεδιασμός κυψελωτών πλακών με χρήση αυξητικών δομών για μείωση του βάρους και αύξηση της δυσκαμψίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δοκιμή αυξητικών δομών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-30 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική γίνεται η συγκριτική μελέτη αεροτομών με πυρήνα αυξητικών δομών τύπου hexachiral και δομών honeycomb για τη μείωση του βάρους των κατασκευών όπως π.χ. αεροσκάφη. Ταυτόχρονα μελετιούνται συγκριτικά οι μηχανικές ιδιότητες των δοκιμίων που χρησιμοποιήθηκαν ώστε να μπορέσει να υπάρχει μια πλήρης εικόνα ως προς τους παράγοντες που τα καθορίζουν λειτουργικά και αποτελεσματικά στα φορτία και τις καταπονήσεις που θα ασκηθούν. Η διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: • Το πρώτο αφορά την εξεύρεση του μητρώου δυσκαμψίας των δύο ομοιογενών ανισότροπων δομών από ισότροπο υλικό με σκοπό την δημιουργία ενός ομοιογενούς ανισότροπου μοντέλου ως βασικό στοιχείο για την επίτευξη της μελέτης σε μεγάλες κατασκευές λόγω συνθετότητας και της δυσκολίας του υπολογιστικού μοντέλου στα αντίστοιχα προγράμματα. Έπειτα γίνεται σύγκριση των αποκλίσεων του μοντέλου με το πραγματικό. • Το δεύτερο κομμάτι αφορά τη συγκριτική μελέτη των δύο δομών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια -ενδεικτικά αναφέρονται βάρος, αντοχή σε κάμψη, ιδιοσχυνότητες- μεταξύ τους καθώς και την πραγμάτωση μηχανικών δοκιμών κάμψης που τυπώθηκαν σε 3d printer με υλικό PET και PL. Ως αποτελέσματα της έρευνας χρειάζεται να επισημανθεί το γεγονός ότι στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την δομή αυτή σε πραγματικές συνθήκες πτήσης. Με βάση τα κριτήρια που τέθηκαν και παραπάνω αλλά και παρουσιάζονται στο κείμενο της διπλωματικής διαπιστώνεται η μεγαλύτερη πληρότητα της δομής hexachiral σε σχέση με την δομή honeycomb. Τέλος γίνεται μια αναφορά σε προτάσεις ως προς την βελτίωση των συγκεκριμένων δομών για αξιοποίηση σε περαιτέρω έρευνα. | el |
heal.abstract | In this thesis, the comparative study of airfoils with a core of hexachiral type auxetic structures and honeycomb structures for the reduction of structural (i.e aircraft) weight is carried out. At the same time, the mechanical properties of the tests used are studied comparatively so that there can be a complete picture of the factors that determine them functionally and effectively in the loads and stresses that will be exerted. This thesis is divided into two parts: • The first concerns the finding of the stiffness matrix of the two anisotropic structures in order to create a homogeneous anisotropic model as a key element for facilitating the study in large structures due to the complexity and difficulty of the computational model in the respective FEA platforms. Then the deviations of the model with the real one are compared. • The second part concerns the comparative study of the two structures based on specific criteria - indicatively mentioned weight, flexural strength, specific strength - among them as well as the performance of mechanical bending tests printed in 3d printer with PET and PLA material. As a result of the research, it is necessary to point out the fact that in the context of this thesis, not all the factors that can affect this structure in real flight conditions can be taken into account. Based on the criteria set out above and presented in this thesis, it is ascertained that the Hexachiral structure is more complete than the honeycomb structure. Finally, a reference is made to proposals for the improvement of the specific structures for utilization in further research. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστοφόρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 80 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: