dc.contributor.author | Κοτσιράς, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Kotsiras, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-19T06:34:30Z | |
dc.date.available | 2020-11-19T06:34:30Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51951 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19649 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τροχιά ψαριών | el |
dc.subject | Υδροστρόβιλοι αντίδρασης | el |
dc.subject | Σωματίδια Lagrange | el |
dc.subject | Μηχανισμοί τραυματισμού ψαριών | el |
dc.subject | Υδροστρόβιλοι φιλικοί προς τα ψάρια | el |
dc.subject | Fish path | en |
dc.subject | Reaction hydroturbines | en |
dc.subject | Lagrangian particles | en |
dc.subject | Fish-injury mechanisms | en |
dc.subject | Fish-friendly hydroturbines | en |
dc.title | Ανάπτυξη αριθμητικής μεθοδολογίας υπολογισμού της τροχιάς μοντέλων ψαριού στο πεδίο ροής υδροστροβίλων αντίδρασης | el |
dc.title | Development of a numerical methodology for fish models tracking in the flow field of reaction hydroturbines | en |
dc.contributor.department | Τομέας Ρευστών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Υδροδυναμικές μηχανές | el |
heal.classification | Hydraulic turbomachines | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07 | |
heal.abstract | Οι συνεχώς αυξανόμενες ενεργειακές απαιτήσεις σε συνδυασμό με την ανάγκη απεξάρτησης από τους ορυκτούς πόρους, έχουν οδηγήσει στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως είναι η υδραυλική. Για την αξιοποίηση της υδραυλικής ενέργειας κατασκευάζονται νέοι υδροηλεκτρικοί σταθμοί, οι οποίοι όμως έχουν και κάποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως είναι ο τραυματισμός, ακόμη και θανάσιμος, της ιχθυοπανίδας που διέρχεται από τους υδροστροβίλους που υπάρχουν σε αυτούς. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη αριθμητικής μεθοδολογίας για τον υπολογισμό της τροχιάς μοντέλων ψαριού στο πεδίο ροής υδροστροβίλων αντίδρασης. Για το λόγο αυτό, αναπτύχθηκε κώδικας σε γλώσσα προγραμματισμού Fortran 95. H μοντελοποίηση του ψαριού έγινε με τη χρήση σφαιρικών σωματιδίων Lagrange με μάζα (Lagrangian particles). Υπολογίζοντας την τροχιά που ακολουθούν διαφορετικά μοντέλα ψαριού, προσδιορίστηκαν οι μηχανισμοί τραυματισμού τους και βρέθηκε το ποσοστό σύγκρουσης με τα πτερύγια του δρομέα. Γνωρίζοντας λοιπόν την τροχιά των ψαριών στο εσωτερικό ενός υδροστροβίλου και προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τους μηχανισμούς τραυματισμού τους, είναι δυνατή η ανάπτυξη υδροστροβίλων αλλά και γενικότερα υδροδυναμικών μηχανών φιλικών προς την ιχθυοπανίδα. | el |
heal.abstract | The ever-increasing energy demands combined with the need to refrain from mineral resources, have led to production of electricity from renewable energy sources, as hydropower. In order for it to be exploited, hydroelectric stations are build, which often have impact on the environment and its biodiversity, by injuring, sometimes fatally, the fish fauna passing through the hydroturbines. This diploma thesis aims to develop a numerical methodology which will calculate the trajectory of fish models in the flow field of reaction hydroturbines. The method used was the development of Fortran 95 programming language code. The modelling of fish was based on the Lagrangian particles. Calculating the path followed by various fish models, the fish injury mechanisms were identified and the collision, to the impeller’s blades, rate was found. Having studied the fishpath within a hydroturbine and simultaneously, having identified the fish injury mechanisms, it is safe to conclude that developing fish fauna friendly hydroturbines as long as other hydrodynamic engines is possible. | en |
heal.advisorName | Αναγνωστόπουλος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Αναγνωστόπουλος, Ιωάννης | |
heal.committeeMemberName | Μπούρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: