dc.contributor.author | Στρατήγης, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Stratigis, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-16T10:27:56Z | |
dc.date.available | 2020-11-16T10:27:56Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51920 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19618 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου | el |
dc.subject | Κοπεγχάγη | el |
dc.subject | Μπορντώ | el |
dc.subject | Θεσσαλονίκη | el |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Accessibility | en |
dc.subject | Wheelchair users | en |
dc.subject | Copenhagen | en |
dc.subject | Bordeaux | en |
dc.subject | Thessaloniki | en |
dc.title | Χωρική ανάλυση επιπέδων προσβασιμότητας και ελκυστικότητας του δημοσίου χώρου για πεζούς και χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου : Οι περιπτώσεις των κέντρων της Κοπεγχάγης, του Μπορντώ και της Θεσσαλονίκης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Spatial analysis of street network accessibility and public space attractiveness for pedestrian and wheelchair users : the cases of downtown Copenhagen, Bordeaux and Thessaloniki | en |
heal.classification | Χωρική ανάλυση | el |
heal.classification | Spatial analysis | en |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-15 | |
heal.abstract | Ο όρος περπατησιμότητα (walkability) δείχνει τον βαθμό στον οποίο το δομημένο περιβάλλον είναι ελκυστικό για μετακίνηση πεζή, ενώ η προσβασιμότητα (spatial accessibility) υποδηλώνει την δυνατότητα κάθε ανθρώπου να προσεγγίσει τον δημόσιο χώρο βάσει της υφιστάμενης κατάστασης των υποδομών δικτύου που του προσφέρεται αλλά και της αστικής μορφολογίας. Η βελτίωση των επιπέδων προσβασιμότητας τα τελευταία χρόνια αναγνωρίζεται ώς ένας από τους κυριότερους στόχους στην αστική πολιτική και την σχεδίαση των αστικών κέντρων, καθώς με την προώθηση σχετικών χωρικών παρεμβάσεων επηρεάζονται κρίσιμες πτυχές της καθημερινότητας, όπως η επιλογή τόπου κατοικίας ή/και, εργασίας, αλλά και ο τρόπος μετακίνησης στην πόλη. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες έρευνες, οι οποίες εστιάζουν στην ανάλυση του βαθμού της περπατησιμότητας των πόλεων μελετώντας διάφορες παραμέτρους που την επηρεάζουν. Από αυτές όμως, ελάχιστες περιλαμβάνουν και τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή περιορισμένης κινητικότητας καθώς και ακόμη λιγότερες ερευνούν το επίπεδο προσβασιμότητας αυτών σε συγκεκριμένους προορισμούς. Κεντρικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, λοιπόν, αποτελεί η διερεύνηση της χωρικής ανισότητας (spatial inequality) στην προσβασιμότητα και ελκυστικότητα του δημόσιου χώρου μεταξύ των πεζών και των χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου στα κέντρα των πόλεων (downtown areas). Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στα αστικά κέντρα της Κοπεγχάγης, του Μπορντώ και της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε μια τροποποιημένη εκδοχή του εργαλείου ελέγχου περιβάλλοντος πεζής μετακίνησης (pedestrian streetscapes audit tool) MAPS-Mini. Αξιολογήθηκαν διαδικτυακά οι τρεις περιοχές σε επίπεδο πεζοδρομίου και συνδέσεων μεταξύ αυτών, καταγράφοντας συνολικά 19 μεταβλητές σχετικές με την περπατησιμότητα. Συνολικά, η γεωχωρική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε περιλαμβάνει περισσότερες από 5.300 παρατηρήσεις. Στην συνέχεια χρησιμοποιήθηκε το Urban Network Analysis (UNA), μια ελεύθερη εργαλειοθήκη για το πρόγραμμα ArcGIS v.10.4 (ESRI, Redlands, CA), ώστε να διερευνηθεί ο βαθμός προσβασιμότητας μεταξύ πεζών και χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου σε επιλεγμένους προορισμούς και εν τέλει να υλοποιηθεί η σύγκριση μεταξύ αυτών στα διαφορετικά Ευρωπαϊκά κέντρα. Τέλος, χρησιμοποιώντας μεθόδους χωρικής ανάλυσης (geospatial analysis), υπολογίστηκαν οι δείκτες χωρικής αυτοσυσχέτισης (spatial autocorrelation) Global Moran's I και Local Moran's I ώστε να προκύψει η χωρική κατανομή των τιμών των δεικτών της περπατησιμότητας και της προσβασιμότητας στα διάφορα κέντρα αλλά και η συσχέτιση μεταξύ των δύο δεικτών τόσο για τους πεζούς όσο και για τους χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου. | el |
heal.abstract | The term walkability indicates the degree to which an urban area is attractive for pedestrian movement, while spatial accessibility indicates the ability of each person to access public space based on the current state of the network infrastructure offered to him and the urban morphology. Improving accessibility has been recognized as one of the main goals in urban policy and urban center design, since the promotion of relevant spatial interventions affects critical aspects of everyday life, such as the choice of place of residence and/or work, as well as commuting. In recent years, more and more research is being done, which focuses on the analysis of the quality of walkability of cities by studying various parameters that affect it. However, out of these, only a few include people with disabilities or limited mobility, and even fewer research their level of accessibility to specific destinations. Therefore, the central goal of this master thesis is to investigate spatial inequality in the accessibility and attractiveness of public space between pedestrians and wheelchair users in urban areas, end especially city centers. The study was conducted in the urban centers of Copenhagen, Bordeaux, and Thessaloniki. Specifically, a modified version of the pedestrian streetscapes audit tool MAPS-Mini was used. Those three urban centers were evaluated at the level of sidewalks and connections between them, evaluating and recording a total of 19 variables related to walkability. In total, the geospatial database created contains more than 5,300 observations. Urban Network Analysis (UNA), a free toolbox for ArcGIS v.10.4 (ESRI, Redlands, CA), was then used to investigate the quality of pedestrian and wheelchair accessibility to selected destinations, and finally to compare those in different European city centers. Finally, using geospatial analysis, the spatial autocorrelation indices Global Moran's I and Local Moran's I were calculated in order to obtain the spatial distribution of the values of the walkability and accessibility indicators in the various centers, as well as the potential correlation of the two indicators for both pedestrians and wheelchair users. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πηγάκη, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Βεσκούκης, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 131 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: