dc.contributor.author | Λαμπρινίδη, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Lamprinidi, Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-18T08:28:22Z | |
dc.date.available | 2020-11-18T08:28:22Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51929 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19627 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ψυχρή εκκίνηση | el |
dc.subject | Φορτίο λιμένα | el |
dc.subject | Φωτοβολταϊκά πλαίσια | el |
dc.subject | Φωτοβολταϊκό πάρκο | el |
dc.subject | Αποθήκευση ενέργειας | el |
dc.subject | Αντλησιοταμίευση | el |
dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Cold ironing | en |
dc.subject | Port's load | el |
dc.subject | Photovoltaic panels | el |
dc.subject | Photovoltaic park | el |
dc.subject | Energy storage | el |
dc.subject | Pumped-storage hydropower | el |
dc.subject | Renewable energy sources | el |
dc.title | Τεχνικο-οικονομική μελέτη βελτιστοποίησης ψυχρής εκκίνησης λιμένος | el |
dc.contributor.department | ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ | |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ψυχρή εκκίνηση | el |
heal.classification | Cold ironing | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-09-28 | |
heal.abstract | Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά τη μελέτη σχεδίασης ψυχρής εκκίνησης λιμένος με χρήση μεθόδου βελτιστοποίησης από πλευράς κατασκευής και λειτουργίας λιμένος λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα διείσδυσης ΑΠΕ και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας σε αντλησιοταμιευτήρα. Αρχικά πραγματοποιείται μία σύντομη εισαγωγή στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας πλοίων και λιμένων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα της ψυχρής εκκίνησης. Στη συνέχεια μελετάται ο τρόπος εκτίμησης του φορτίου που ζητείται να εξυπηρετηθεί από κεντρικό δίκτυο, αλλά και από πλευράς λιμένα στην περίπτωση τροφοδότησης διαφόρων πλοίων. Ακολούθως παρουσιάζεται ο κλασικός τρόπος σχεδίασης συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της εξυπηρέτησης φορτίου από μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας (συνήθως θερμικές) και διαδοχικά μελετάται η προσθήκη συστήματος αποθήκευσης ενέργειας υπό τη μορφή αντλησιοταμίευσης και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας υπό μορφή φωτοβολταϊκών. Η μελέτη αυτή γίνεται υπό τη χρήση του περιβάλλοντος MATLAB. Αρχικά εξετάζεται η κάλυψη των αναγκών φορτίου συγκεκριμένων πλοίων λιμένος εξολοκλήρου από τη χρήση ντιζελογεννητριών. Στη συνέχεια υπολογίζεται η παραγωγή από κάθε μονάδα για την κάλυψη των αναγκών των πλοίων μέσω του συστήματος ψυχρής εκκίνησης. Εξετάζεται η κάλυψη των αναγκών εξολοκλήρου από τον πάροχο σε πρώτη φάση. Σε δεύτερη φάση εξετάζεται η κάλυψη των αναγκών από τον πάροχο, σε συνδυασμό με το φωτοβολταϊκό πάρκο του λιμένα. Με τον αλγόριθμο υπολογισμού της ισχύς του φωτοβολταϊκού πάρκου του λιμένα να γίνεται βάσει καιρικών δεδομένων και στη συνέχεια η ισχύς αυτή αφαιρείται από το συνολικό φορτίο ζήτησης. Το υπολειπόμενο φορτίο θα καλυφθεί από τις συμβατικές μονάδες. Για την περίπτωση όπου υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας, έχει αναπτυχθεί αλγόριθμος όπου δείχνει κατά τη διάρκεια ποιας περιόδου της ημέρας μπορεί να απορροφηθεί ενέργεια από το δίκτυο (απορρόφηση ενέργειας χαμηλού κόστους) και ποια περίοδο υπάρχει η δυνατότητα απόδοσης ενέργειας στο δίκτυο (απόδοση ενέργειας τις ώρες αιχμής , όπου η παραγωγή είναι υψηλή). Η ωριαία αυτή απορρόφηση και πρόσδοση ισχύος από το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας προστίθεται ή αφαιρείται αντίστοιχα από το ωριαίο φορτίο του λιμένα για τον υπολογισμό του τιμολογίου. Σειρά έχει το οικονομικό κόστος κατασκευής, η ολική οικονομική αντιμετώπιση συστημάτων ισχύος και η προσομοίωση ώστε να βρεθεί η βέλτιστη λύση για κάθε σενάριο και εν συνεχεία εάν και πότε είναι βιώσιμη μία τέτοια επένδυση για τον λιμένα, ανάλογα με το είδος των πλοίων που θα τροφοδοτούνται ηλεκτρικά από αυτόν. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και οι περιοχές για περαιτέρω έρευνα. | el |
heal.abstract | The current thesis refers to a study of a port’s cold ironing system with the use of optimization, including the possibility of renewable energy sources penetration and the use of pumped-storage hydropower. It starts with a short introduction to electric energy systems of a ship and a port, focusing on cold ironing. Then, the load estimation is studied, where load is going to be served by the central electric grid (and the port in case of cold ironing). Next is the presentation of the electric system design for the contextually load. At first the load is covered by power plants (mainly thermal) and then the addition of a stored energy system (specifically pumped-storage hydropower) and the use of renewable energy sources (specifically photovoltaic solar energy) is studied. In order to be accomplished the current thesis, MATLAB was used. The need of load, of specific docked ships, is investigated to be served by the diesel engines of these ships. Then, the production of the power plants is calculated, in order to serve the load of the ships in case of cold ironing. At first, the coverage of load is investigated to come from the power supplier. Then, the coverage of load is investigated to come from the power supplier and the photovoltaic park. The algorithm, which calculates the power of the port’s photovoltaic park, is based on weather data. Afterward, the power, of the photovoltaic park, is subtracted from the total load in need. The remaining load is going to be covered by conventional power plants. In case energy storage is possible, a separate algorithm is developed. This algorithm indicates during which period of the day energy can be stored to the energy storage system and during which period energy, coming from the storage system, penetrates into the network. This hourly storage or support of power is added or subtracted, respectively, from the total hourly port’s load, in order to calculate the bill. Next is the estimation of the construction cost, the total economic treatment of power systems and the simulation in order to find the optimal solution for every scenario. Additionally is estimated when and if such an investment is viable for the port, based on the type of ships which are going to be supplied by the port. Last is the presentation of the research findings and fields for further investigation. | en |
heal.advisorName | Τσεκούρας, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Γκόνος, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 290 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: