dc.contributor.author | Λυμπερόπουλος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Lymperopoulos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T13:00:00Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T13:00:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51965 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19663 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα | el |
dc.subject | Ελληνική πραγματικότητα στην αυτοκίνηση | el |
dc.subject | Σενάρια τιμών πώλησης | el |
dc.subject | Πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά | el |
dc.subject | Βάση δεδομένων | el |
dc.subject | Electric vehicles | en |
dc.subject | Electrification | en |
dc.subject | Market mapping | en |
dc.subject | Database | en |
dc.subject | Comparative emissions study | en |
dc.title | Μελέτη και χαρτογράφηση της ελληνικής αγοράς οχημάτων: Τα νέα δεδομένα και η είσοδος των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης | el |
dc.title | Study and mapping of the Greek vehicle market: New data and the entry of electrοmobility technologies | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οικονομικά | el |
heal.classification | Μηχανική | el |
heal.classification | Ηλεκτροκίνηση | el |
heal.classification | Αυτοκίνηση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-05 | |
heal.abstract | Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η χαρτογράφηση της ελληνικής πραγματικότητας στον κλάδο της αυτοκίνησης, η αποτύπωση του μίγματος των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος τα τελευταία 15 χρόνια καθώς και οι προοπτικές ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και αύξησης του μεριδίου αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα. Στο πρώτο στάδιο της εργασίας καθορίζεται το πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και η εξελικτική πορεία των πωλήσεων αυτοκινήτων όπως και η διαμόρφωση του σύγχρονου μίγματος οχημάτων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα ορίστηκαν οι τεχνολογίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπαταριών και ηλεκτρικών φορτιστών που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμές στην Παγκοσμίως, το ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα καθώς και η εξελικτική πορεία της αυτοκίνησης σε Ελλάδα και Ευρώπη όπως καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια. Σε δεύτερο στάδιο κατασκευάστηκε μία βάση δεδομένων από το 2005 έως το 2019 με τις πωλήσεις ανά έτος των μοντέλων αυτοκινήτων όλων των κατασκευαστριών εταιριών, την κατανάλωση καυσίμου κάθε μοντέλου σε L/100km, τις εκπομπές CO2 κάθε μοντέλου σε g/km και το segment στο οποίο ανήκουν βάση αμαξώματος. Από την βάση αυτή μελετήθηκαν σε ετήσια βάση και για κάθε segment επιβατηγών αυτοκινήτων οι εκπομπές CO2, οι καταναλώσεις καυσίμου και η εξέλιξη της ζήτησης σε ένα χρονικό ορίζοντα 15 χρόνων. Στη συνέχεια μελετήθηκε η συσχέτιση της ζήτησης των αυτοκινήτων κάθε segment με διάφορους προσδιοριστικούς παράγοντες και διαμορφώθηκε γραμμικό μοντέλο πρόβλεψης της ζήτησης για κάθε ένα segment. Στο τρίτο στάδιο μελετήθηκε η διαφορά τιμών πώλησης μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων και ο απαιτούμενος χρόνος απόσβεσης της αγοράς ενός εξηλεκτρισμένου οχήματος. Η μελέτη αυτή έγινε μέσω ενός μοντέλου πρόβλεψης διαφοράς τιμών ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων για κάθε segment σε συνάρτηση με τον χρόνο το κόστος βενζίνης, το κόστος ηλεκτρικού ρεύματος και των πραγματοποιούμενων ανά έτος χιλιομέτρων ενός αυτοκινήτου. Τέλος πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση των επιδοτήσεων της κυβέρνησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και έγιναν προτάσεις για την αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν. | el |
heal.abstract | The object of the present study is the mapping of the Greek reality in the automotive industry, the mapping of the mixture of vehicles circulating on Greek roads and their environmental footprint in the last 15 years, as well as the prospects for the development of e-mobility and increasing the market share of purely electric vehicles in the country. In the first stage of the work, the framework of electric mobility in Greece and the evolutionary course of car sales as well as the formation of the modern mix of vehicles in Greece and in Europe are determined. More specifically, the technologies of electric cars, batteries and electric chargers that are currently available in the world were defined, the regulatory and tax framework of electric vehicles in Greece as well as the evolution of automobiles in Greece and Europe as recorded in recent years. In the second phase, a database was constructed from 2005 to 2019 with the annual sales of car models of all manufacturers, the fuel consumption of each model in L / 100km, the CO2 emissions of each model in g / km and the segment in which belong to body base. From this basis, CO2 emissions, fuel consumption and the evolution of demand over a period of 15 years were studied on an annual basis for each segment of passenger cars. Then the correlation of car demand in each segment with various determinants was studied and a linear demand forecast model was formed for each segment. In the third stage, the difference between the selling prices between purely electric and petrol vehicles and the required payback period for the purchase of an electrified vehicle were studied. This study was done through a model for predicting the difference between the prices of electric and gasoline vehicles for each segment in relation to time, the cost of gasoline, the cost of electricity and the mileage of a car per year. Finally, the government subsidies for purely electric vehicles were evaluated and proposals were made to increase the number of purely electric vehicles in Greece based on the results obtained. | en |
heal.advisorName | Τσακανίκας, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Παυλάτου, Ευαγγελία | el |
heal.committeeMemberName | Σαρίμβεης, Χαράλαμπος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ). Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 187 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: