HEAL DSpace

Η χρήση leading indicators για τη μέτρηση και την παρακολούθηση του επιπέδου ασφαλείας-Μελέτη για το σύστημα ναυσιπλοΐας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοϊμτζόγλου, Μάριος-Ανέστης
dc.date.accessioned 2020-11-21T10:33:28Z
dc.date.available 2020-11-21T10:33:28Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51985
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19683
dc.rights Default License
dc.subject Επίπεδο ασφαλείας,ασφάλεια γέφυρας πλοίου, μέθοδος STPA, υποθέσεις, μη ασφαλείς ενέργειες ελέγχου, lagging indicators, leading indicators, Unsafe Control Actions-UCAs), assumption based leading indicators, safety performance el
dc.title Η χρήση leading indicators για τη μέτρηση και την παρακολούθηση του επιπέδου ασφαλείας-Μελέτη για το σύστημα ναυσιπλοΐας el
dc.contributor.department Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη el
heal.type masterThesis
heal.classification Ασφάλεια πλοίων el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-28
heal.abstract Η πρόληψη των ατυχημάτων και των επιπτώσεών τους είναι ένα πρόβλημα που συνεχίζει να απασχολεί στο χώρο της ναυτιλίας. Η αποτελεσματικότητα της πρόληψης βασίζεται στην αποτελεσματικότητα της παρακολούθησης του επιπέδου ασφαλείας των πλοίων. Για να επιτευχθεί αυτό γίνεται χρήση δεικτών, των leading και lagging indicators. Οι leading indicators είναι γεγονότα ή συνθήκες που προμηνύουν και προηγούνται κάποιας ανεπιθύμητης κατάστασης (ατυχήματος). Οι lagging indicators από την άλλη, αποτελούν δείκτες που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ατυχημάτων, αφού έχουν εκδηλωθεί οι συνέπειές τους. Οι leading indicators πρέπει να ορίζονται με συστηματικό τρόπο ώστε να αξιολογούνται αποτελεσματικά οι συνθήκες λειτουργίας και εργασίας για ένα σύστημα. Σημαντικό είναι να ορίζονται δείκτες που να παρακολουθούν και να σχετίζονται με το επίπεδο ασφαλείας αξιόπιστα και να ερμηνεύονται σημάδια που προαναγγέλλουν τον ερχομό ατυχήματος. Αντικείμενο αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη της λειτουργίας και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των συνιστωσών του συστήματος ναυσιπλοΐας με σκοπό την πρόταση leading indicators για την παρακολούθηση του επιπέδου ασφάλειας αυτού του συστήματος. Η μέθοδος που εφαρμόζεται εντάσσεται στο πλαίσιο της System Theoretic Process Analysis (STPA). Αυτή περιλαμβάνει τον ορισμό των απωλειών και των κινδύνων που σχετίζονται με το σύστημα ναυσιπλοΐας, την καταγραφή και μελέτη των αλληλεπιδράσεων του πληρώματος με τον διαθέσιμο εξοπλισμό αλλά και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ανθρώπων και των μη ασφαλών ενεργειών ελέγχου (Unsafe Control Actions) που μπορούν να οδηγήσουν στους κινδύνους και στις απώλειες. Στη συνέχεια, με βάση αυτή την ανάλυση, διατυπώνεται μια σειρά υποθέσεων που πρέπει να ισχύουν ώστε να αποφευχθούν τα επικίνδυνα σενάρια που προκύπτουν από την STPA και οι οποίες αποτελούν τη βάση ώστε να διατυπωθούν leading indicators. Αυτοί οι δείκτες αποσκοπούν στην εφαρμογή μιας προληπτικής προσέγγισης για τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας του συστήματος ναυσιπλοΐας και την προληπτική αντιμετώπιση των ατυχημάτων που σχετίζονται με αυτό. el
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος
heal.academicPublisher Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 91
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής